• Mikabella

-5kg!!! Fortsätta här?...

Såg precis att vår tråd hade stängts Vill ju inte "förlora" er mina vänner. Ska vi fortsätta här?

Vi diskuterar vikt, träning, peppar, ojjoar oss, glädjs med varandra och ibland slinker det in lite andra ämnen än vikt och träning oxå!

Fler som vill hänga på?! Välkommna!!

• Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...
  • Mikabella

Falkenberg/Halland. Har stort hus med minst 6 lediga sängar! kan ni inte komma?! Tjejweekend!? hade ju varit toppen roligt ju!!

Jo det är ASJOBBIGT i början, man får ont, träningsvärk o man blir trött, MEN sså helt plötsligt blir allt lättre. Man börjar njuta av sin nyfunna styrka, motivation och kondition.

Ja det är jobbigt när kl ringer kl 6.40, MEN när jag kommer ner till havet, fyller lungorna med den friska luften, bläddrar fram min favoritlåt på Ipoden och börjar springa kan jag INTE SLUTA LE! Jag njuter. Springer med ett STORT smile på läpparna! Mina morgon powerwalks/löprundor är det BÄSTA jag vet!!!!!!!!

• malintrollet

hahaha...du skulle nog kunna övertala en människa utan ben att börja emd morgonlöprundor ju!

Synd bara att jag har så långt till havet... eller långt och långt... är ca 10 000 steg dit..ska man springa sen så blir det ju ganska mycket tid som går åt.
    Visst att det är härligt med motion o så, men att behöva gå upp kl 4 på morgonen för att hinna med ökar ju inte riktigt motivationen....
    Får springa närmre hemmet helt enkelt.
    Falkenberg ligger ju inte SÅ långt if¨ån malmö... låter trevligt!

• chamor

6,40 är ju värst sovmorgonen.. Jag går upp 5,10 VARJE DAG Kul att följa er i den tråden om än väldigt passivt.. Att ni orkar vara så motiverade!!

• Cantaton

Halland var ju en bit bort. Klart det vore superkul! Känns bara inte aktuell just nu Jag bor i Sthlm.

Min powerwalk längs vattnet blir av ikväll. Orkar INTE före jobbet. Räcker att jag går hemifrån 7.30 hur som.

Mikabella skrev 2008-07-25 09:23:28 följande:
    Falkenberg/Halland. Har stort hus med minst 6 lediga sängar! kan ni inte komma?! Tjejweekend!? hade ju varit toppen roligt ju!!Jo det är ASJOBBIGT i början, man får ont, träningsvärk o man blir trött, MEN sså helt plötsligt blir allt lättre. Man börjar njuta av sin nyfunna styrka, motivation och kondition.Ja det är jobbigt när kl ringer kl 6.40, MEN när jag kommer ner till havet, fyller lungorna med den friska luften, bläddrar fram min favoritlåt på Ipoden och börjar springa kan jag INTE SLUTA LE! Jag njuter. Springer med ett STORT smile på läpparna! Mina morgon powerwalks/löprundor är det BÄSTA jag vet!!!!!!!!
  • malintrollet

Har frotfarande inte fått svar på min quinoafråga... vilket quinoa är godast? svart, vitt eller rött? och har matvete lågt GI?
    Någon som smakat andra grynsorter, typ matkorn, matråg eller matdinkel?
    Är som tur var inget stort fan av ris, och nu när det finns så mycket andra roliga saker att äta så kan man ju lika gärna testa...right?

• Cantaton

Jag visste inte ens att det fanns olika färger på quinoa - jag har då bara sett en. Och då antar jag att jag har sett vitt.

Matvete är ok i GI. Dinkel också.

malintrollet skrev 2008-07-25 09:43:19 följande:
    Har frotfarande inte fått svar på min quinoafråga... vilket quinoa är godast? svart, vitt eller rött? och har matvete lågt GI?Någon som smakat andra grynsorter, typ matkorn, matråg eller matdinkel?Är som tur var inget stort fan av ris, och nu när det finns så mycket andra roliga saker att äta så kan man ju lika gärna testa...right?
  • malintrollet

På coop alldeles där jag bor så har dom en jättestor "hälsoavdelning" kombinerat med vad jag kallar fattigmansavdelningen (dvs där dom har alla torkade bönor, linser och grejer) där har dom alla möjliga olika sorters kornsorter och gryner och frön o sånt. Jag är bara lite feg av mig ibland... vågar inte riktigt testa allt jämt.

En här på jobbet hade med sig en blandsallad med alla tre olika sorterna quinoa i... såg ut som det vi "tillagade" i sandlådan på dagis: grus med maskrosblad..*fniss*
    Men hon sa att det var jättegott!

• Cantaton

De mesta på de där hyllorna är gott

malintrollet skrev 2008-07-25 09:53:58 följande:
    På coop alldeles där jag bor så har dom en jättestor "hälsoavdelning" kombinerat med vad jag kallar fattigmansavdelningen (dvs där dom har alla torkade bönor, linser och grejer) där har dom alla möjliga olika sorters kornsorter och gryner och frön o sånt. Jag är bara lite feg av mig ibland... vågar inte riktigt testa allt jämt.En här på jobbet hade med sig en blandsallad med alla tre olika sorterna quinoa i... såg ut som det vi "tillagade" i sandlådan på dagis: grus med maskrosblad..*fniss*Men hon sa att det var jättegott!
  • Cantaton

Artikel idag, "Träning bättre än bantning" (logiskt va?)

www.aftonbladet.se/kropphalsa/viktklubbse/article2964514.ab

Jag håller med om att det är bättre att lägga till än att dra ifrån. Därför äter jag fortfarande mörk choklad, och tårta om jag är bortbjuden på kalas (som igår). Men jag motionerar mer och har koll på stegen jag går. Tänker öka snittet något varje vecka.

• malintrollet

Men dom skriver ju så uppenbara saker!?! Finns det någon vettig, överviktig människa som INTE vet hur dom borde göra för att gå ner i vikt?
    Jag känner det som om jag är ganska väl insatt i alla olika metoder o så... men kommer inte ifrån det faktum att fram tills nu så har jag inte kunnat motivera mig själv.

Det är ju DÄR man måste lägga krutet...right? Vill man så går det, men vill man inte tillräckligt mycket så blir det satans svårt... eller har jag fel?

Cantaton skrev 2008-07-25 10:02:48 följande:
    Artikel idag, "Träning bättre än bantning" (logiskt va?)www.aftonbladet.se/kropphalsa/viktklubbse/art...Jag håller med om att det är bättre att lägga till än att dra ifrån. Därför äter jag fortfarande mörk choklad, och tårta om jag är bortbjuden på kalas (som igår). Men jag motionerar mer och har koll på stegen jag går. Tänker öka snittet något varje vecka.
Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...