• Mikabella

-5kg!!! Fortsätta här?...

Såg precis att vår tråd hade stängts Vill ju inte "förlora" er mina vänner. Ska vi fortsätta här?

Vi diskuterar vikt, träning, peppar, ojjoar oss, glädjs med varandra och ibland slinker det in lite andra ämnen än vikt och träning oxå!

Fler som vill hänga på?! Välkommna!!

• Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...
  • Sommargrönt

Jag såg Mamma Mia igår på bio. Så bra film, lättsam och härligt klämkäck. Synd att jag hade en småfull galen tjej bredvid som skrek hysteriskt hela tiden...tog lite udden av mitt besök i alla fall!

Idag ska det bröllopsplaneras och storstädas. Och tränas! Jag älskar lördagar, man får så mycket gjort! Som att man hämtar igen allt man inte haft ork och tid till under veckan...och helt utan stress!

Idag visade vågen 69,3. Bara 4 hg kvar till innan möhippan-vikten. Om jag kommer ner 3 hg till i helgen så har jag bara ett kilo kvar på knappa 3 veckor. Det borde ju gå! Motivationen att undvika gott är på topp denna helgen! Kram alla!

• BrudSeptember2008

Hejsan på er!

NU har jag semester! SÅÅÅ glad!:)

Igår jobbade jag 8-20, det var segt. Jag hade "ätar-dag" för att överleva sista dagen på jobbet.. med gott samvete också;)

Efter att ha hämtat två trötta kids och lagt dem så hoppade jag upp på motionscykeln och brände 403 kalorier! Ca 35 minuter tog det i snabbt tempo.

Sommargrönt;
    Ja, visst är det lätt att göra misstag och slappa till sej lite när målet är så nära så nära:S
    Du ska se att dom sista 4 hg försvinner i veckan!
    Och jag tror verkligen att det sista kilot har försvunnit innan det har gått 3 veckor!:) Bara att kämpa på!:)

Cantaton;
    Spännande att vänta på paket!:) Du får rapportera om hur många steg du går sen!:) Du är ju super duktig!:)
    Kul att ta upp tennis igen! Det verkar som en kul sport att förbrnna lite med!:)

Mikabella;
    Jag gillar verkligen ditt senaste inglägg!;) *fniss*

Igår ringde dom in sambon så han är inne och jobbar extra 1½ dygn, han kommer eventuellt hem inatt eller imorgon på fm. Inte så jag hade tänkt mej att vi skulle spendera min första semesterdag:S Men jag och barnen ska ha myyyys idag, det regnar så vi ska med gott samvete vara inne och slappa HELA dagen:)
    Vad ska ni andra göra?

KRAM!

• Sommargrönt

Tack för orden...jag har fortfarande 1,5 kg kvar idag...*suck*...Men nu är jag ju hemma och jobbar så det ska finnas tid att ta paus och gå ut och träna. Ska springa idag och från och med i morgon ska jag lägga i sista växeln och inte ge mig eller fuska NÅGOT före målet är nått. Det är inte värt att missa det när jag kämpat så länge för det! Bara jag hinner...

Vi ska storstäda idag. Sätta upp fyra tavlor vi köpt jättebilligt och bädda med nytt bäddset i sängen. Skriva packlista inför bröllopsresan...och jag håller på och klipper ihop ett musikmedley som ska vara till ett bildspel som gästerna ska få se medan vi är på fotografering...Mycket att göra men det känns som en bra dag.

Förstår hur du menar med att det inte känns bra att första semesterdagen blev så där med sambon och jobbet...Min blivande har blivit beordrad att åka till USA sista veckan, han kommer hem precis innan bröllopet...men det går, man får tänka om och ta nya tag...Låter skönt med innedag med barnen...önskar att hunden var som ett barn som kunde nöja sig med att vara inne och lyxa...han blir tokig om han inte får gå ut. :)

• Hammerman

Jag åt mazariner igår!

Däremot går jag ca 1 mil per dag så det kanske inte gör något.

• Cantaton

NU har vi (sambon och jag) kommit in från ett pass på tennisbanan. Första gången sambon spelade och första gången för mig på åtta år. I början var det lite tradigt, men sedan kom vi båda in i det och höll igång några bollar. Jag är tomatröd i ansiktet och vi var båda genomsvettiga innan duschen nådde oss. Såååå skönt! Det här ska vi göra om!!

• malintrollet

Hej allihopa!
    Ny dag, ny vecka, nya tag... för min del i alla fall.
    Har bestämt mig för en veckas renkur på Cambridge igen (minst).
    Har inte vägt mig på ett tag nu, men låter det bli en överraskning för mig själv.
    Äger ju ingen våg, så tror jag lätt skulle kunna falla in i ngn sorts hysterivägande.
    Jag pysslar med måttbandet och har gått ner minst 2 cm på alla mätställena sen jag startade på allvar för två veckor sen! är rätt glad över det.

Har träffat min date en gång till och måste säga att detta med stor åldersskillnad verkligen inte var någon nackdel. Han har upplevt och gjort så otroligt mycket i sitt liv. Häftigt att lyssna på.

Måste säga att det är underbart att kunna sitta här och läsa om andras små vardagsbekymmer och lyckliga moments. Förgyller ens dag...verkligen!

