• Mikabella

-5kg!!! Fortsätta här?...

Såg precis att vår tråd hade stängts Vill ju inte "förlora" er mina vänner. Ska vi fortsätta här?

Vi diskuterar vikt, träning, peppar, ojjoar oss, glädjs med varandra och ibland slinker det in lite andra ämnen än vikt och träning oxå!

Fler som vill hänga på?! Välkommna!!

• Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...
  • avil

Mikabella-jotack-går okej!
    åt vindruvor o lite nötter igår kväll. I morse har jag ätit musli o hårdmacka m keso o avokado....
    Så ÄN känns det okej.
    Men fredagkväll ,känns ju lätt godissug då! Sen ska vi till svärmor imorgon o hon TJATAR alltid om fika o fika.....Hon är en väldigt gammeldags dam som tar väldigt illa vid sig då man inte smakar av alla 7 sorters kakor!? SANT!
    Då får man vara hård o såra henne.
    Men det känns rätt okej.Väger mig varje morgon o kväll,mest för att det är intressant o se svängningarna hit o dit .I morse då jag inget ätit stod det 53,3.O det SER ju så bra ut .Fast jag vet att det står mer ikväll,efter dagen..

• Hvidbrud

Vad ni är duktiga allihopa! Jag sitter här med min havregrynsgrött, linfrö, tranbär och mandlar. Och en god kopp sencha. Min mage älskar att jag äter bra. När magen är glad så är jag glad!

Min träning har gått helt i stå. Ok, jag cycklar som en dåre på min tunga cykel till och från jobbet, en 15.20 min var väg. Masserar 4 timmar aktivt minst, så lite bränner jag ju där. Sen prövar jag för fullt att övertyga min pojkvän (hi hi 8 dagar kvar!) att sex är ett fantastiskt sätt att bränna kalorier på. Kul dessutom, mycket roligare än att springa.

Mikabella: Tack för kramarna, guuud så skönt! Om du vill jobba hos mig får flytta till Köpenhamn...!

• Mikabella
    Hvidbrud skrev 2008-07-11 09:56:01 följande:
    Vad ni är duktiga allihopa! Jag sitter här med min havregrynsgrött, linfrö, tranbär och mandlar. Och en god kopp sencha. Min mage älskar att jag äter bra. När magen är glad så är jag glad! Min träning har gått helt i stå. Ok, jag cycklar som en dåre på min tunga cykel till och från jobbet, en 15.20 min var väg. Masserar 4 timmar aktivt minst, så lite bränner jag ju där. Sen prövar jag för fullt att övertyga min pojkvän (hi hi 8 dagar kvar!) att sex är ett fantastiskt sätt att bränna kalorier på. Kul dessutom, mycket roligare än att springa.Mikabella: Tack för kramarna, guuud så skönt! Om du vill jobba hos mig får flytta till Köpenhamn...!
    Haha du är för bra! Sex måste ju var den bästa träningsformen av alla!? Hmmm ska nog köra på den linjen oxå tror jag. Kanske man kan skära ner lite på powerwalken? Älskar din cyckel! Den verkar ju stört läcker! Hahaha den är en trogen följeslagare här på tråden

Åh ÄLSKAR Köpenhamn. Min mormor är därifrån o vi har alltid varit väldigt mycket i Köpenhamn. Ska dit på CPH Vision- mässan 8 augusti. Bor på St Petri. Äta på mitt favvo hak Sushi and Sticks. Bästa partyklubben/baren/stället just nu? Brukar hänga i St Petris bar till de stänger kl 01.00 men sen vill an ju vidare Lite OT kanske sorry...Cocktail gynnar ju inte direkt viktminskningen...No godis för mig...Byter allt godis i världen mot ett extra glas vin eller en riktigt god cocktail anytime
  • Cantaton

Hej på er! Jag hoppar gärna med i tråden! Ska gå ner mer än 5kg (betydligt mer), men 5kg är en början Har ingen brådska med min viktminskning, men den måste ske

Just nu sitter jag med en kolhydratsnål yoghurt med nötter, solrosfrön och aprikoser, samt ett kokt ägg vid sidan om för mättnaden i proteinerna. Har bestämt mig för att promenera varje dag första veckan. Trodde det skulle bli jättetråkigt att promenera själv, men tack och lov har jag ju precis flyttat så jag hade massor att utforska igår när jag gick! (Och då svängde jag ju inte av på alla vägar, så jag kan fortsätta utforska.)

