• Mikabella

-5kg!!! Fortsätta här?...

Såg precis att vår tråd hade stängts Vill ju inte "förlora" er mina vänner. Ska vi fortsätta här?

Vi diskuterar vikt, träning, peppar, ojjoar oss, glädjs med varandra och ibland slinker det in lite andra ämnen än vikt och träning oxå!

Fler som vill hänga på?! Välkommna!!

• Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...
  • GME76   080802

Rensade garderoben rejält idag. Allt åkte oavsett hur knappt använt det var. Och så skönt att slänga ut alla kläder som var för stora. Har sparat några i en låda. Man vet ju aldrig men längst in under trappen läggs dom och packas förhoppningsvis aldrig upp igen .

• avil

GME76 080802-hur mycket har du gått ner??

Är det nån mer än jag som varierar ENORMT med vikten??
    Förra morgonen vägde jag 56?!
    NU i morse bara 53,9.
    Visst,fattar att det beror på vätska o massa annat,men ÄNDÅ? Är ju så skumt!

Ja,nötter är ju bra,fast inte så gott.....åt lite vindruvor o drack massa vatten.Fast min man hade varit o köpt en godispåse?? HUR korkad är han?
    jaja...

• Mikabella

Åh tack! Vad ska jag jobba med då?

Hvidbrud skrev 2008-07-09 17:40:39 följande:
    Ja! Jag vill! Min kollega flyttar den 15 aug!
  • Mikabella

Sötnosan! Vad gulligt du är! nu blev jag glad. Så rolougt att höra att man gör lite nytta
    Är impad av dig! Du har verkligen tagit dig i kragen o kommit igång med träningen! Visst är det så att när man börjar träna minskar sötsuget! Att äta onyttig mat, fett, socker och chips känns sååååå onödigt!...iaf för mig. Har man precis varit ute och sprungit, känner sig stark, duktig och sund så vill man inte "förstöra" det genom att genast trycka i sig alla de kcal saom man gjort av med!

GME76 080802 skrev 2008-07-09 22:12:44 följande:

Avil, nötter är skitbra istället för godis. Man blir mätt på lite. Jag hade också tokbegär i en liten period nyss, men gulle-Mikabella peppade mig ur det förra veckan. Tack!!Imorgon bitti slår jag nytt viktrekord. Brukar alltid minska ca 0,7kg under natten så jag kommer väga 65,5kg. Jippi!!!
  • Mikabella

Öka tränings nivån! Det tar verkligen kål på mitt sötsug/fastfood begär. Som jag skrev ovanför...när man börjar träna riktigt mycket, när man känner hur kroppen blir starkare, sundare och friskare vill man inte sunka ner den med onyttigheter. Kroppen blir ett litet tempel ....ska jag säga föresten...var ju ute o drack cocktails igår...ojdå... men men har redan sonat mitt brott lite...sprungit 3,5 km nu på morgonen.

avil skrev 2008-07-09 18:05:02 följande:
    Snälla-HJÄLP mig!!är SÅÅÅ godissugen,bara för att jag nu insett att jag ökat ett par kilo...VAD ska jag äta för att stilla mitt godisbegär-hur kul är det att knapra morot då man är GODISsugen??Äter kromtabletter så det gör sitt.Men just nu vill jag äta nåt?Måste väl vara okej att knapra i sig lite vindruvor? tex?Eller har ni bra tips?Annars är det egentligen riktigt godis,o paj jag är mest sugen på!! o wienerbröd......Åt lite lax o broccoli o potatis till middag...Det var gott,men det var inte GODIS .
  • Mikabella

Föresten tjejer...NI är bäst!! ha en riktigt bra dag! Pussar och kramar!

• Hvidbrud

Då blir du massör eller kroppsterapeut. Eller bara få låv att sälja fantastiska produkter till kroppen. Du får också lära dig massor om thé och japanska te ceremonier!

Mikabella skrev 2008-07-10 09:07:03 följande:
    Åh tack! Vad ska jag jobba med då?
    Mitt tips mot sötsug är att hålla sig borta från sockret helt. Ja, även sötningsmedel. Jag lovar att efter några dagar smakar ett äpple himelskt och man förstår varför det heter sötmandlar. (godis! sötmandlar+torkade tranbär... mmm det är min räddare i nöden när blodsockret har sjunkit för lågt!)

Jag har börjat gå ner i vikt utan att göra nått... BröllopsSTRESS! Vår (ena) präst skrev till oss i går och berättade att han fått körtelfeber... Så nu måste vi hitta en ny öppensinnad ortodox präst som vill viga tillsammans med en kvinlig präst. Det är tyvärr inte så lätt som vi skulle vilja!

Avil: Ja, jag svängde mycket innan, men nu har jag slängt ut vågen! Ha ha! Den gjorde mig bara olycklig! Grattis till minskningen. Nu är du nästan där!

Ha en bra dag tjejer! Tycker om att vakna, tända datorn och se hur ni har det!
  • avil

Ja,tjejer-jag behöver verkligen träna...MEN min man jobbar borta o jag är helt ensammen med tre barn.Så jag kan inte fara bort o träna,inte ens gå raska promenader..för barnen hänger inte med.O sitta i vagn VÄGRAR de,plus att de är så stora,jag har ingen syskonvagn...
    Ja,jag vet-dåliga bortförklaringar kanske ,men dock.det är fakta.
    Springer dock efter barnen! O har grindar i köket som jag hoppar över-så snart är jag bättre än Kallur!! ......
    Allvarligt är det jättesvårt m träning för mig.Vill gärna göra situps o sånt,men måste i så fall då barnen lagt sig-de är bara på mig o klänger annars.Svårt det där..

• Mikabella

Kanske kan utnyttja barnens vikt lite när du tränar? Testa att sätta ett barn på magen när du gör situps o en på benen? Min sambo brukar få sitta på mina ben när jag gör snedasitups. ligg på sidan i lyft uppåt. Jätte bra att ha en vikt på benen så att man verkliegn arbetera med magen. Kan ha hälp av ungarna när du gör rygglyft oxå. Sätt dem på rumpan o be dem räkna åt dig...kanske kan göra det till en liten lek? Låta dem vara med o göra supeman när du gör rygglyft? Ligga på rygg o lyfta dem rakt upp som vikt?.. haha...lycka till!

• avil

jo,jag har testat det..Men då de är två små så blir det alltid bråk eller nåt.....hehe,mina ungar är ena gnällspikar .
    men visst,kan ju testa igen!Det var några månader sen sist.
    Då ville de vara med,men mest på sina villkor.

Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...