• Mikabella

-5kg!!! Fortsätta här?...

Såg precis att vår tråd hade stängts Vill ju inte "förlora" er mina vänner. Ska vi fortsätta här?

Vi diskuterar vikt, träning, peppar, ojjoar oss, glädjs med varandra och ibland slinker det in lite andra ämnen än vikt och träning oxå!

Fler som vill hänga på?! Välkommna!!

• Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...
  • Mikabella

Idag är det BARA myspys som gåäller för mig! Ska ligga i sängen så längse som det bara är möjligt o slö kolla på OS, läsa böcker, dricka the o snooza Hoppas att inte Mr kommer hem än på ett tag...o när han väl kommer hem så hoppas jag att han är lite bakis så att han vill ligga i sängen o mysa han oxå. Han är sååå himlans aktiv alltid annars, ska röja, städa, åka på utflyket o kan knapp vara still längre än 10 min

Idag=noll träning!

BrudSeptember2008 skrev 2008-08-10 10:30:15 följande:
    Morrn på er!:DHur går det för er alla? Håller ni motivationen?Här är det lite segt. Jag utförde ingen motion igår, får försöka få in det idag. Jag försöker att hålla koll på vad och hur mycket som jag stoppar i mej.Jag vill ju bli smalare, men det är SÅÅÅ svårt att hålla sej borta från allt gott!:S
  • AniMann

Efter att ha gått 5 km nästan varje dag i 2 veckor visade vågen idag -8hg.
    Jag väger nu 61,2. Såååå gött!!!!

• Mikabella

Jovisst! På fredag! Ska bo på hotel Fox. Tycker at det är ett roligt hotell o sviterna är fina Ska väl ta oss ut på middag/part på fredag o shoppa lördag. Tips på innekrog/klubb/riktigt bra restuarang just nu? brukar alltid svinga förbi St Petri efter middagarna på en drink o lite barhäng innan vi festar vidare. Brukar ju alltid vara nere på mässorna o då hittar man alltid nya roliga ställen, men iår blev det ingen mässa för min del.

Var ligger din lilla butik? Skulle ju vara sååå roligt att se dig ju!!

Hvidbrud skrev 2008-08-10 12:02:26 följande:
    Mikabella: Var det inte snart du skulle komma till København?
  • tobiasochlinda

hej, idag ingen bra dag:( jättelite motion och mc chicken och co på macdonalds, massor av mörk choklad och annat.... :( och ingen motion och spöregn suck, får ta nya tag imorgon. vägning imorgon känns som att jag gått upp mina 1,8 kg....

• Cantaton

Hej allihopa - jag har inte glömt bort er, men jag har haft lite att göra och imorgon åker jag iväg till landet utan dator och internet till på fredag. Därefter lär jag komma tillbaka till er På viktfronten har jag varit jätteduktig vissa dagar och urusel andra dagar (vad gör man när gudsonen fyller år och en släkting gifter sig, liksom?) Hur som helst är slutresultatet plus minus noll på hektot!

• Sommargrönt

Hej alla! Ville bara säga att jag är fru nu och att jag hade en underbar dag! Vädret var med oss och allt var helt underbart! Jag berättar mer när jag kommer tillbaka, om tre timmar går taxin till Landvetter och sen börjar resan till Seattle och vår roadtrip!

Jag slutade på 67,2 kg, 8 hg mindre än målet så jag är kalasnöjd. Tack vare allt stöd här inne! Vad skulle jag gjort utan er!? Åt med god aptit på bröllopet och visste att jag ändå skulle ha lite marginal till mitt mål. Nu ska jag njuta av resan och ta nya tag när jag kommer hem igen!

Vi hörs i början på september! Lycka till alla ni som gift er när jag är tillbaka. Håller tummarna för era mål och för att ni ska få en lika fantastisk dag som jag hade! Kram kram och tack för att ni finns! Kommer sakna er så mycket!

