Åh söta du. Välkommen.
Det är alltid jobbigt i början. Att ge sig ut på de första powerwalksen, att avsätta tiden, att motivera sig själv och att tycka att svetta o träningsvärk är från ovan sänt
MEN ge det chansen! Jag är en soffpotatis om jag inte tar mig själv i kragen. Har sedan 2 månader tillbaka börjat motionerat regelbundet med något sorts pulshöjade och svettframkallade aktivitet varje dag. Började med att gå och cykla sedan öka takten och powerwalkar nu 5-10 km varje morgon och springa 3-5 km på kvällen. Älskar det! Står här på jobbet o bara längtar hem till träningsskorna och Ipoden! Har inte gått ner så mycket i vikt, men har kanske inte så mycket heller att bli av med..MEN jag känner mig starkare, snyggare och min nyfunna kondition, mitt ork och min styrka ger mig dagligen en kick!
Älskar utmaningar! Vad säger du om jag utmanar dig på att innan söndag ha gått promenader på sammanlagt minst 3 timmar?! Dela upp dem hur du vill, 2 per dag eller en rejäl runda på 3 timmar? Valet är ditt!
Nu ska de där dumma valkarna väck! Heja dig!
Anna och Ola skrev 2008-07-24 18:11:41 följande:
Sitter och klämmer på mina nya valkar på magen, hur gör man för att komma ifrån "gå upp i vikt " träsket, verkar som om jag bara sväller, blir så deppig, försöker verkligen tänka rätt... Hur gör ni? Måste börja träna, har ni några tips....kram deppig