• Mikabella

-5kg!!! Fortsätta här?...

Såg precis att vår tråd hade stängts Vill ju inte "förlora" er mina vänner. Ska vi fortsätta här?

Vi diskuterar vikt, träning, peppar, ojjoar oss, glädjs med varandra och ibland slinker det in lite andra ämnen än vikt och träning oxå!

Fler som vill hänga på?! Välkommna!!

• Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...
  • Ninnispinnis

Risken är ju att jag tror att jag sitter på en spinningcykel och går ut lite för hårt Det brukar vara så när jag ska cykla, trampar på som en galning och blir helt slut... Jaja, nu ska jag köra hem och byta till cykel

Cantaton skrev 2008-07-29 13:29:09 följande:
    Ja, om du är van vid spinning så blir det en lätt match! När jag var yngre tränade jag tennis i 1½ för att sedan cykla milen det var hem. Men som sagt, det låter jätteskönt såsom du beskriver det! Lycka till!
  • Cantaton

Ohh!! Jag ska jobba med/(för) VIP-gästerna på Rhapsody in Rock i Waxholm på fredag! Jag får minsann inget napp på jobben jag söker, men här ringer den ena arbetsgivaren efter den andra och ger mig uppdrag två veckor här och en dag där...

• tobiasochlinda

jag har lite allt möjligt, en shire 3 pre korsningar och ett f.bl som jag faktiskt ska sälja eller lämna ut på foder. 2 ponnys. visst är det bra träningsform, men inte i mitt fall, jag måste bygga upp magmusklerna och helst lite mer än bara rida, det blir ju lätt att man bara glider runt i skogen.

• Sommargrönt

Hej alla! Här är så mycket att göra och nu när jag sitter på blivandes kontor hela dagarna och gömmer mig för getingar och värme så har jag inget internet. Vilket gör att jag får mycket jobb men lite bröllopstorget gjort. :)

Ska ut och springa innan åskan tar mig så jag hinner inte svara på alla fyra sidor med inlägg ni galningar hunnit med sen igår! Men lite snabbt i alla fall!

Cantaton: Beklagar verkligen sorgen. Stackars dig...och stackars din farmor. Ensammen...usch vad hemskt...måste vara hemskt nog att bli själv kvar sådär...och så i Spanien och allt...Kram till dig och henne!

TobiasochLinda: Välkommen! Här finns det plats för alla. Vad kul att du vill hänga med oss! 20 kg låter som ett väldigt långsiktigt mål. Har du delat upp det i några mindre? Hur mycket ska du gå ner innan augustis slut? Och får man utmana dig i minst en promenad på minst 20 minuter om dagen varje dag resten av veckan? Trots värme och allt... :)

Mikabella: Vad skönt att höra att du är på fötterna och försöker komma ut lite igen. Värmen tar kål på oss alla. Men den är snart över och sen gnäller vi över att det är kallt igen. :)

Jag kan komma med glädjande besked i värmen. Jag har också gått upp i vikt och är helt säker på att det har med värmen att göra. Men i morse visade vågen 68,3 - lägst hittills! Nu är det bara tre små hekto kvar...hoppas hoppas de är borta imorgon när jag ska prova klänningen! Men det kanske är ett tecken på att det vänder för er också! HÅLL UT! Kramar!

• Cantaton

Heja!! 3hg kan ju ha med dagsform att göra. Jag har min veckovisa invägning imorrn - hoppas att det äntligen ska gå neråt! Men föga troligt i värme o med mens..

Sommargrönt skrev 2008-07-29 19:14:04 följande:
    Hej alla! Här är så mycket att göra och nu när jag sitter på blivandes kontor hela dagarna och gömmer mig för getingar och värme så har jag inget internet. Vilket gör att jag får mycket jobb men lite bröllopstorget gjort. :)Ska ut och springa innan åskan tar mig så jag hinner inte svara på alla fyra sidor med inlägg ni galningar hunnit med sen igår! Men lite snabbt i alla fall!Cantaton: Beklagar verkligen sorgen. Stackars dig...och stackars din farmor. Ensammen...usch vad hemskt...måste vara hemskt nog att bli själv kvar sådär...och så i Spanien och allt...Kram till dig och henne!TobiasochLinda: Välkommen! Här finns det plats för alla. Vad kul att du vill hänga med oss! 20 kg låter som ett väldigt långsiktigt mål. Har du delat upp det i några mindre? Hur mycket ska du gå ner innan augustis slut? Och får man utmana dig i minst en promenad på minst 20 minuter om dagen varje dag resten av veckan? Trots värme och allt... :)Mikabella: Vad skönt att höra att du är på fötterna och försöker komma ut lite igen. Värmen tar kål på oss alla. Men den är snart över och sen gnäller vi över att det är kallt igen. :)Jag kan komma med glädjande besked i värmen. Jag har också gått upp i vikt och är helt säker på att det har med värmen att göra. Men i morse visade vågen 68,3 - lägst hittills! Nu är det bara tre små hekto kvar...hoppas hoppas de är borta imorgon när jag ska prova klänningen! Men det kanske är ett tecken på att det vänder för er också! HÅLL UT! Kramar!
  • Fratris

GRATTIS GRATTIS Cantaton!! Vad kul!!!

Själv har jag gått upp 8 hekto, jag väger exakt 60kg. Detta spelar mig faktiskt ingen roll, för jag är rätt säker på att det är glykogenet och vattnet som kom tillbaks efter jag åt kolhydrater (bulguren) i förrgår - innan dess hade jag bara trappat upp med proteiner ju!

Och jag hade liksom räknat med att gå upp 2 kg glykogen och vatten, så 8hekto är lugnt Dessutom har mina mått minskat ytterligare, så jag känner mig inte så stor!

Har precis ätit en frukost bestående av en omelett gjord på 1 äggula och 2 äggvitor, samt en knäckemacka med keso och skinka. Till det te!

Snart ska jag ut på en mils powerwalk... det är så nice att gå ut så tidigt, för det är ingen ute på spåret, det är svalt och morgonsolen så fin i skogen!

• Ninnispinnis

Det var så skönt att cykla igår så jag tar cykeln idag igen när jag ska in och passa gudsonen i eftermiddag Det tog 53 minuter dit och 57 minuter hem (lite motvind så jag fick trampa på lite extra...)

Cantaton, grattis både till -0,8 och till VIP-jobbet!

Sommargrönt, grattis till ny lägstanivå! Du kommer att vara supersnygg i klänningen idag

Fratris, duktigt med morgonpromenad! Smart att ta det medan det fortfarande är någorlunda svalt... Så länge dina mått har minskat så är ju allt enligt planerna, strunt i vågen

Mikabella, idag är det EN MÅNAD tills vi blir fruar Helt sjukt!! Nu är det slutspurt som gäller!

• Cantaton

Fratris - omelett är en god frukost. Själv åt jag naturell yoghurt med nötter, linfrö, solrosfrön och torkade aprikoser - med te och ett glas C-vitamin.

Ha så trevligt på powerwalken! Sådant får bli när jag är ledig igen... Jobbar ju bara den här veckan (tom fredag, då jag ju har dubbla jobb - ett 8-14 och ett 16-ca midnatt).

Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...