• Mikabella

-5kg!!! Fortsätta här?...

Såg precis att vår tråd hade stängts Vill ju inte "förlora" er mina vänner. Ska vi fortsätta här?

Vi diskuterar vikt, träning, peppar, ojjoar oss, glädjs med varandra och ibland slinker det in lite andra ämnen än vikt och träning oxå!

Fler som vill hänga på?! Välkommna!!

• Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...
  • Sommargrönt

Tack så mycket!
    Fick en så fin ring av min blivande, som jag ska ha på högra handen på bröllopet. Det var tre små ringar i en. En med en grön sten på, en med en silverkula på och en med en pärla på. Det är vårt bröllopstema. Så söt han är. *Jätteglad*.

Vi ska förresten gå ut med hunden i skogen, 8 km, i eftermiddag. Det borde ju göra att tårta är okej...

Grattis till ännu mer viktnedgång! Du är ju stadigt på väg! Ingen platå här längre inte! Och vad spelar 4 dagars försenad målgång för roll, i ett helt liv?! Grattis. Och så vill jag ha belöningen redovisad! Vad blev det?! Och vad är det nya delmålet? *sträng*

Mikabella skrev 2008-07-24 10:23:35 följande:
    Sommargrönt: GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN SÖTNOS! Hurra hurra för dig! Vilket väder du bjuder på Nu triv jag o Brudis extra bra, kameler som vi är Mumsa nu lite tårta, njut av vädret och så tar vi nya tag imorgon! Kramar och klappar till dig
  • Mikabella

Var det idag du fyllde Sommargrönt?...kanske är ute o segler

ps..nu är texten normal igen... ds

• malintrollet

Grattis på födelsedagen sommargrönt!
    Låter som om du fick en underbar present

Sitter här och läser ikapp lite av allt det jag missade igår. Har aldrig hört någon beskriva sig själv som "ungefär som en kamel" förut... vet inte om man skulle kalla det en positiv syn på sig själv..*skrattar högt*

Är fruktansvärt jobbigt att sitta på jobbet idag. Himlen klarblå utanför och massa sol överallt. Ska dessutom hem till Henrik efter jobbet..*pirrar lite*
    OCH..*trumvirvel*.. Jag har gått ner en HEL storlek i underkläder!
    Köpte nya trosor igår och dom sitter perfekt! Lite fundersam över varför man fortfarande knappt kommer i 46 vissa ågnger i vissa affärer, men underkläderna funkar! nu kan jag äntligen köpa lite finare trosor... istället för enbart kappahls ta3-betala-för-2-bomulls-slappa varianter.

Ytterligare en bra dag idag!

• Cantaton

Vilken lycka! Grattis!!

malintrollet skrev 2008-07-24 11:05:43 följande:
    Grattis på födelsedagen sommargrönt!Låter som om du fick en underbar presentSitter här och läser ikapp lite av allt det jag missade igår. Har aldrig hört någon beskriva sig själv som "ungefär som en kamel" förut... vet inte om man skulle kalla det en positiv syn på sig själv..*skrattar högt*Är fruktansvärt jobbigt att sitta på jobbet idag. Himlen klarblå utanför och massa sol överallt. Ska dessutom hem till Henrik efter jobbet..*pirrar lite*OCH..*trumvirvel*.. Jag har gått ner en HEL storlek i underkläder!Köpte nya trosor igår och dom sitter perfekt! Lite fundersam över varför man fortfarande knappt kommer i 46 vissa ågnger i vissa affärer, men underkläderna funkar! nu kan jag äntligen köpa lite finare trosor... istället för enbart kappahls ta3-betala-för-2-bomulls-slappa varianter.Ytterligare en bra dag idag!
  • BrudSeptember2008

grattis på födelsedagen sommris!!!!!!!!!!!!!!!:)

• Mikabella

Haha det är bra att du är lite sträng!

Låter ju som en jätte fin present! Gullig han är din blivande!

Belöningen är sjuuuk mycker kläder I en storlek mindre. Haha det är dyrt att ha klädbutik OCH gå ner i vikt Står här i nya snygga sandalen från Tiger, riktigt fina guld/beiga sidenbyxor från Fillipa K och ett av Hunkey Dorys suveräna bas linnen Tajt linne! Det var längesen kan jag lova! Känner tom lite sugen på att börja använda vitt igen! Löjlig jag vet, en ljusa jeans o vita kläder är min skräck

Nya delmålet är -1,5 kg innansemestern börjar v 33! Sen är sista och min drömvikt 1,5 kg bort till 30 augusti! Sen ska jag hålla den. 52kg på 157 kg kurvig kropp kommer bli toppen Mätte mitt "riktiga" BMI på en sån där bra "fett"våg...Finns på simhuset, o om jag väger 52 så har jag ett fint bmi på 21. Bra va? Känns bra iaf!

