• Mikabella

-5kg!!! Fortsätta här?...

Såg precis att vår tråd hade stängts Vill ju inte "förlora" er mina vänner. Ska vi fortsätta här?

Vi diskuterar vikt, träning, peppar, ojjoar oss, glädjs med varandra och ibland slinker det in lite andra ämnen än vikt och träning oxå!

Fler som vill hänga på?! Välkommna!!

• Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...
  • Mikabella

Hvisbrud: Åh låter ju jätte trevligt! Måste kanske utbilda mig först lite bar då? The!!! Åhhh sååå intressant! Så konstig..har FLERA gånger velat gå på thekurs/cermoni/lära mig mer! Verkar ju så spännande! dricker ju inte kaffe heller

• Sommargrönt

Får jag föreslå något dumt? Ät lite godis. :) Du är ju sugen, köp lite, gärna hårda för de räcker längre. Ät, njut och lämna det bakom dig. Så hade jag gjort.

Och nu har jag mindre än 1,5 kg kvar! Igår var det prick en månad till bröllopet. Hinner jag?

avil skrev 2008-07-09 18:05:02 följande:
    Snälla-HJÄLP mig!!är SÅÅÅ godissugen,bara för att jag nu insett att jag ökat ett par kilo...VAD ska jag äta för att stilla mitt godisbegär-hur kul är det att knapra morot då man är GODISsugen??Äter kromtabletter så det gör sitt.Men just nu vill jag äta nåt?Måste väl vara okej att knapra i sig lite vindruvor? tex?Eller har ni bra tips?Annars är det egentligen riktigt godis,o paj jag är mest sugen på!! o wienerbröd......Åt lite lax o broccoli o potatis till middag...Det var gott,men det var inte GODIS .
  • avil

sommargrönt-jo,jag brukar göra så...MEN då funkar det liksom inte att göra så varje dag! .
    Tänker att det är okej att ta LITE gott nån gång,men den där "nån gången" får ju inte bli för regelbundet.......

• Sommargrönt

HAHA! Been there done that. :)
    Men vet du vad...jag brukar äta några hårda godisar VARJE dag! Blir ca 50 kcal, det har jag råd med.
    Annars kan du dämpa sötsuget med en riktigt god vattenmelon eller honungsmelon! Eller lightläsk. :)
    Men det kommer ju tillbaka hela tiden då...så antingen får man göra så hela tiden eller så får man stå ut helt utan tills sötsuget försvunnit. Jag föredrar att äta vattenmelon hela tiden. :)

avil skrev 2008-07-10 11:16:36 följande:
    sommargrönt-jo,jag brukar göra så...MEN då funkar det liksom inte att göra så varje dag! .Tänker att det är okej att ta LITE gott nån gång,men den där "nån gången" får ju inte bli för regelbundet.......
  • Sommargrönt

HAHA! Been there done that. :)
    Men vet du vad...jag brukar äta några hårda godisar VARJE dag! Blir ca 50 kcal, det har jag råd med.
    Annars kan du dämpa sötsuget med en riktigt god vattenmelon eller honungsmelon! Eller lightläsk. :)
    Men det kommer ju tillbaka hela tiden då...så antingen får man göra så hela tiden eller så får man stå ut helt utan tills sötsuget försvunnit. Jag föredrar att äta vattenmelon hela tiden. :)

avil skrev 2008-07-10 11:16:36 följande:
    sommargrönt-jo,jag brukar göra så...MEN då funkar det liksom inte att göra så varje dag! .Tänker att det är okej att ta LITE gott nån gång,men den där "nån gången" får ju inte bli för regelbundet.......
  • Sommargrönt

Varför kommer alla mina inlägg två gånger idag?

• Mikabella

Mitt tips är att ta sig i kragen! Ingenting är omöjligt! Självbehärskning. Det finns inga genvägar för att bli av med sockerberoende tror jag. Drick vatten när du blir sugen. Gå en snabb lite kort runda, lek med kidsen. Första veckan är säkert jätt jobbig, men sockerberoendet måste bort! Socker är ju tyvärr ett gift...Synd...

• avil

Ja,det ÄR ju just det-att det bara är JAG som kan bestämma..att äta eller inte.
    Men att se gubben sitta o äta godis ,då jag är SÅ sugen.o ändå sitta o äta vindruvor-det var INTE KUL.MEN visst,stolt att jag fixade det.O jag kissar i ett i ett,för jag dricker massa citronvatten-DET är gott .

• Mikabella

Gud vad jag är hård idag Hahaha...Hoppas ni inte blir arga har själv väldigt lätt för att trilla dit på olika frestelser, men har ställt om mig totalt mentalt. Har varit jätte jobbigt att vara så hård mot sig själv, men det är som att lägga om sin kost. Efter ett tag vänjer man sig o börjar lyda sig själv...Åh lät flummigt Kramar på er o hoppas att ni fortfarande gillar mig !

• Mikabella

Bra jobbat!!!! Visst är det skönt och man växer faktiskt lite inombords för varje gång man säger nej. Way to go girl!

avil skrev 2008-07-10 13:19:10 följande:
    Ja,det ÄR ju just det-att det bara är JAG som kan bestämma..att äta eller inte.Men att se gubben sitta o äta godis ,då jag är SÅ sugen.o ändå sitta o äta vindruvor-det var INTE KUL.MEN visst,stolt att jag fixade det.O jag kissar i ett i ett,för jag dricker massa citronvatten-DET är gott .
Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...