Okej, brist på planeringsförmåga kan jag acceptera. Men det här är ju ovilja att bjuda in de som svensexans huvudperson skulle uppskatta vore där...Jag menar...det är ju skitstöveltakter...
Jag gjorde en jätteful grej i alla fall. Jag ringde min blivande (en av de inblandade sommarjobbar på hans arbete) och sa: Ställ inga frågor. Men gå och eftermiddagsfika med X och berätta hur mycket det är med bröllopet och att du tror det blir svensexa snart och säg att du hoppas att din bror sett till att få med alla dina kompisar för att de är så spridda...Eftersom han tror att det är brodern och inte denna killen som ordnar svensexan så fattade han inte exakt vad det handlar om. Han tror säkert att han ska säga så till denna killen för att han ska ringa och be om att få vara med på svensexan. När det egentligen handlar om att se till att den killen bjuder in andra också. Så, visst, jag förstörde lite nu. Men det känns viktigare att han får med sina riktiga vänner på sin svensexa än att allt är en superöverraskning...Hoppas kompisen fattar nu då.
Och jag instämmer! Denna tråden är hela min dag. Man blir på så gott och trevligt humör här. Det smittar av sig på hela dagen varje gång man varit inne!
Mikabella skrev 2008-07-24 13:53:21 följande:
Dumma dom. Sånt ska du ju inte behöva bry dig om på din fölsedag ju! Killar o planering! Blir så ofta förundrade över deras brist på kunskap om hur planering går till! Kan säga att jag rejällt räddade upp en av min Mr o hans väns planerade av en svensexa för 2 månader sedan. Vem lagade all mat? Oki de fixade ölen själva, men vem tänkte på att ställa in den i kylen? Ja man får nog helt enkelt försöka att finnas till hand och le åt deras totala Brist på att få ihop sammankomster. Andas Sommris, andas!