Tack och kram!

• Sommargrönt

Låter som att alla haft en bra helg!

Cantaton: Bra jobbat med tennisen! Har man kul så tränar man oftare! Passa så du inte nöter ut dig och blir skadad bara!

Hammerman: Någon mazarin här och där har ingen dött av. Men en mazarin är FULL med kalorier, över 300 st skulle jag tro, i EN enda. Så har du ätit MazarinER så är det inte säkert att en mils promenad räcker till! Det är för mig en bra motivation för att låta bli t ex chips, när man inser hur mycket man måste träna för att bli av med några nävar...Och ändå åt jag nachos i helgen... :)

Malintrollet: Vad härligt det låter med datandet! Jag var själv på date med min blivande två gånger i helgen. Det är så mysigt...även om det inte är som i början så klart...*lite avis*...Hoppas du inte går på för hårt med kurandet...en långsiktig viktnedgång bygger på mat och motion, inte pulver och motion. Men det är klart att en kickstart här och där inte förstör och kan vara trevlig extra motivation. Bara man kommer ihåg att långsiktiga resultat nås av ändrad livsstil. Och ska man inte gå på kur resten av livet så tror jag att det är bättre att ha dessa som små extrakicker här och där, annars blir det svårt att hitta normal matnivå för kroppen sen! Du är jätteduktig!

Själv fick jag den sista motivationen jag behövde idag. Vågen visade 69,0. Nu är jag alltså tillbaka efter möhippan för en vecka sedan! Sista kilot och jag satsar stenhårt på att tappa hela på en vecka! Tänk om man skulle ha några extra hg som buffert inför bröllopet (och resan, även om de säkert äts upp fort då...) Det skulle vara kalasskönt! På tal om kalas så fyller jag 25 på torsdag och ska bjuda på tårta hemma...Kan bli farligt...

• BrudSeptember2008

Hejsan på er!

Hoppas att alla har haft en bra helg!:)

Idag har jag 0,2 kg kvar till mitt mål!!!!!!:D
    Det SKA jag klara denna veckan. Igår var jag ute med en kompis och gick 1 timme i bra tempo, då hade jag båda barnen med mej 2 & 5 år, och hon hade sin livliga hund. Det är inte illa pinkat tycker jag!:D

Idag ska jag både promenera och cykla har jag tänkt.

Sommargrönt;
    Hur gick det med storstädning, tavlor och packlista?
    Fick du gjort allt du hade planerat?
    Skitbra att du kommit ner i "innan möhippan-vikten"!!!!!!
    Nu är det inte mycket kvar ju!:)
    Grattis i förskott!:)
    Ps; när man fyller 25 kan man äta tårta med gott samvete!:D

Malintrollet;
    Blir allt lite avis på ditt dejtande, de är ju så härligt och pirrigt!:D
    Får planera in en date med sambon så fort vi har lite tid över för det, för nu är det så mycket annat som går före!
    Jag tycker att du visst kan köra en vecka ren kur. Bara för att få lite snabba resultat så du får motivationen att kämpa på. MEN det är ingen bestående lösning. Det är maten och motionen som gör det på lång sikt! Fast det vet du nog redan...
    Lycka till!:)

Cantaton;
    Vad kul att ni fick igång lite tennis!:)
    Svett är bra, då känns det att kroppen har jobbat och förbränt lite fett;)

Hammerman;
    Några mazariner EN gång har ingen dött av, men låt det inte bli en vana!;)

Nu ska jag sätta igång och riva lite tapet!:)

Ses!

• Mikabella

Hej. Ni har inte glömt mig va? Har varit totalt super duper stressad sedan i fredags. Pust. Har en såndär söt lite bror som liksom barar tror att allt ornar sig av sig själ...Vi ska bara ha en liten trädgårsdest/bröllop..ingens stor grej..bara lite mat å så..HAHAHA!! Är inte så bara i mina ögon...särskilt inte när 40% av allt liksom bara råkar hamna på mitt bord. Men bra gick det! Stackars lilla mama stressad, blivande brudpar som bara vimsar runt, får ingenting gjort o är såååå nervösa. Pappa rreagerar nog bäst på stress...Han fick för sig att börja tapetsera om i tvättstugan på fredagen!! Ja som storasyster o äldsta barnet får an helt enkelt styra upp ett och annat! Men bra blev det!! Vädret var med oss. Regnade bara när vi åt, vlket var riktigt mysig när vi satt i det stora tältet

Å sen till ännu trevligare saker...trots chips o annat slarv så står vågen idag på samma vikt som innan helghen Orkade dock inte springa i helgen, eller i morse. Men men var ute med en vän på en 2,5 timmars lång ridtur på hel stissig häst i går så lite har man ju motionerat iaf

• Mikabella

Inflikar än en gång att ni är sååå söta! Älskar att alla är så snäll och gulliga mot varandra. Är så mysig läsning. Är härligt att tråden inte bara kretsar kring vikt längre

Sen måste jag ju berömma er oxå! Alla har verkligen kommit igång och alla känns motiverade till att förbättra sin hälsa, fysik och sin självkänsla! U go girls!

Pussar o kramar från lilla mig som har feber, måste joba och till på köpet låter som en gamla whiskey drickande cowboy...mini buhu..

Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...