• Sommargrönt

Alla: Vad duktiga ni är! Vi är! Vi verkar verkligen ha kommit på rätt väg allihop! Idag kröp jag under 69! Bara 9 hekto kvar!!!! Sen skadar det ju inte om jag går ner en liten bit till för jag ska på tre veckor lång roadtrip i USA sen...och deras glass är både billig och god!

Cantaton: Välkommen in i gänget! Ett delmål på 5 kg skadar inte! Låter sunt med promenader varje dag i en vecka. Och sen ett nytt mål för nästa vecka!

Själv är jag hemma idag. Känns skönt att få sova ut. Har en väldigt komplicerad familj och med en månad kvar till bröllopet känns det som att allt håller på att rasera...Vi har tre släkter som inte tål varandra som ska förenas och allt är enda känslig röra...alla ska ha sin rätt och prioriteras först. Jag sitter mitt i allt och undrar om alla glömt att det faktiskt är vår stora dag, inte deras...Igår blev min mamma arg på mig för att hon inte får hålla tal först istället för pappa. Och för att jag sa att jag tycker att min blivandes pappa borde få prata före henne också...Hon säger så hemska saker när hon är arg och jag är helt knäckt...Min blivande bäddade ner mig i sängen som ett litet barn och beordrade sovmorgon. Ska försöka träna idag när jag ändå är hemma...men sånt kallar verkligen fram godisboven i en...jag vill äta 4 liter glass och minst ett kg godis...Åt yoghurt med jordgubbar istället...som min blivande gjort i ordning åt mig...han är för rar...

• avil

sommargrönt-jisses vilka släktingar(mamma du) ni har!?? ,stackars er...
    Men se det till att DU får det bra o strunta i henne,o de andra! De är vuxna o BORDE kunna bete sig som det med......O acceptera det NI vill o väljer.Så tycker jag.

• Mikabella

Sommargrönt: 9 hekto!!! Du är GRYM! Kramar dig jätte hårt och är stolt över dig! Det är ju typ bara att äta 2 vätskedrivande piller så är du där Åh vad skönt för dig!
    Vad gullig du prins är! Blir så glad av söta karlar som tar hand om sina kvinnor! Håller med om att det faktiskt är väldigt svårt att vara hemma en hel dag utan att småäta. Jag ska snart bege mig iväg o planera brudbuketten! Börjar ju faktiskt närma sig 30 augusti nu! Har helt tappat fokus då min lillbror gifter sig nästa lördag! 9 juli. Stackar lilla mama hon blir hely matt Tur att hon har mig!

Cantaton: Ja välkommen!!!! Vad roligt med ett nytt fejs Säg bara till hur vi kan hjälpa dig! Pepp, puffar eller bara lite kramar? Heja dig och lycka till med din viktminskning!

Tycker om vår lilla tråd Är sååå skönt att kunna skriva av sig lite ibland, att få lite puffar och att känna att man inte är ensam. Krámar på er. Ni är gulliga!

• Cantaton

Tack snälla Jag ska iväg och ha ett kundmöte "över en fika" hemma hos familjen ifråga. Hoppas jag kan hålla mig ifrån kakorna Känns viktigt när jag liksom började min nyttiga era igår, och jag till att börja med önskar få bort just sötsuget. Har ett likadant möte imorrn, gah.

Låter inte helt lätt med din familj. :/ Men håll fast vid ståndpunkten att det är ERT bröllop - det är lättare att försvara, än att börja ge efter för alla här och där, då kommer de troligtvis att trilskas ännu mer.

