• Mikabella

-5kg!!! Fortsätta här?...

Såg precis att vår tråd hade stängts Vill ju inte "förlora" er mina vänner. Ska vi fortsätta här?

Vi diskuterar vikt, träning, peppar, ojjoar oss, glädjs med varandra och ibland slinker det in lite andra ämnen än vikt och träning oxå!

Fler som vill hänga på?! Välkommna!!

• Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...
  • Cantaton

Är allt det som inte var uppladdat igår (som jag tjatade om flera gånger och fick svaret "om 5 min" på) uppladdat idag? Neeeej. Så jag kommer inte vidare. Segt jobb. Jag får helt enkelt gå igenom gamla fel som ska vara åtgärdade och se om de verkligen är det. Seeegt.

• Ninnispinnis

Oj vad mycket som har hänt här sen jag var inloggad i förrgår! Var på konsert i förrgår och hoppade nog bort några kalorier Igår var jag ledig och powerwalkade en dryg timme med lillasyster på morgonen (snarare förmiddagen...).

I går kväll provade jag klänningen, och till min stora glädje satt den jättebra Har inte provat den sen jag hämtade den för 2,5 månader sedan, så jag visste inte riktigt hur jag låg till. Så nu är det mest för min egen sinnesro som jag vill minska någon centimeter/kilo till...

Åh, nu längtar jag om möjligt ännu mer till bröllopet!

Hälsningar en glad Katarina

• malintrollet

Godmorgon i sommarvärmen!
    Sitter och småler för mig själv och gäspar stort om vartannat... blev lite senare än jag tänkt hemma hos Henrik igår... och så...ja...stannade väl kvar där över natten*rodnar*
    Jaja... man brände väl kalorier i alla fall..*fniss*

Har nu gått 5 dagar på nästan ren pulverdiet. Har kompletterat med lite kyckling och tonfisk vissa dagar. Eftersom jag har så lite att göra på jobbet, så sitter jag och surfar runt och har insett att GI nog är min dröm-metod/livsstil... ser ju SÅ SJUKT gott ut!
    Så nu ska jag hem och göra fullkornsdinkel-pajdeg o sen göra fetaost/auberginepaj..mmm...

Jag måste bara säga att jag är SÅ glad att jag hittade till det här forumet! så underbart snälla alla är, och man känner verkligen att man har några man kan tjata på här inne... alla kompisar härhemma har man ju tjatat ihjäl redan.

mikabella: du har ju lyckats med att lösa en av livets stora gåtor..nämligen hur lyckas man få nog efter endast tre matskedar glass?!?! måste vara dina kamelgener..

• Ninnispinnis

Grattis, Malintrollet! Vad roligt för dig att det går så bra med dejtandet. Alla sätt att bränna kalorier är ju bra, men vissa sätt är ju roligare än andra...

• Mikabella

Jaja okej då...jag är slarvfia...Men inte med mening..Ush känns ibland som att ni tror att jag liksom ratar mat..inte sant...Hoppas inte att ni tror det...

Haha du är söt. Jag har man mage att tacka för min grymma kontroll kan inte äta mer glass...då får jag såååå ont o det är det liksom inte värt...Låter ibland Mr lägga upp glass åt mig..Haha löjligt, men han agerar lite kontroll/disiplin åt mig ...å han duktig o snålar med storleken på mstskedarna.

Det var tack vare dig som jag har tagit mig i kragen! Gick ju på pulver ett tag för att få ordning på magen, minska portionerna och för att få en kickstart. Bra! Då får man ett perspektiv o man tappar liksom suget efter sött o onyttigt..kanske inte under tiden man går kuren, men efteråt...iaf är det så för mig.

Just nu äter jag god frukost med avocado, keso, parmaskinka o massor av kallt gott vatten Skippar brödet...får bara ont i magen av det. Ska var duktig nu o verkligen få i mig mina 1500-1700 per dag! Tusan!...jag vet att jag är kass men jag stressar så mycket o glömmer så lätt av att äta ordentligt...Blir inte hungrig när det är så varmt...Dumma mig. Fattar ju att jag ska äta mer, men tiden räcker ju aldrig till för lång kok o "duktigt" matlådemakeri.

har precis varit ute o sprungit 3 km/powerwalkat 2km. Hade bikinin med mig i en liten väska...Sprang ner till havet o badade!!!!!! Åhhhh det var fantastiskt! Lovar att göra det varje morgon solen lyser såhär härligt!

