• Mikabella

-5kg!!! Fortsätta här?...

Såg precis att vår tråd hade stängts Vill ju inte "förlora" er mina vänner. Ska vi fortsätta här?

Vi diskuterar vikt, träning, peppar, ojjoar oss, glädjs med varandra och ibland slinker det in lite andra ämnen än vikt och träning oxå!

Fler som vill hänga på?! Välkommna!!

• Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...
  • avil

Nä,ingen fara för min del-det ÄR ju så.Som jag sa,bara jag själv som bestämmer vad jag ska äta ,när,o varför...
    men trist! Jag har ju inte så mycket att gå ner heller-det är väl därför jag har svårt att finna motivationen riktigt.För i bakhuvet vet jag ju att jag inte "behöver" gå ner.
    Det är ju bara ett påhitt för att klänningen o bikinin sitter LITE bättre! .O det är DET jag vill åt.
    Så visst,det är ju bara att skärpa sig-fast det inte är så "bara" alltid.

• Mikabella

jag vet. Jag är en latis oxå, men har en träningsdjävul i mig som länge varit vilande. Är sååå segt att börja, men när man börjar känna att magen blir hårdare, att flåset blir bättre och att kroppen har en helt ny energi så kommer motivationen. Är segt i brjan...Jag njuter verkligen av att jag har tagit tag i mig själv. Min nyfunna gnista, självbehärskning och min återvunna styrka känns sååååå härlig! Jag har 4 sega "bekvämlighets" kilon att bli av/omformatera innan 30 augusti. Det ska bara gå!!

• Sommargrönt

Avil, varför äter din gubbe godis framför dig? Min blivande får smygäta på jobbet om han vill. Han skulle aldrig ta hem godis och äta framför mig. Mycket respektlöst tycker jag. Visst, det är ju inte hans "problem" att du vill gå ner i vikt men man borde väl stötta varandra när man har mål i livet?! Han skulle ju inte röka framför dig om du försökte sluta med det...och socker är ju faktiskt beroendeframkallande...

Själv så gillar jag godis för mycket för att helt sluta med det. Att aldrig äta godis/glass/kakor är inte ett alternativ för mig. Så jag försöker äta nyttigt sött för det mesta och bara lite av det där extra goda ibland...

• Sommargrönt

Ja men visst är det irriterande? De som tränar och äter jättebra har inga problem att hitta motivation till träning och är inte sugna på dåligheter. De som behöver träna och äta bra dem har ingen motivation och skallen helt inställd på godis. Borde det inte vara tvärtom för en lite rättvisare värld. ;)

Mikabella skrev 2008-07-10 13:33:17 följande:
    jag vet. Jag är en latis oxå, men har en träningsdjävul i mig som länge varit vilande. Är sååå segt att börja, men när man börjar känna att magen blir hårdare, att flåset blir bättre och att kroppen har en helt ny energi så kommer motivationen. Är segt i brjan...Jag njuter verkligen av att jag har tagit tag i mig själv. Min nyfunna gnista, självbehärskning och min återvunna styrka känns sååååå härlig! Jag har 4 sega "bekvämlighets" kilon att bli av/omformatera innan 30 augusti. Det ska bara gå!!
  • avil

sommargrönt-ja,säj det du? Han förstår nog inte riktigt att jag ju menar allvar med de 2 kilona jag vill gå ner......Tror det är mest så-jag har väl egentligen aldrig sagt nåt..mer än gnällt lite då o då...
    Så ,han är inte så himla respektlös egentligen.Fast det BLIR så...
    Nä,jag kommer aldrig sluta helt m godis! ALDRIG,det kommer inte gå-då vill jag inte leva.Men jag behöver inte äta varje dag!!

• Mikabella

Bra blogg! Jag gillar att psyka mig själv genom att "förvandla" onyttigheter till steg på www.stegräknare.se. När man ser att 100g chips kräver 18000 steg för att försvinna är man inte så sugen sen

• GME76   080802

Jag har sen 2-åringen föddes gått ner (då har jag räknat bort de kg som försvann inom 3 veckor efter förlossningen) ca 19kg. Känner mig som mig själv igen och det är så skönt.

Förstår att det är svårt att få till det med träningen när du har barn. Jag brukar göra pilates framför tv:n (kan programmet nu så jag kan titta på roliga tv-program samtidigt istället för träningsfilmen) och sen några veckor tillbaka har vi en motionscykel i källaren. Den har varit en riktig räddare i nöden för då slipper jag låsa träningen till att sambon måste vara hemma med barnen när jag går eller springer.
    Nu när jag är inne på slutspurten försöker jag springa 2-3ggr i veckan, cyklar till jobbet (2mil t o r), pilates och motionscyklar. Dricker proteinshake till lunch, äter ägg, avokado, jordgubbar, fetaost och rejäla frukostar och nötter .
    Fick som sagt en svacka för några veckor sen när jag visserligen tränade men kunde inte låta bli att småäta på kvällen. För många kalas i 2 månader drog verkligen igång sockerberoendet. Otroligt skönt att vara ur det nu.

avil skrev 2008-07-10 07:47:42 följande:
    GME76 080802-hur mycket har du gått ner??Är det nån mer än jag som varierar ENORMT med vikten??Förra morgonen vägde jag 56?!NU i morse bara 53,9.Visst,fattar att det beror på vätska o massa annat,men ÄNDÅ? Är ju så skumt!Ja,nötter är ju bra,fast inte så gott.....åt lite vindruvor o drack massa vatten.Fast min man hade varit o köpt en godispåse?? HUR korkad är han?jaja...
  • Mikabella

GME76: Jag säger det igen...Du är verkligen duktig!!! Jag blir peppad av dig!

Sommargrönt: Ja det är störigt!! Är så lätt att få en dip o då är det ju kört.
    Kroppen ropar ju efter att ligga kvar i sängen vissa morna...Men jag ska vara duktig!! Inte bli lat igen. Just nu sitter jag i träningskläderna o väntar på att det ska sluta regna...sängen är fortfarande varm, kudden såååå mjuk och jag är ledig idag...Kan ju gå o lägga mig igen...Åhhh ser skönt ut....NEJ! Inte trilla i fällen! Nu sticker jag! Trotsar regnet! kanske jag kan få lyxa lite med en kopp varm choklad när jag kommer in?...Där har vi min last...Inget godis för mig, hellre varm choklad ...just det ja...det ligger marsmellows i skafferiet...Är ju sååå gott i chokladen...smällter så mumsigt...Åhhh...alla dessa fällor!!!

Tingeling: Var är du??!!! Vi saknar dig!!

Hvidbrud: Skickar lite kramar och tackar för din omtanke.

Avil: Hur går det m sockret? Heja dig o hoppas att du lyckas hålla fingrarna ur kakburken

Nu sticker jag. Ses sen. Kramar!!!

Hur går det för er andra?

Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...