• Mikabella

-5kg!!! Fortsätta här?...

Såg precis att vår tråd hade stängts Vill ju inte "förlora" er mina vänner. Ska vi fortsätta här?

Vi diskuterar vikt, träning, peppar, ojjoar oss, glädjs med varandra och ibland slinker det in lite andra ämnen än vikt och träning oxå!

Fler som vill hänga på?! Välkommna!!

• Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...
  • Cantaton

Ja, idag är jag överlycklig när jag får sluta Idag har allting krånglat hela dagen. Men det är bara 23 minuter kvar till jag slutar så

Jag heter Jessica f.ö.

malintrollet skrev 2008-07-24 14:59:44 följande:
    sommargrönt: det du berättar ger mig flashbacks till problem man hade när man var riktigt liten.. ville man vara med och leka så fick man svaret: "nej men man kan bara vara fem i den här leken.. du får inte vara med". Så verkar det ju funka för han den killen som ordnar svensexan med "gänget". Det han framför som ursäkt är ju VERKLIGEN inte giltigt! en svensexa ska ju (som redan påpekats) vara till för den blivande maken... inte för hans vänner!Hoppas verkligen det ordnar upp sig!!cantaton: låter ju som om du har lite lagom kul på jobbet! tur du har folk att "prata" med här då...Och så en sak till sist till alla här... är så extremt nyfiken på vad folk heter egentligen! Skulle tycka det var kul om ni ville berätta era namn..stor kram//Malin (som ni kankse redan gissat)
  • Fratris

Frances heter jag Därav de första tre bokstäverna i mitt nick, ha-ha... de sista fyra pojkvännens Oj nu blev det lättgissat! :P

• Mikabella

Jag vil ut i solen!!!!!!!!!!! Får panik! Butiken har förvandlats till en bastu, AC bestämde sig för att lägligt till värmeböljan ta semester! Men men man loosar säkert något hekto på att basta 8 timmar per dag...Jobbar dessutom till 19 ikväll! Pust! Buhu..behöver kramar...*gråter lite*

Vill hem å springa! Ska cykla jätte fort så att jag får komma ut! Stressad, trött och det kryper i kroppen. Det ända som får mig att slappna av är att låta kroppen arbeta. Sen ska jag gå ner till havet och ta ett kvällsdopp med mama & papa...sen kanske ett glas vin på min altan.

Välkommen Fru snart magnusson! Samma dag som mig o samma mål!

...jag heter Mikaela...

• Anna och Ola

Sitter och klämmer på mina nya valkar på magen, hur gör man för att komma ifrån "gå upp i vikt " träsket, verkar som om jag bara sväller, blir så deppig, försöker verkligen tänka rätt...
    Hur gör ni? Måste börja träna, har ni några tips....kram deppig

• Mikabella

Åh söta du. Välkommen.

Det är alltid jobbigt i början. Att ge sig ut på de första powerwalksen, att avsätta tiden, att motivera sig själv och att tycka att svetta o träningsvärk är från ovan sänt MEN ge det chansen! Jag är en soffpotatis om jag inte tar mig själv i kragen. Har sedan 2 månader tillbaka börjat motionerat regelbundet med något sorts pulshöjade och svettframkallade aktivitet varje dag. Började med att gå och cykla sedan öka takten och powerwalkar nu 5-10 km varje morgon och springa 3-5 km på kvällen. Älskar det! Står här på jobbet o bara längtar hem till träningsskorna och Ipoden! Har inte gått ner så mycket i vikt, men har kanske inte så mycket heller att bli av med..MEN jag känner mig starkare, snyggare och min nyfunna kondition, mitt ork och min styrka ger mig dagligen en kick!

Älskar utmaningar! Vad säger du om jag utmanar dig på att innan söndag ha gått promenader på sammanlagt minst 3 timmar?! Dela upp dem hur du vill, 2 per dag eller en rejäl runda på 3 timmar? Valet är ditt!

Nu ska de där dumma valkarna väck! Heja dig!
    Anna och Ola skrev 2008-07-24 18:11:41 följande:

Sitter och klämmer på mina nya valkar på magen, hur gör man för att komma ifrån "gå upp i vikt " träsket, verkar som om jag bara sväller, blir så deppig, försöker verkligen tänka rätt... Hur gör ni? Måste börja träna, har ni några tips....kram deppig
  • Anna och Ola

sitter och ler, tack...mår bättre...ska verkligen försöka få snurr på det, e vakt till en hund, så jag kanske får ge henne lite rejäla runor nu i helgen, så jag antar gärna utmaningen..(oh my god )
    men de ska gå! tack så super mycket....nu måste jag ju Tack så jätte mycket för svaret... återkommer, tack igen ska verkligen satsa till söndag...

• Mikabella

Heja dig Anna och Ola!

kan ju glädja dig och de andra med att jag har syndat 3 matskedar Ben&Jerry glass, Vanilla triple chip white polabears...Mmmmm...o så ett gott glas iskallt vitt...Får springa lite längre imorgon bara så blir det väl +- noll...Ensam hemma o måste ju få mysa lite extra då?!

• Fratris

Men snälla lilla rara Mikabella, så mycket som du tränar ligger du nog på minus heeela tiden... enda anledningen till att du inte går ner snabbare är ju bara för att du äter för lite plus att du är normalviktig! Så synda på med gott samvete (i lagom mängder! )

Nu har jag iaf klarat ännu en dag på pulver! Hoppas jag står ut till tisdag nästa v iallafall... måste börja trappa upp till mat sen, för jag åker utomlands på fre och vill inte att magen ska vara kass då om jag skulle trappa upp då...

Vilket leder mig till nästa fråga - ni som gått på pulverdiet, blev ni kassa i magen av att trappa upp till mat? Och hur snabbt trappade ni upp? Vad åt ni? TIPS O RÅD TACK!

• Mikabella

Jag äter inte för lite...Äter det jag ska.

Inga problem alls med magen faktiskt..har iof inte gått på en riktigt renkur...

• Fratris

AHaaa sorry, jag kom bara o tänka på alla de gånger du skrivit vad du ätit och sen HUR MYCKET du tränat... det enda jag tänkte var oooj hon äter sååå lite! Jag skulle typ dött om jag ätit så lite som dig och tränat så mycekt samtidigt Med tanke på att du också står upp 8 timmar på ditt jobb menar jag...

Hmm har du märkt att du gått upp något direkt efter en kur pulver? Jag är lite orolig nämligen :/

Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...