• Ninnispinnis

GRATTIS, SOMMARGRÖNT! Ha en riktigt härlig resa, det har du verkligen förtjänat

Jag blev hippad i lördags! Det var verkligen en helt underbar dag, som mina alskade vänner hade planerat helt utifrån mig och mina intressen. En sammanfattning:

På förmiddagen var jag och shoppade med svägerskan, hon "skulle köpa klänning till bröllopet". Plötsligt hör jag mitt namn i högtalaren på köpcentrat, med en uppmaning om att gå till Burger King, där min plånbok ligger... Jag smet in på toaletten först, och när jag kom ut stod mina härliga vänner utanför! Det visade sig att de hade suttit på toaletten i 30 minuter, eftersom vi inte hörde det första utropet

Sedan körde vi till en gård där vi red på islandshästar! Det var helt underbart, gammal hästtjej som jag är Därefter hade de dukat upp lunch vid havet, mums! Sen körde vi in till Utmaningarnas hus, typ som Fångarna på fortet. Vi delades in i två lag, och tävlingsmänniskan i mig vaknade direkt... Där sprang vi runt i 3 timmar (de hade skrivit fel på tiden så vi fick en timme extra...), skitkul!

Sen blev det ett stopp på Coop där jag fick spela lite blockflöjt och ställa ett par frågor till män i olika åldrar. Därefter var det på med ögonbindel och in i bilen, som efter mycket om och men tog oss hem till mitt kära hus, där svägerskans sambo väntade med grillen klar. Massa god mat och gott vin blev det! Alla mina väninnor hade med sig varsin sak, som representerade ett minne som jag skulle berätta om. Jättekul, och många skratt blev det Därefter var det dags för Singstar! Konstigt nog har jag aldrig provat det, men det var ju superkul Sen sjöng (vissa bättre än andra... ) och dansade vi fram till klockan 04...

Vilken dag! Bara det att mina vänner har planerat detta ihop, för min skull, var nog för att jag skulle fälla en tår... Detta kan jag leva på länge Som ni kanske förstår var det mest soffan som gällde igår, tillsammans med bästis/tärna/vigselförrättare...

• Thailand090300

Tänkte att det är dags att gå med i den här tråden och bli lite peppad och få stöd till att gå ner i vikt. Har haft 3 veckors semester och har lyckats gå upp 2,5 kg...inte så roligt. Det är förvisso ett halvår kvar till bröllopet, MEN jag ska göra en secret box till min Mt2 om 3 veckor...Jag vill dessutom gå ner 5 kg sammanlagt. Startvikt idag: 66kg. Mål till den 14/2: 61.0 kg.

Går långpromenader innan frukost varje dag, men kan tyvärr inte träna för jagär så förkyld...Allt som heter godsaker är givetvist bannlysta. Något annat tips? Jag läste något om "en-veckas-metoden" vad är det?

• Mikabella

Hej o välkommen. Har tyvärr ingen koll på One Week...Tror det var "Bantarn" som tog upp ämnet, men vi har inte fårr någon riktigt förklaraing på vad det är, tyvärr.

Din plan verklar ju bra! Fortsätt att gå innan frukost, släng gärna i dig en espresso innan jag tycker det sätter igång magen, byt "onödiga" kolhydrater mot protein, dämpa söt/hunger/småätarsuget med vatten/the. Byt ut ett av målen eller fler mot proteindrink/pulverdiet. Tillåt dig själv att "synda" lite emellanåt. Du har så lång tid på dig o så lite att går ner, men det är bra att du börjar redan nu o inte "stressar" bort din vikt.

Vi är här o försöker komma m tips, peppning o motivation lycka till! Heja dig!

Thailand090300 skrev 2008-08-11 09:52:21 följande:
    Tänkte att det är dags att gå med i den här tråden och bli lite peppad och få stöd till att gå ner i vikt. Har haft 3 veckors semester och har lyckats gå upp 2,5 kg...inte så roligt. Det är förvisso ett halvår kvar till bröllopet, MEN jag ska göra en secret box till min Mt2 om 3 veckor...Jag vill dessutom gå ner 5 kg sammanlagt. Startvikt idag: 66kg. Mål till den 14/2: 61.0 kg.Går långpromenader innan frukost varje dag, men kan tyvärr inte träna för jagär så förkyld...Allt som heter godsaker är givetvist bannlysta. Något annat tips? Jag läste något om "en-veckas-metoden" vad är det?
Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...