Sommargrönt skrev 2008-07-11 11:10:31 följande:
    Alla: Vad duktiga ni är! Vi är! Vi verkar verkligen ha kommit på rätt väg allihop! Idag kröp jag under 69! Bara 9 hekto kvar!!!! Sen skadar det ju inte om jag går ner en liten bit till för jag ska på tre veckor lång roadtrip i USA sen...och deras glass är både billig och god!Cantaton: Välkommen in i gänget! Ett delmål på 5 kg skadar inte! Låter sunt med promenader varje dag i en vecka. Och sen ett nytt mål för nästa vecka! Själv är jag hemma idag. Känns skönt att få sova ut. Har en väldigt komplicerad familj och med en månad kvar till bröllopet känns det som att allt håller på att rasera...Vi har tre släkter som inte tål varandra som ska förenas och allt är enda känslig röra...alla ska ha sin rätt och prioriteras först. Jag sitter mitt i allt och undrar om alla glömt att det faktiskt är vår stora dag, inte deras...Igår blev min mamma arg på mig för att hon inte får hålla tal först istället för pappa. Och för att jag sa att jag tycker att min blivandes pappa borde få prata före henne också...Hon säger så hemska saker när hon är arg och jag är helt knäckt...Min blivande bäddade ner mig i sängen som ett litet barn och beordrade sovmorgon. Ska försöka träna idag när jag ändå är hemma...men sånt kallar verkligen fram godisboven i en...jag vill äta 4 liter glass och minst ett kg godis...Åt yoghurt med jordgubbar istället...som min blivande gjort i ordning åt mig...han är för rar...
  • Cantaton

Tack söta du Jag säger till när jag behöver något speciellt. Just nu satsar jag på att komma igång Passade på i samband med flytten, så att jag fyllde kyl, frys och skafferi med bara nyttiga grejer redan från början. I helgen (ikväll) kommer sambon hem (han jobbar på annan ort i veckorna). Får se om det hjälper eller stjälper.

Mikabella skrev 2008-07-11 11:39:15 följande:
    Sommargrönt: 9 hekto!!! Du är GRYM! Kramar dig jätte hårt och är stolt över dig! Det är ju typ bara att äta 2 vätskedrivande piller så är du där Åh vad skönt för dig! Vad gullig du prins är! Blir så glad av söta karlar som tar hand om sina kvinnor! Håller med om att det faktiskt är väldigt svårt att vara hemma en hel dag utan att småäta. Jag ska snart bege mig iväg o planera brudbuketten! Börjar ju faktiskt närma sig 30 augusti nu! Har helt tappat fokus då min lillbror gifter sig nästa lördag! 9 juli. Stackar lilla mama hon blir hely matt Tur att hon har mig! Cantaton: Ja välkommen!!!! Vad roligt med ett nytt fejs Säg bara till hur vi kan hjälpa dig! Pepp, puffar eller bara lite kramar? Heja dig och lycka till med din viktminskning!Tycker om vår lilla tråd Är sååå skönt att kunna skriva av sig lite ibland, att få lite puffar och att känna att man inte är ensam. Krámar på er. Ni är gulliga!
  • Sommargrönt

Jo, det är inte lätt alltid. Men min mamma är faktiskt inte så hemsk som hon låter. Hon är det bästa jag har och min pappa är inte alls att räkna med. Sakerna han gjort och sagt och inte gjort osv är sådana att jag hade bytt pappa om jag kunnat...mamma brukar man verkligen kunna lita på, men det finns så mycket i bagaget mellan dem och allt är så infekterat och hemskt mellan dem att hon är modig som ens vågar sig på att gå på samma fest som honom och hans nya. Men när hon flippar så gör hon det ordentligt och tappar alla koncept. Då säger hon saker som jag varken förtjänar att höra eller vill höra...som hur hemsk hon tycker den dagen ska vara, hur hon är nervösare än jag och hur tacksam jag borde vara för att hon uppoffrar sig så...jag vet att allt stämmer men det är inte snällt att tala om det för mig, för det förstör för oss som gifter oss att behöva sitta och tycka synd om henne...

Jag har i alla fall bara en ask läkerol här hemma att tröstäta med...så jag överlever nog tröstätningen i alla fall!

avil skrev 2008-07-11 11:21:13 följande:
    sommargrönt-jisses vilka släktingar(mamma du) ni har!?? ,stackars er...Men se det till att DU får det bra o strunta i henne,o de andra! De är vuxna o BORDE kunna bete sig som det med......O acceptera det NI vill o väljer.Så tycker jag.
Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...