• Mikabella

-5kg!!! Fortsätta här?...

Såg precis att vår tråd hade stängts Vill ju inte "förlora" er mina vänner. Ska vi fortsätta här?

Vi diskuterar vikt, träning, peppar, ojjoar oss, glädjs med varandra och ibland slinker det in lite andra ämnen än vikt och träning oxå!

Fler som vill hänga på?! Välkommna!!

• Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...
  • chamor

malintrollet

Verkar som de går ganska bra med dejten måste jag säga Grattis till alla er duktiga som går ner i vikt.. Jag står coh stampar

• malintrollet

Jo det går nog ganska bra med dejten... Han har inte tröttnat än i alla fall!!

chamor skrev 2008-07-23 15:28:42 följande:
    malintrolletVerkar som de går ganska bra med dejten måste jag säga Grattis till alla er duktiga som går ner i vikt.. Jag står coh stampar
  • Ninnispinnis

Ja det gör vi ju! Kul

Vet inte exakt hur många kilon jag har kvar, räknar som sagt mer i centimetrar. Sedan jag lade till styrketräning har jag insett att det faktiskt är sant att muskler väger mer än fett :-0

Men vi kan väl säga två kilo, alternativt två centimetrar...

Mikabella skrev 2008-07-23 15:15:43 följande:
    Ninnispinnis: Vi gifter ju oss samma dag! Vi ska fixa de sista tråkiga mjukotrillaöverjeanslinningsodallerkilona! Jag har 3 kvar...
  • malintrollet

Kan man räkna om minskning i omfånget till ungefärlig viktminskning?
    Hörde talas om det för ett tag sen, och undrar om någon vet hur man gör...

• Mikabella

Hurra för dig! Din positivitet smittar! Kramar om dig!

malintrollet skrev 2008-07-23 15:30:28 följande:
    Jo det går nog ganska bra med dejten... Han har inte tröttnat än i alla fall!!
  • Sommargrönt

Du glömde bara månskenspromenaderna! ;)
    Välkommen! Mikabella borde bli extra glad för en som har samma slutdatum som hon själv!

Så, även om du inte bryr dig så mycket om vågen, vad har du för mål till den 30 augusti och hur långt är det kvar dit? Kan precis lika gärna vara cm som kg, men ett mål är viktigt för motivationen!

Ninnispinnis skrev 2008-07-23 14:19:44 följande:
    Får man vara med här? Ni verkar vara så gulliga och peppande mot varandra Gifter mig 30 augusti, och är i full gång med att finjustera figuren fram till dess... Har egentligen tränat regelbundet i flera år, men har lagt i en extra växel nu. Tittar inte så mycket på vågen, men måttbandet åker fram med jämna mellanrum. Klänningen sitter så mycket bättre om jag minskar någon centimeter till Kombinerar spinning och promenader med styrketräning. I övrigt är jag inte så mycket för godis och sötsaker, mina svagheter är god (läs onyttig) mat och vin. I veckorna lagar jag nyttig mat och tar med matlåda till jobbet, men på helgerna unnar jag mig lite lyx.Låter nästan som en kontaktannons, haha
  • Sommargrönt

Grattis Malintrollet! Det är svårt att känna sig motbjudande när man vet att man är så duktig och är på rätt väg! Strunt samma om du fortfarande är överviktig. Tänk, varje dag är ett steg längre bort från den Malintrollet som du inte tyckte om och ett steg närmre ditt mål. DET är det viktiga!

malintrollet skrev 2008-07-23 15:26:20 följande:
    Välkomna alla nya!Kul att ha fler att prata med här ju...sommargrönt: vet faktiskt inte hur det går med vikten. Har ju ingen våg hemma, men centimetrarna på måttbandet visar minskning i alla fall!Kommer nu i kläder som inte längre passade inför thailandssemestern i vintras, och mina andra kläder sitter äntligen som dom ska igen!Så skönt att veta själv att det går åt rätt håll! och dessutom skönt att känna att man bara blir mer motiverad till fortsatt viktminskning.Jag går och småler hela tiden att jag itne känner mig som en uppstoppad, överviktig, korv på två ben längre. Är iofs fortfarande överviktig, men det känner mig inte motbjudande längre, något som faktiskt känns mycket konstigt eftersom just motbjudande är vad jag känt mig så länge jag kan minnas. Solen skiner, fåglarna kvittrar, jobbet är trist men jag får gå hem snart, och ska träffa min date imorgon igen... Henrik heter han förresten.Jag har en bra dag idag!=D
  • Sommargrönt

Hur går det med cm då? Är det stilla där också? Har du en platå eller inte riktigt kommit igång än? Det tar ju tid ibland...och man stannar när man minst vill...som jag nu, med 1 kg kvar och tiden rinner snart ut...Men man får inte ge upp. Det blir bättre till slut, hur långsamt det än går!

chamor skrev 2008-07-23 15:28:42 följande:
    malintrolletVerkar som de går ganska bra med dejten måste jag säga Grattis till alla er duktiga som går ner i vikt.. Jag står coh stampar
  • Sommargrönt

Nu ska jag ut och träna. En rejäl springtur får det bli, för sen ska jag och blivande maken baka min födelsedagstårta inför imorgon...Jag ska inte äta en smula idag, men imorgon får jag minsann unna mig en bit har jag bestämt! Kram alla!

• Mikabella

Visst är det extra motiverande att springa när amn vet att man liksom får en belöning efteråt Heja dig!

Ska under INGA som helst omständigheter glömm att gratta dig imorgon söta Sommris! 25! Stor dag ju!!

Sommargrönt skrev 2008-07-23 17:15:37 följande:
    Nu ska jag ut och träna. En rejäl springtur får det bli, för sen ska jag och blivande maken baka min födelsedagstårta inför imorgon...Jag ska inte äta en smula idag, men imorgon får jag minsann unna mig en bit har jag bestämt! Kram alla!
Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...