• Mikabella

-5kg!!! Fortsätta här?...

Såg precis att vår tråd hade stängts Vill ju inte "förlora" er mina vänner. Ska vi fortsätta här?

Vi diskuterar vikt, träning, peppar, ojjoar oss, glädjs med varandra och ibland slinker det in lite andra ämnen än vikt och träning oxå!

Fler som vill hänga på?! Välkommna!!

• Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...
  • Mikabella

Mat äter jag. Slarv håller jag mig borta ifrån. Socker, onödigt fett och kakor...Mår inget bra av sådnat o det känns helt fel nu när jag verkligen kommit igång med min träning. Har inte slutat för evigt, men just nu vill jag liksom hålla mig "sockerfri" Har inte ätit glass på 2 månader! Därför tyckte jag att jag slarvade rejällt innan ..sen behöver man ju inte mer än högst 3 m sk Ben&Jerry glass. Sååå mättande o söt!...men rackans god..Ända glassen jag äter.

Man går upp det som man förlorat i vätska och den där glukos tjosan vad det nu hette 1 kg ungefär på mig. Men för mig var det jätte bra med en "kickstart". har efter min fusk 5 dagars renkur kommit igång med min viktminskning. Äter nu runt 1500-1700 kcal per dag. Passa mig bra. Och vikten har börjat minska. Är dock lite fast på 55 kg just nu o det är lite segt..Vågen visade 54,8 i morse, men det räknar jag iskallt med att det är ändrat till imorgon...upp igen alltså...Pendlar väldigt mycket. Vätska...tråkigt...ibland upp till 2 kg!

Har efter pulverdieten ingen lut att äta frukost längre bara...äter pulver till frukost o sedan 2 riktiga mål per dag+ mellaNMÅL I FORM AV NÖTTER ELLER FRUKT. uSH VAD SVÅRT DET ÄR ATT KOMMA IHÅG ATT ÄTA BARA. äR SÅÅÅ SLARVIG O ÄTER GÄRNA ALLT PÅ EN GÅNG ISTÄLLET...iNTE SÅ BRA...oj råkade trycka in caps lock..Hahaha...

• Sommargrönt

Välkommen fru Magnusson! Låter som ett realistiskt mål. Vi ska peppa ihjäl dig!

snart fru magnusson skrev 2008-07-24 15:01:30 följande:

oj, vad hände nu?i alla fall, jag hänger på här, ni verkar vara ett gott gäng med tips och uppmuntran!ikväll ska jag gå ut och gå!
  • Sommargrönt

Välkommen!

Man slutar fokusera på sina valkar, tänker på positiva saker. Äter sjysst och försöker röra på sig lite mer. Varje steg räknas. Varje sak du struntar i att äta räknas. Om det är svårt att komma igång måste du försöka komma in i en positiv sväng. Tänk inte på det dumma du ätit varje dag. Tänk på det du låtit bli att äta! Och så går du en promenad VARJE dag. 5 minuter lång om det är allt gu orkar/hinner. Men du tar på dig skorna och går ut. Snart går du lite extra av bara farten!

Ge oss ett mål, vad siktar du på denna veckan? En promenad varje dag? En skiva ost mindre på mackan varje dag? ALLT räknas!

Anna och Ola skrev 2008-07-24 18:11:41 följande:

Sitter och klämmer på mina nya valkar på magen, hur gör man för att komma ifrån "gå upp i vikt " träsket, verkar som om jag bara sväller, blir så deppig, försöker verkligen tänka rätt... Hur gör ni? Måste börja träna, har ni några tips....kram deppig
  • Sommargrönt

HUR SJUTTON LYCKAS DU TA BARA TRE SKEDAR??!??!?!??!
    Skulle jag veta det skulle jag löst gåtan med livet...

Mikabella skrev 2008-07-24 21:49:41 följande:
    Heja dig Anna och Ola!kan ju glädja dig och de andra med att jag har syndat 3 matskedar Ben&Jerry glass, Vanilla triple chip white polabears...Mmmmm...o så ett gott glas iskallt vitt...Får springa lite längre imorgon bara så blir det väl +- noll...Ensam hemma o måste ju få mysa lite extra då?!
  • Sommargrönt

En liten uppdatering. Vännen som ska ordna svensexan har mystiskt slutat svara på mail...