Sommargrönt skrev 2008-07-24 23:10:32 följande:
    Men lilla Mikabella...Det var ju bara några dagar sen du hade problem att få i dig dina kalorier och jag gav dig lite skäll. :) Så nog är det befogat att pusha dig lite på matsidan sötis! Men har du börjat komma upp i 1500 kalorier är ju det jättebra!Jag heter Ingrid...
  • Cantaton

Kul att den sitter bra nu! Vilken lättnad

Ninnispinnis skrev 2008-07-25 08:34:01 följande:
    Oj vad mycket som har hänt här sen jag var inloggad i förrgår! Var på konsert i förrgår och hoppade nog bort några kalorier Igår var jag ledig och powerwalkade en dryg timme med lillasyster på morgonen (snarare förmiddagen...).I går kväll provade jag klänningen, och till min stora glädje satt den jättebra Har inte provat den sen jag hämtade den för 2,5 månader sedan, så jag visste inte riktigt hur jag låg till. Så nu är det mest för min egen sinnesro som jag vill minska någon centimeter/kilo till...Åh, nu längtar jag om möjligt ännu mer till bröllopet!Hälsningar en glad Katarina
  • Mikabella

Jag tror att man ska skära ner lite påp träningen när man går på renkur...Inte sluta, men kanske skära ner till hälften. Tydligen ska det ge bättre resultat då...Inte säker, men tror det är så. Kan ju vara vettigt för man har väl inte så mycket energi till övers o kroppen går ju lite på sparlåga eftersom den inte får någon fastföda att arbeta med?

Härligt m jeansen!

Fratris skrev 2008-07-25 08:07:03 följande:
    Och så måste jag bara klaga lite på något heeelt OT - jag är ju så trött på kvällarna pga pulverdieten och de långa promenaderna, men för mig är det nästan lite mysigt att gå o lägga sig vid tio nu (haha vad tråkig jag låter...)Men min nyflyttade j-vla granne borrar jämt till halv tolv - tolv på nätterna, det är ju helt sjukt! Och så sätter han igång igen 7.30 på morgnara (detta stör inte mig nämnvärt då jag går upp vid sju... men jag menar, tänk på alla andra). Hur f-n tänker man om man sätter sig och borrar så sent/tidigt?! Det hörs ju sååå mkt!
  • Cantaton

Hihi, låter bra!

Säg till om du behöver hjälp med GI, eller tips om receptböcker och så. Som sagt, vi har ju ungefär samma utgångsläge du och ja, så vi kan ju kämpa tillsammans

malintrollet skrev 2008-07-25 08:35:17 följande:
    Godmorgon i sommarvärmen!Sitter och småler för mig själv och gäspar stort om vartannat... blev lite senare än jag tänkt hemma hos Henrik igår... och så...ja...stannade väl kvar där över natten*rodnar*Jaja... man brände väl kalorier i alla fall..*fniss*Har nu gått 5 dagar på nästan ren pulverdiet. Har kompletterat med lite kyckling och tonfisk vissa dagar. Eftersom jag har så lite att göra på jobbet, så sitter jag och surfar runt och har insett att GI nog är min dröm-metod/livsstil... ser ju SÅ SJUKT gott ut!Så nu ska jag hem och göra fullkornsdinkel-pajdeg o sen göra fetaost/auberginepaj..mmm...Jag måste bara säga att jag är SÅ glad att jag hittade till det här forumet! så underbart snälla alla är, och man känner verkligen att man har några man kan tjata på här inne... alla kompisar härhemma har man ju tjatat ihjäl redan.mikabella: du har ju lyckats med att lösa en av livets stora gåtor..nämligen hur lyckas man få nog efter endast tre matskedar glass?!?! måste vara dina kamelgener..
  • malintrollet

mikabella: gott/snabbt/inte särskilt kaloririkt studentmiddagstips... (inte alltför dyrt heller )

- Ett paket fullkornstortellini med valfri fyllning (eller flera paket beroende på hur mycket matlåda man vill ha)
    - Viktväktarnas ostsås (1 flaska per paket tortellini)
    - salt, peppar, vitlök(pulver), timjan (i massor)

Koka upp vattnet med kryddorna i, koka tortellinin enligt anvisningar. Häll av vattnet, ställ tillbaka på spisen och häll på ostsåsen och mer timjan och vitlök... låt det bli varmt, servera dig själv (och kankse sambo) en portion och gör matlåda på resten! kan ätas både varmt och kallt och tar MAX 15 minuter...;)

• malintrollet

Jag vill gärn aha tips om ALLT möjligt!
    Har suttit och smyg-skrivit ut aftonbladets GI-receptguide och det bara vattnas i munnen!
    Men då jag redan kört renkur/ketos ett par veckor nu (mer eller mindre ketos i alla fall) så undrar jag om man inte kan gå direkt in i fas 2 på GI...?

Tar tacksamt emot all form av tips!

Cantaton skrev 2008-07-25 08:44:41 följande:
    Hihi, låter bra!Säg till om du behöver hjälp med GI, eller tips om receptböcker och så. Som sagt, vi har ju ungefär samma utgångsläge du och ja, så vi kan ju kämpa tillsammans
Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...