Grattis igen sötis. NJUT nu av dagen o sola lite åt stackare som jag som måste jobba

Sommargrönt skrev 2008-07-24 10:41:11 följande:
    Tack så mycket!Fick en så fin ring av min blivande, som jag ska ha på högra handen på bröllopet. Det var tre små ringar i en. En med en grön sten på, en med en silverkula på och en med en pärla på. Det är vårt bröllopstema. Så söt han är. *Jätteglad*.Vi ska förresten gå ut med hunden i skogen, 8 km, i eftermiddag. Det borde ju göra att tårta är okej...Grattis till ännu mer viktnedgång! Du är ju stadigt på väg! Ingen platå här längre inte! Och vad spelar 4 dagars försenad målgång för roll, i ett helt liv?! Grattis. Och så vill jag ha belöningen redovisad! Vad blev det?! Och vad är det nya delmålet? *sträng*
  • Mikabella

Heja dig! Livet är bra rättvis ibland va?! Är härligt att läsa dina positiva inlägg. Kramar till dig från kamelen! Hahaha hoppas att jag är en sån där liten mindre och vit kamel..de är ju så gulliga Långa fina ögonfransar o mjuk o fin päls

Du hälsa Henrik att han verkligen verkar ha hittat en lite guldklip i form av ett litet Malintroll

malintrollet skrev 2008-07-24 11:05:43 följande:
    Grattis på födelsedagen sommargrönt!Låter som om du fick en underbar presentSitter här och läser ikapp lite av allt det jag missade igår. Har aldrig hört någon beskriva sig själv som "ungefär som en kamel" förut... vet inte om man skulle kalla det en positiv syn på sig själv..*skrattar högt*Är fruktansvärt jobbigt att sitta på jobbet idag. Himlen klarblå utanför och massa sol överallt. Ska dessutom hem till Henrik efter jobbet..*pirrar lite*OCH..*trumvirvel*.. Jag har gått ner en HEL storlek i underkläder!Köpte nya trosor igår och dom sitter perfekt! Lite fundersam över varför man fortfarande knappt kommer i 46 vissa ågnger i vissa affärer, men underkläderna funkar! nu kan jag äntligen köpa lite finare trosor... istället för enbart kappahls ta3-betala-för-2-bomulls-slappa varianter.Ytterligare en bra dag idag!
  • BrudSeptember2008

Men hallå...

Jag skrev inlägget innan med bara sora bokstäver.. men nu är det ju bara små? Får man inte skrika här inne eller?;)

Tack alla ni som säger att det bara är vätska! Jag har valt att tro att det är så!:D

Jag blir så påverkad av vad vågen står på när jag väger mej varjemorgon, står den på +0,2, så känner jag mej fet hela dagen:S VET att det inte är så bra att hålla på så. Och jag ska sluta att väga mej morgon, middag, kväll...
    Vi åker på semester på lördag och är borta till söndagkväll/natt. Så då blir det träning på att INTE väga mej!:)

Vilket underbart väder vi har eller? Är sååå glad över solen!
    Inte orkar man mycket på dagarna när de är varmt men...

Jag måste säga att jag tycker verkligen att alla är SUPERDUKTIGA!!! Kämpar på med att motionera, äta nyttig mat och skapa sej bra levnadsvanor!! Även om målet för dom flesta av oss är att gå ner X antal kilo på vågen, så är ju detta positivt på fler sätt än viktminskning!! GLÖM INTE DET!

Vi kan nog säga att vi är bäst eler hur tjejer!?:D

KRAAAM!!!!

• Cantaton

Brudsept,

jag väger mig bara en gång i veckan just för att slippa den där ångesten - när det lika gärna kan vara dagsform som påverkar. Nackdelen då är ju att jag blir så hoppfull (för en hel vecka) när jag väl ska väga mig att jag blir besviken om det inte hänt nåt.

• BrudSeptember2008

PS;
    Mikabella.. då delar vi samma skräck; Ljusa jeans:S

Vita kläder har jag börjat med liite, ett vitt linne har jag köpt att ha i sommar!;)

Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...