• Mikabella

-5kg!!! Fortsätta här?...

Såg precis att vår tråd hade stängts Vill ju inte "förlora" er mina vänner. Ska vi fortsätta här?

Vi diskuterar vikt, träning, peppar, ojjoar oss, glädjs med varandra och ibland slinker det in lite andra ämnen än vikt och träning oxå!

Fler som vill hänga på?! Välkommna!!

• Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...
  • Fratris

Sååååå nära på att ge upp... har gått på renkur Naturdiet sen lördags och är så sjukt hungrig, LIVET ÄR SÅ TRÅKIGT UTAN MAT

Men då förstör jag ju alltihop typ, för det är nu när jag är i ketos (har varit i några dar) som fettet verkligen bränns. O fettet kommer ju inte tillbaks (om man äter nyttigt och tränar, som jag annars gör), utan "bara" ca 2kg glykogen plus vatten... Får får fååår inte ge upp, men sjutton vad nära jag har varit några gånger idag!

Behöver pepp ;-( Har skrivit en lista som jag försöker läsa varje gång jag håller på att ge upp, FÖR att inte ge upp... jag rekommenderar faktiskt det till er andra!

Min lista t.ex:

Tänk på:

1. Hur glad du blir när du vaknar på morgonen o klarat ännu en dag!

2. Hur nöjd du är JUST nu, men att du kommer gå upp 2 kg o inte se ut så här längre om du ger upp nu... så liite till

3. TA SKINKA vid fyratiden när det är som värst!

4. Klänningen du kommer i precis... om du går upp 2 kg vatten nu blir det svårt!

5. Du går enbart ner FETT nu! Stå ut lite längre!

• Fratris

Just det, ett till tips:

Jag tog kort på mig själv i underkläder för typ 5 veckor sen när jag började min lilla kamp, jag har aldrig gjort det innan utan bara vägt och mätt.

Tog kort igår igen tror jag det var, lägger bilderna bredvid varann... SÅ SER MAN VERKLIGEN SKILLNAD!!! DET om något är sporrande! Så jag rekommenderar er verkligen att göra det, spring och ta kort idag och ta igen när ni nått ert mål/varje månad/whatever så att NI själva ser skillnaden! Man är ju så nära sig själv så man ser oftast noll skillnad utan kort...

Ta både framifrån, bakifrån och från sidan! För på mig tex ser jag inte sååå mkt mer trimmad ut framifrån, men man ser definitivt skillnad på rumpan och sidan t.ex. Så man vet VART fettet försvinner

• BrudSeptember2008

*gråter*

Igår var jag så glad över mina 74,9 kg.
    Idag har jag gått upp 0,7 hg???!!! Fattar inget... Promenerade i 65 minuter igår och motionscyklade 45 minuter, och jag åt inget mer än jag brukar, eller jo EN liten chokladbit....
    Men den borde ha förbrännts av min motion....

Snacka om att tappa sugen, när man ökar fast man sköter sej.

Till alla;
    KÄMPA PÅ! Vi ska klara våra mål, vi ger inte upp!:)

Ps,
    Roligt att det var så mycket att läsa ikapp idag när jag loggade in!:)

• Mikabella

Vet du vad...jag kan lugna dig. När jag har tränat hårt går jag nästan alltid först upp lite i vikt, för att två dagar efter gå ner. Samlar på mig massor av vatten! Släpper dock det under kommande dag. Vet inte varför, men min kropp funkar lite som en kamels Kanske din oxå? Sen så kanske muskelmassan öka? Vad vet jag. Ge INTE upp kära Brudis! Kämpa bara på o var hård mot dig själv en tid framöver så kommer det hela snart att vända! Heja heja!!

