• Mikabella

-5kg!!! Fortsätta här?...

Såg precis att vår tråd hade stängts Vill ju inte "förlora" er mina vänner. Ska vi fortsätta här?

Vi diskuterar vikt, träning, peppar, ojjoar oss, glädjs med varandra och ibland slinker det in lite andra ämnen än vikt och träning oxå!

Fler som vill hänga på?! Välkommna!!

• Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...
  • Mikabella

Åhhh jag stavar igen som en kråka!! Förlåt mig...

• malintrollet

Klart jag inte går ner mig i pulverträsket!! Men som ni redan verkar ana, så kör jag pulvrandet för att bryta lite dåliga vanor, skaffa mig regelbundenhet och samtidigt börjar jag motionera mer.
    Ska sen börja äta hälsosamt, bra och framför allt SMÅ MÄNGDER... detta är väl anledningen tilla tt jag ser ut som jag gör. Äter definitivt inte fel eller dåligt, men jag äter på tok för mycket.
    Men det blir det ändring på!

mikabella: Krya på dig nu! Feber låter inte alls trevligt!

• BrudSeptember2008

*pust*
    Nu rinner svetten i pannan vill jag lova... Dagens cykling är avklarad!:D

Mikabella;
    Tänkte precis skriva och fråga om hur du hade haft det på bröllopet i lördags. Men nu har du redan svarat på det!:D
    Skönt att vågen inte har rört sej!
    Jag fnissade så när jag läste om din pappa som började tapetsera!:)
    Sjuk låter inte kul. Hoppas att du kryar på dej snabbt!
    Och du, ingen löpning när du inte är frisk va!?

Kan inte annat än att hålla med dej om att detta är en uuunderbar tråd! Alla verkar vara så mysiga, snälla och verkligen hjälper varandra och peppar när man behöver det!:)

Kikar in så fort jag har tid!:D

Malintrollet;
    Akta dej för pulverträsket!;)
    Nä, skojade bara.. Hur går första dagen på ren kur? Jobbigt? Känner du dej bara tillräckligt motiverad så fixar du det!:)
    Det verkar som vi har lite samma problem du och jag, äter bra med alldeles föör mycket! Jag älskar mat!:)
    Men har blivit mycket bättre på att äta långsammare, tar mycket grönsaker, och tar nästan aldrig om.
    Vi får se det som att det är positivt för vi ver ju egentligen om redan vad vi har för brister, och då kan vi lättare jobba på det! Lycka till!:)

Jag ska hoppa in i duschen nu, för jag skojade verkligen inte om att svetten rann;)

Tjingeling på er!

• Cantaton

Nu har jag promenerat till och från jobbet för första gången (sitter hos en kund, ca 30 min härifrån). Hem var det bara spöregn, jag halkade runt i mina skor och paraplyet orkade inte längre hålla tätt när det spöregnade så. Blött, blött - men jag gick! Haha, för tre veckor sedan hade jag lätt tagit tunnelbanan i det vädret. Men min motivation till att få åtminstone 1h promenad varje dag i kombination med att jag inte ville betala tunnelbana för att åka EN station gjorde att jag gick.

Och när jag kom hem hade stegräknarna kommit! Så nu har jag satt igång den och klämt fast den i byxlinningen. Kommer ju inte hinna upp i några 10 000 steg ikväll - framförallt inte i det här vädret, men kan vara kul att se hur mycket man promenerar runt i lägenheten en vanlig vardagskväll!

malintrollet,
    gud, så duktig du är! Jag har en våg, men väger mig bara på onsdagar Är inte såå säker på att det har gått jättebra sedan förra onsdagen. Men det avslöjas på onsdag Härligt det låter med dejtandet! Klart det finns fördelar (och inte bara nackdelar) med åldersskillnad! Vet du nu hur gammal han är?

Sommargrönt,
    ja, klart lättare att motionera när det är kul! Jag lovar att jag är försiktig på banan. När jag spelade som yngre skadade jag ju både hand- och fotled, och dessa skador är inte läkta ÄN, så jodå, jag är väldigt uppmärksam på kroppen - framför allt när jag håller i ett tennisracket. Grattis till 69

BrudSeptember2008,
    Wow, vad duktig du har varit! 0,2kg klarar du ju denna vecka!!! Och jag håller med - svett gör att det känns som om man verkligen förbränner

Mikabella,
    du är ju för söt! Vilket peppande! Kurera dig väl.

