• Mikabella

-5kg!!! Fortsätta här?...

Såg precis att vår tråd hade stängts Vill ju inte "förlora" er mina vänner. Ska vi fortsätta här?

Vi diskuterar vikt, träning, peppar, ojjoar oss, glädjs med varandra och ibland slinker det in lite andra ämnen än vikt och träning oxå!

Fler som vill hänga på?! Välkommna!!

• Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...
  • Sommargrönt

Mikabella: Bara du får i dig den näringen du behöver så spelar det ju ingen roll om du dricker proteinpulver, äter Nutrilettbars eller vad du gör. Så gör som det känns bäst bara du får i dig nog med kalorier. Hade jag varit du hade jag misstänkt att platån beror på ett för lågt kaloriintag. Om du håller dig konstant på en kalorimängd kring 1500 kalorier (och är säker på att du inte får i dig mer) och tränar massor så SKA du ner i vikt. Skulle inte det fungera så får du ju helt enkelt gå till doktorn. Man KAN ju ha fel på kroppen också. :) Ge inte upp! Men jag tror verkligen på att hålla sig till en enda hälsosam och sund metod så att kroppen anpassar sig till den och man får in ett flyt. Du klarar det! Håll ut!

Och skulle det inte fungera och du behöver lite perspektiv så får vi träffas över en kalorisnål fika. Mitt magdaller borde göra dig överlycklig. :)

• Cantaton

Nu har jag då vägt mig efter en vecka. Det blev bara -0,5kg första veckan, men det var ju åtminstone minus.

• Mikabella

Du är SÅ gullig Sommris! Du får mig alltid att le. Tack! Det är verkliegn en lyx att ha så fina BT kompisar Fika anytime! hade varit sååå roligt att få ett ansikte Jag bor i västkust pärlan Falkenberg.

Sommargrönt skrev 2008-07-15 15:13:37 följande:
    Mikabella: Bara du får i dig den näringen du behöver så spelar det ju ingen roll om du dricker proteinpulver, äter Nutrilettbars eller vad du gör. Så gör som det känns bäst bara du får i dig nog med kalorier. Hade jag varit du hade jag misstänkt att platån beror på ett för lågt kaloriintag. Om du håller dig konstant på en kalorimängd kring 1500 kalorier (och är säker på att du inte får i dig mer) och tränar massor så SKA du ner i vikt. Skulle inte det fungera så får du ju helt enkelt gå till doktorn. Man KAN ju ha fel på kroppen också. :) Ge inte upp! Men jag tror verkligen på att hålla sig till en enda hälsosam och sund metod så att kroppen anpassar sig till den och man får in ett flyt. Du klarar det! Håll ut!Och skulle det inte fungera och du behöver lite perspektiv så får vi träffas över en kalorisnål fika. Mitt magdaller borde göra dig överlycklig. :)
  • Mikabella

Det är ju vätte bra! Alla bäckar små! Själv har man ju fixa dit ett extra kilo istället för att förlosra ett. Jätte BRA! INTE!

Cantaton skrev 2008-07-16 06:30:41 följande:
    Nu har jag då vägt mig efter en vecka. Det blev bara -0,5kg första veckan, men det var ju åtminstone minus.
  • BrudSeptember2008

Cantaton;
    Minus på vågen är ALLTID bra!:) Grattis!

Idag hade jag gått ner mina "rese-kilo" och mer där till!:)

Vad har ni alla för idealvikt samt hur långa är ni?
    Jag är 175cm och har satt som första mål 75 kilo.
    Jag väger idag 76,2...

• Sommargrönt

Grattis! Kommer inte ihåg vad du började på för vikt men 0,5 kg i veckan är ju jättebra. Hade jag gått ner det varje vecka sen jag började hade jag vägt typ 40 kg nu. :)
    Kämpa på!

Cantaton skrev 2008-07-16 06:30:41 följande:
  • Sommargrönt

Jag är 169 cm lång och drömmer om att en gång komma ner till 58 kg igen...det var så mycket jag vägde i mina glansdagar. Jag inser att det är långsökt och antagligen inte värt ansträngningen. Så 63 kg är väl mitt långsiktiga mål. Idag väger jag 69,7 och satsar på 68 kg innan bröllopet. Men egentligen skulle jag vara nöjd bara magen försvann...oavsett vikt...

BrudSeptember2008 skrev 2008-07-16 09:30:39 följande:
    Cantaton;Minus på vågen är ALLTID bra!:) Grattis!Idag hade jag gått ner mina "rese-kilo" och mer där till!:)Vad har ni alla för idealvikt samt hur långa är ni?Jag är 175cm och har satt som första mål 75 kilo.Jag väger idag 76,2...
  • Sommargrönt

Nähä du. JAG bor i västkustpärlan...och det är inte Falkenberg, det är Göteborg! Så det så. ;)

Vem vet, vi kanske har vägarna förbi någon gång...

Mikabella skrev 2008-07-16 09:03:21 följande:
    Du är SÅ gullig Sommris! Du får mig alltid att le. Tack! Det är verkliegn en lyx att ha så fina BT kompisar Fika anytime! hade varit sååå roligt att få ett ansikte Jag bor i västkust pärlan Falkenberg.
  • chamor
    Sommargrönt skrev 2008-07-16 09:58:41 följande:
    . Men egentligen skulle jag vara nöjd bara magen försvann...oavsett vikt...
    Håller helt med!! Och lite armar och sladdriga lår också Det viktiga är ju inte vågen utan spegeln... Ibland känner jag mig smalare men vågen visar kanske ett kilo plus... Kan trots det vara smalare då än några dagar innan.. Okej jag pendlar rätt mycket och vågen är dåligt
  • Sommargrönt

Min mage lever sitt eget liv. Vissa dagar är den helt uppblåst så jag ser gravid ut. Andra dagar så är den så platt och fin (för att vara jag).

Inga tajta byxor innan klänningen åker på på bröllopet. Och bara fruktsallad och grönt innan vigseln...så hoppas jag på platt-mage-dag!

chamor skrev 2008-07-16 10:09:59 följande:
    Håller helt med!! Och lite armar och sladdriga lår också Det viktiga är ju inte vågen utan spegeln... Ibland känner jag mig smalare men vågen visar kanske ett kilo plus... Kan trots det vara smalare då än några dagar innan.. Okej jag pendlar rätt mycket och vågen är dåligt
Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...