BrudSeptember2008 skrev 2008-07-23 20:45:27 följande:
    *gråter*Igår var jag så glad över mina 74,9 kg. Idag har jag gått upp 0,7 hg???!!! Fattar inget... Promenerade i 65 minuter igår och motionscyklade 45 minuter, och jag åt inget mer än jag brukar, eller jo EN liten chokladbit....Men den borde ha förbrännts av min motion....Snacka om att tappa sugen, när man ökar fast man sköter sej.Till alla;KÄMPA PÅ! Vi ska klara våra mål, vi ger inte upp!:)Ps,Roligt att det var så mycket att läsa ikapp idag när jag loggade in!:)
  • Mikabella

Ser er text helt bongad ut oxå?! Mina smilis hamnar mitt i ord och texten är plutte liten? Strange!!

• BrudSeptember2008

*Fniss*

Jag kanske var en kamel i förra livet då;)
    Tack för peppningen! Den behövdes!:)

Det värsta är att det är så svårt att hålla motivationen när jag har gått upp, då tänker jag att jag likaväl kan äta, jag är ju fet ändå liksom...
    Ps; har just nu en bit av provsmakningen av bröllopstårtan kvar i kylen som verkligen hägrar.....:S

• Cantaton

Nä, ibland fattar man faktiskt ingenting.

Nu ska jag strax gå och lägga mig, och stegräknaren kommer att stanna på strax över 9100 - dvs ungefär som igår. Men utöver det har sambon och jag spelat tennis i 1½h! Såå kul! Enligt stegomvandlaren på stegraknare.se motsvarar det tennisspelandet 17750 steg för mig! (19000 nånting för sambon). Duktig, duktig. Nu ska jag duscha.

17750

BrudSeptember2008 skrev 2008-07-23 20:45:27 följande:
    *gråter*Igår var jag så glad över mina 74,9 kg. Idag har jag gått upp 0,7 hg???!!! Fattar inget... Promenerade i 65 minuter igår och motionscyklade 45 minuter, och jag åt inget mer än jag brukar, eller jo EN liten chokladbit....Men den borde ha förbrännts av min motion....Snacka om att tappa sugen, när man ökar fast man sköter sej.Till alla;KÄMPA PÅ! Vi ska klara våra mål, vi ger inte upp!:)Ps,Roligt att det var så mycket att läsa ikapp idag när jag loggade in!:)
  • Mikabella

AJABAJA!! Ingen tårta! Slår dig lite på fingrarna. Släng den! Jag hejar ju o tror på dig! Kämpa på min vän!

BrudSeptember2008 skrev 2008-07-23 21:43:15 följande:
    *Fniss*Jag kanske var en kamel i förra livet då;)Tack för peppningen! Den behövdes!:)Det värsta är att det är så svårt att hålla motivationen när jag har gått upp, då tänker jag att jag likaväl kan äta, jag är ju fet ändå liksom...Ps; har just nu en bit av provsmakningen av bröllopstårtan kvar i kylen som verkligen hägrar.....:S
  • BrudSeptember2008

Tack tjejer!:)

Nu har jag varit ute och promenerat 40 minuter, och cyklat 40 minuter på motionscykeln.

INGEN tårta för mej!!!!!!!!
    Men sparar om kidsen vill fika på den imorgon....;)

Tennis i 1½ timme! GUD VAD DUKTIGT!:) Det blev många steg det!

Mikabella; är du helt frisk nu? Tappa inte suget kämpa på!:)

• Cantaton

Bra jobbat! Barnen blir säkert jätteglada över tårta

Ja, jag kände mej rätt duktig. Alldeles innan vi gick ut höll jag ju på att somna. Jag var sååå trött. Men sambon ville så gärna att vi skulle spela, så jag gav med mig, och tur var väl det. Kändes ju bra efteråt!

BrudSeptember2008 skrev 2008-07-23 23:17:35 följande:
    Tack tjejer!:)Nu har jag varit ute och promenerat 40 minuter, och cyklat 40 minuter på motionscykeln.INGEN tårta för mej!!!!!!!!Men sparar om kidsen vill fika på den imorgon....;)Tennis i 1½ timme! GUD VAD DUKTIGT!:) Det blev många steg det!Mikabella; är du helt frisk nu? Tappa inte suget kämpa på!:)
Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...