Men jag har kontaktat de viktigaste vännerna själv. Och de har ju inte blivit inbjudna innan så alla är bortresta...Så han får ingen riktig svensexa. är skitsur på alla. Men å andra sidan är han ungefär så här vimsig själv så han kan ju inte vänta sig så mycket mer av sina vänner...Så han blir nog inte lika knäckt som jag hade blivit...

Men men...har idag ätit tre bitar tårta mer än jag skulle...*suck*...avslutade min födelsedag med ångest och dryga timmen i skogen för att gå bort överflödet...men men...håller tummarna för vågen imorgon...hjälp...

• Sommargrönt

Men lilla Mikabella...Det var ju bara några dagar sen du hade problem att få i dig dina kalorier och jag gav dig lite skäll. :) Så nog är det befogat att pusha dig lite på matsidan sötis! Men har du börjat komma upp i 1500 kalorier är ju det jättebra!

Jag heter Ingrid...

Mikabella skrev 2008-07-24 22:16:13 följande:
    Jag äter inte för lite...Äter det jag ska. Inga problem alls med magen faktiskt..har iof inte gått på en riktigt renkur...
  • Cantaton

Stegrapport dag 3:

9665 steg. (Ca 400 mer än föregående två dagar. Mest för att jag hade så tråkigt på jobbet och sprang och gjorde te och pratade med folk på övervåningen tror jag )

• Fratris

Gulliga ni alla är, utan er hade jag faktiskt inte orkat pusha mig så hårt - jag är också en såndär "allt eller inget" person, antingen går jag in för nåt stenhårt och sätter sjukt orealistiska mål (som jag inte kommer att nå, men jag kommer en jäkla bra bit på väg iaf och får vara nöjd ändå) eller så ligger jag på soffan o degar Förstår vad du menar Mikabella med att vara sockerfri, jag har inte tittat åt nåt sött eller fett (förutom nötter) på sex veckor nu.

Imorse har jag lyckats nå två av mina delmål iaf

Vågen visade 5.... 59.8!!!!!!!!!! Under 60!!!! Wooooooooooh!

Och... jag kunde knäppa jeansen från nian utan stretch, min andra måttstock! (jag gillar verkligen de här jeansen) Såååå glad!

Men visst är det tight, så det blir några dars pulverdietande till.. men nu känns det helt plötsligt inte så svårt längre, har ju er att klaga till ha-ha... ska ut på min milspromenad nu innan hettan blir för jobbig!

Kram alla, glöm inte att vara duktiga idag

• Fratris

Och så måste jag bara klaga lite på något heeelt OT - jag är ju så trött på kvällarna pga pulverdieten och de långa promenaderna, men för mig är det nästan lite mysigt att gå o lägga sig vid tio nu (haha vad tråkig jag låter...)

Men min nyflyttade j-vla granne borrar jämt till halv tolv - tolv på nätterna, det är ju helt sjukt! Och så sätter han igång igen 7.30 på morgnara (detta stör inte mig nämnvärt då jag går upp vid sju... men jag menar, tänk på alla andra). Hur f-n tänker man om man sätter sig och borrar så sent/tidigt?! Det hörs ju sååå mkt!

• Cantaton

Du, det är redan varmt ute. Jag promenerade i LUGNT tempo i en halvtimma till jobbet, men svetten rann ändå om mig när jag kom fram. Jätteskönt väder för den som är ledig, dock Vad jag förstår slutar man 14.30 på det här kontoret på fredagar, så jag kommer nog få ta del av solen jag med!

Min förra granne (den ovanför) kunde sätta igång och borra 1-2 på natten - och inte bara när den var nyinflyttad, utan OFTA. Hur mycket KAN man sätta upp i en etta??? Jag förstår dej!

Fratris skrev 2008-07-25 08:07:03 följande:
    Och så måste jag bara klaga lite på något heeelt OT - jag är ju så trött på kvällarna pga pulverdieten och de långa promenaderna, men för mig är det nästan lite mysigt att gå o lägga sig vid tio nu (haha vad tråkig jag låter...)Men min nyflyttade j-vla granne borrar jämt till halv tolv - tolv på nätterna, det är ju helt sjukt! Och så sätter han igång igen 7.30 på morgnara (detta stör inte mig nämnvärt då jag går upp vid sju... men jag menar, tänk på alla andra). Hur f-n tänker man om man sätter sig och borrar så sent/tidigt?! Det hörs ju sååå mkt!
Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...