• Cantaton

Sedan jag skrev mitt inlägg har jag åtminstone kommit upp i över 4000 steg (och då har jag ändå sovit två av timmarna). Ska bli spännande att se vad det blir imorrn när jag ska ha räknaren hela dagen!

• Jen82

Det är kul att kolla hur många steg man tar :):)
    Jag gjorde det ett tag men jag slutade sen.

Lycka till tjejer.

• BrudSeptember2008

Tjoho på er!:)

Igår kväll innan jag somnade låg jag och funderade lite, och bestämde mej för att sänka målet från 75,0 till 74,9 kilo. Det kändes roligare och blir lite mer att kämpa för... (Jaja, jag är lite knepig;)) Men att nå under 75 kilo är ett STORT steg för mej!:)

Imorse när jag ställde mej på vågen så visade den......
    74,9!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:D

Jag ska bara suga lite på denna vikten och sen bestämma mej för vilken nivå nästa delmål ska bli på!

Vad gör ni idag tjejer? (Och Hammerman, om du läser);)

Jag ska storstäda har jag tänkt.
    Här verkar vädret bli ganska ok, så kanske jag och barnen kan åka bort och bada lite sen. 17,2 har vi i skuggan, då borde man ju inte frysa hjäl;)

Cantaton;
    Är nyfiken på hur många steg du kommer att komma upp i idag! Rapport ikväll tack!:D

Jen 82, Tack!:D

• Cantaton

BrudSept,
    åhå! Grattis!!!!!

Idag jobbar jag. Sitter och testar ett ordersystem för att leta buggar i det... Det gäller att hålla koll hela tiden! Igår jobbade jag bara 5h men somnade pladask när jag kom hem. Nu har jag hittills jobbat 4½h idag o är väl inte lika trött än!

Rapporterar ikväll!

• Mikabella

Åh jag behöver pepp..Är efter en helt galen helg helt slutkörd! Har varit värd/arrangör/alltiallo/dj/lekledare och städerska på lillbrors bröllop i helgen.+ har haft feber! Nu idag är jag feber fri. Mest seg i kroppen bara. Var ute o red i söndags när jag var lite sjuk...Kanske dumt, men jag ville o solen lös ju så härligt! Var sååå längesen jag red. Buhu!!! Nu vill jag ju ha en häst ännu mer! Någon som har en åt mig att låna?

Nu behöver jag komma igång o vill att vågen ska fortsätta sin resa neråt. Vill ner iaf 3 kg till inna 30 augusti! Åhhh jag vill jag vill jag vill! Hade varit såååå roligt o jag hade kännt mig såååå stolt, duktig o såklart lite extra superduper snygg! Är ju redan idag ganska snygg så jag kan ju tänka mig hur bra det kommer bli Hahaha!

Duktiga ni är som kämpar på tjejer!

• Cantaton

Bra med självförtroende i alla fall! Du som verkar se så mycket fram emot att gå ner dina 3kg! Hur kan du sakna motivation? Du grejar lätt 3kg fram till 30 augusti! Gott om tid! Ut o powerwalka, ät rätt mat (men ät mat), cykla på motionscykel, jogga, gör övningar hemma mot väggar och stolar, kör ett aerobicpass till nån videoinspelning (eller gå till nåt gym), öva på bröllopsvalsen, hoppa hopprep, ta en simtur i solen, ha sex. Det finns ju så mycket du kan göra som är kul och som förbränner.

Lycka till!!!

Mikabella skrev 2008-07-22 16:30:04 följande:
    Åh jag behöver pepp..Är efter en helt galen helg helt slutkörd! Har varit värd/arrangör/alltiallo/dj/lekledare och städerska på lillbrors bröllop i helgen.+ har haft feber! Nu idag är jag feber fri. Mest seg i kroppen bara. Var ute o red i söndags när jag var lite sjuk...Kanske dumt, men jag ville o solen lös ju så härligt! Var sååå längesen jag red. Buhu!!! Nu vill jag ju ha en häst ännu mer! Någon som har en åt mig att låna? Nu behöver jag komma igång o vill att vågen ska fortsätta sin resa neråt. Vill ner iaf 3 kg till inna 30 augusti! Åhhh jag vill jag vill jag vill! Hade varit såååå roligt o jag hade kännt mig såååå stolt, duktig o såklart lite extra superduper snygg! Är ju redan idag ganska snygg så jag kan ju tänka mig hur bra det kommer bli Hahaha!Duktiga ni är som kämpar på tjejer!
Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...