• Mikabella

-5kg!!! Fortsätta här?...

Såg precis att vår tråd hade stängts Vill ju inte "förlora" er mina vänner. Ska vi fortsätta här?

Vi diskuterar vikt, träning, peppar, ojjoar oss, glädjs med varandra och ibland slinker det in lite andra ämnen än vikt och träning oxå!

Fler som vill hänga på?! Välkommna!!

• Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...
  • Mikabella

Hihi jag måste fråga Cantaton...Kan du sjunga? Eller tänker jag helt fel ang ditt nickname då?

Min Mr är bortrest över helgen Jag ska grilla med en vän ikväll. Han är hysterisk mot fet mat! Hihi nojjigare än mig tom. Han är träningsgalen o har en helt grym fysik...Grrr avis!

Får bli grillad oxfile, stor couscoussallad med torkade aprikoser, kikärtor, ruccola, grillade grönsaker(sötpotatis, palsternacka, kronärtskockshjärtan och rödbetor) o halloumi. En kall sås på lätt fraich och färsk ingefära Nyttigt kan vara gott! Åh så kallt friskt vitt vin...Pinot noir, Lougi Bosca-04 Mmmm längtar redan!

• Cantaton

Det där låter ju mums! Vi ska äta kotlett och sallad
    Jodå, jag kan sjunga

Mikabella skrev 2008-07-11 11:48:01 följande:
    Hihi jag måste fråga Cantaton...Kan du sjunga? Eller tänker jag helt fel ang ditt nickname då? Min Mr är bortrest över helgen Jag ska grilla med en vän ikväll. Han är hysterisk mot fet mat! Hihi nojjigare än mig tom. Han är träningsgalen o har en helt grym fysik...Grrr avis!Får bli grillad oxfile, stor couscoussallad med torkade aprikoser, kikärtor, ruccola, grillade grönsaker(sötpotatis, palsternacka, kronärtskockshjärtan och rödbetor) o halloumi. En kall sås på lätt fraich och färsk ingefära Nyttigt kan vara gott! Åh så kallt friskt vitt vin...Pinot noir, Lougi Bosca-04 Mmmm längtar redan!
  • Mikabella

Tyckte det var en så guligt nick Ha en mysig kväll då. Nu ska jag snöra på mig jogging skornaigen. Lite abstinense idag...vill ju ha 1 mil innan kvällen avverkad o nu får det bli 5 km powerwalk att plussa på de 5 km ja sprang imorse. Ojojo jag har blivit galen! Hahaha...Men skoj är det!!

• BrudSeptember2008

Guud vad ni alla är duktiga!

Här går jag upp istället för ner!:S
    Var i väg på en resa och struntade i vad jag åt, dock ej överdrivet. Men det resulterade i 2(!) kilo upp på ganska exakt 2 dygn!
    Det måste vara nåt rekord eller nåt....

Har svårt att hinna ut på promenader, då jag och sambon ofta avlöser varandra med jobb och den som är hemma har barnen. Vi har en motionscykel hemma som jag tar en sväng på ibland, men det är ju sååå tråkigt!:S

Har en kompis som gått ner hur mycket som helst och jag blir verkligen avundsjuk på hennes smalhet när jag träffar henne. Försöker motivera mej med den avunden, men just idag när jag gått upp och vet att det dröjer minst en vecka innan jag är nere dessa kilon igen, så är det verkligen tungt!

Motivera mej snälla!

• Cantaton

Kan du inte köra motionscykeln framför tv:n eller nåt? Då kanske du inte tänker lika mkt på att du faktiskt cyklar

BrudSeptember2008 skrev 2008-07-11 12:31:30 följande:
    Guud vad ni alla är duktiga!Här går jag upp istället för ner!:SVar i väg på en resa och struntade i vad jag åt, dock ej överdrivet. Men det resulterade i 2(!) kilo upp på ganska exakt 2 dygn! Det måste vara nåt rekord eller nåt....Har svårt att hinna ut på promenader, då jag och sambon ofta avlöser varandra med jobb och den som är hemma har barnen. Vi har en motionscykel hemma som jag tar en sväng på ibland, men det är ju sååå tråkigt!:SHar en kompis som gått ner hur mycket som helst och jag blir verkligen avundsjuk på hennes smalhet när jag träffar henne. Försöker motivera mej med den avunden, men just idag när jag gått upp och vet att det dröjer minst en vecka innan jag är nere dessa kilon igen, så är det verkligen tungt!Motivera mej snälla!
  • BrudSeptember2008

Hihi... tro mej, jag har försökt.. Men det är tråkigt ändå!

Jaja, det är ju egentligen bara att kämpa på...

• Sommargrönt

BrudSeptember2008: Jag tror inte alls att det tar en vecka att gå ner dem! Om du inte ätit överdrivet och du bara gått upp dem på två dygn så går du ner dem på lika lång tid! Det är ju bara mat i tarmarna och vätska om man ska vara specifikt och äckligt ärlig. :) Så egentligen är det ju inget som påverkar hur du ser ut. Min regel är upp på två dygn kan man gå ner på två dygn. Och det fungerar, man får bara träna en extra gång och hålla sig till sallad, proteiner och flytande föda. Sätt igång!

Och tack alla för att ni är så snälla mitt i mitt elände. Det värmer!

• Cantaton

Tack Jag vet inte vad du tog det på, men det är faktiskt inte så att jag har satt ihop orden Kan-ta-ton, utan jag lekte med orden "Cantare" och "Ton", och så blev det Cantaton. Därefter insåg jag att det även gick att läsa som just kan-ta-ton

Mikabella skrev 2008-07-11 12:14:51 följande:
    Tyckte det var en så guligt nick Ha en mysig kväll då. Nu ska jag snöra på mig jogging skornaigen. Lite abstinense idag...vill ju ha 1 mil innan kvällen avverkad o nu får det bli 5 km powerwalk att plussa på de 5 km ja sprang imorse. Ojojo jag har blivit galen! Hahaha...Men skoj är det!!
  • Cantaton

Jag hejar på dig!

BrudSeptember2008 skrev 2008-07-11 12:37:44 följande:
    Hihi... tro mej, jag har försökt.. Men det är tråkigt ändå!Jaja, det är ju egentligen bara att kämpa på...
Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...