• Mikabella

-5kg!!! Fortsätta här?...

Såg precis att vår tråd hade stängts Vill ju inte "förlora" er mina vänner. Ska vi fortsätta här?

Vi diskuterar vikt, träning, peppar, ojjoar oss, glädjs med varandra och ibland slinker det in lite andra ämnen än vikt och träning oxå!

Fler som vill hänga på?! Välkommna!!

• Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...
  • Ninnispinnis

Ska in och fika hos kompisar efter jobbet, och tänkte först köra och träna spinning efteråt. Men sen insåg jag hur härligt det är ute, och kom på den briljanta idén att istället cykla fram och tillbaks till stan. Det är 1,7 mil i varje riktning... Det måste ju bara vara härligare att cykla genom den skånska naturen med vind i håret och musik i öronen, än att spinna i ett svettig sal Dessutom sparar jag ju både bensinpengar och miljön genom att inte ta bilen... Ja, så får det bli!

• Cantaton

Bra tänkt! Låter jättehärligt - men det är en bra bit!

Ninnispinnis skrev 2008-07-29 13:11:35 följande:
    Ska in och fika hos kompisar efter jobbet, och tänkte först köra och träna spinning efteråt. Men sen insåg jag hur härligt det är ute, och kom på den briljanta idén att istället cykla fram och tillbaks till stan. Det är 1,7 mil i varje riktning... Det måste ju bara vara härligare att cykla genom den skånska naturen med vind i håret och musik i öronen, än att spinna i ett svettig sal Dessutom sparar jag ju både bensinpengar och miljön genom att inte ta bilen... Ja, så får det bli!
  • Mikabella

JÄTTE BRA TÄNKT! Cykla är sååååå skönt. Älskar att som du skriver känna vinden i håret, le mot solen o glida fram i en lagom härlig takt. Njutningsfullt. Ha en riktigt skön cykeltur! Jag röstar helt klart på cykeltur "i det fri" istället för träningslokal. Blir nästan avis..."att cykla genom den skånska naturen med vind i håret och musik i öronen"...Låter ljuvligt

Ninnispinnis skrev 2008-07-29 13:11:35 följande:
  • Ninnispinnis

Ja, jag vet inte hur snabbt man cyklar i normal takt... Kanske strax under 20km/timmen? I så fall tar det ju ungefär en timme dit och en timme hem. Är ju van vid att spinna så det borde ju gå bra

Cantaton skrev 2008-07-29 13:13:55 följande:
    Bra tänkt! Låter jättehärligt - men det är en bra bit!
  • Ninnispinnis

Tack! Därmed är det avgjort, cykling i det fria får det bli

Mikabella skrev 2008-07-29 13:24:09 följande:
    JÄTTE BRA TÄNKT! Cykla är sååååå skönt. Älskar att som du skriver känna vinden i håret, le mot solen o glida fram i en lagom härlig takt. Njutningsfullt. Ha en riktigt skön cykeltur! Jag röstar helt klart på cykeltur "i det fri" istället för träningslokal. Blir nästan avis..."att cykla genom den skånska naturen med vind i håret och musik i öronen"...Låter ljuvligt
  • Cantaton

Ja, om du är van vid spinning så blir det en lätt match! När jag var yngre tränade jag tennis i 1½ för att sedan cykla milen det var hem. Men som sagt, det låter jätteskönt såsom du beskriver det! Lycka till!

• Mikabella

Jag cyklar 6,5 km på 21 minuter om det är till hjälp. Trampar på ganska bra men inte hysteriskt

Ninnispinnis skrev 2008-07-29 13:24:10 följande:
    Ja, jag vet inte hur snabbt man cyklar i normal takt... Kanske strax under 20km/timmen? I så fall tar det ju ungefär en timme dit och en timme hem. Är ju van vid att spinna så det borde ju gå bra
  • Mikabella

Cantaton: Vet inte om du kollat inna, men på www.stegräknare.se kan man ju förvandla cykling, tennis och liknade till steg Du gillar ju steg Kram.

• Cantaton

Haha, gillar o gillar - jag tar stegen på allvar
    Jo, jag har sett den sidan. Jag beställde stegräknarna därifrån. Men tack för tipset!

Mikabella skrev 2008-07-29 13:35:55 följande:
    Cantaton: Vet inte om du kollat inna, men på www.stegräknare.se kan man ju förvandla cykling, tennis och liknade till steg Du gillar ju steg Kram.
  • Ninnispinnis

Tack! Det blir väl typ 20 km i timmen om inte mina mattekunskaper sviker mig helt?

Mikabella skrev 2008-07-29 13:34:14 följande:
    Jag cyklar 6,5 km på 21 minuter om det är till hjälp. Trampar på ganska bra men inte hysteriskt
Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...