• Mikabella

-5kg!!! Fortsätta här?...

Såg precis att vår tråd hade stängts Vill ju inte "förlora" er mina vänner. Ska vi fortsätta här?

Vi diskuterar vikt, träning, peppar, ojjoar oss, glädjs med varandra och ibland slinker det in lite andra ämnen än vikt och träning oxå!

Fler som vill hänga på?! Välkommna!!

• Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...
  • soosse

Hehe ja jag har ett underbart halvblod efter tabac som är i bonapart ledet. har på 2 v minskat mina lår så att jag kommer i mina svarta stuprörsjeans. set mästa på höfterna drog på bara en vecka.. helt ortoligt. Men han är inget man sitter och åker omkring på.. jag brykar darra i musklerna efter ett dresyrpass så edt är hård träning.. (han darrar lite med ) hehe

Undrar om man kan köra modifasten med is som cambridge?? blir den bra??
    ska lägga ut bilkder på min polle och mig så du får se min andra prins:P

Mikabella skrev 2008-08-12 09:25:57 följande:
    Hej sveja! Välkommen du oxå! Som sagt roligt med nytt folk i tråden!Jag är oxå hästtjej Har som belöning att "skaffa" mig en foderhäst om jag klarar mitt mål på att komma ner under 53 innan 30 augusti. Just nu har jag 0,6 kg kvar så jag börjar faktiskt redan nu kolla lite på olika hästsidor för att se om jag kan hitta något. Svårt dock...är kräsen o vill inte ha ett gamalt ök eller en för orutinerad unghäst Har du häst själv? Vilken "sort".
  • BrudSeptember2008

Ni är helt galet DUKTIGA!:D

Mikabella;
    Såklart att du kommer att nå ditt mål!:D Inte många hekto kvar! Vad kul!:D

Ninnispinnis;
    Det är ju precis den bekräftelsen man vill ha av sin blivande/man!:D Kämpa på, du är ju också snart i mål!

Jag vet inte riktigt vad jag gör för fel.. Väger mej för ofta kanske? Från igår tills idag så skilde det 1(!) KILO!? Igår cyklade jag i alla fall 1,2 mil och åt inte mer än vanligt. Har inte cyklat nåt i helgen... Åt lite godis på fre-lör kväll.
    Kan det komma nu?

Jag väger mej flera gånger om dagen, funderar på att plocka ur batterierna eller ställa ut vågen i garaget:S

Men jag kämpar på. Nu är det mindre än 3 veckor kvar!
    Jag vill i alla fall ner till delmålet, som jag nådde för nån månad sen men gått upp igen.

Nä, nu ska jag hjälpa till med renoveringen här hemma!
    Kikar in sen!

• Mikabella

Vad härligt! När man märker på kläderna att man har förändrasts i positiv riktining blir man ju riktigt glad! Jag skulle rida en väns unghästar förra veckan o skulle för första gången på 4 månader ta på mig mina ridbyxor...Gissa om jag skrattade. Alltså ridbyxor ska ju varea tajta...INTE hänga på rumpan o runka sig över låren. Fick bli en sväng till hästsportsaffären o inhandla ett par nya Dyrt, men roligt!

Låter ju som en riktigt trevlig häst! Maffig kan tänka! Jag har som sagt ingen häst just nu, men rider ibland min vän hästar när hon är bortrest. Hon har hoppstall o rider till/in/säjer o tävlar framtida topphästar. Just slutat rida en underbar liten hingst. Som en Ferrari...Helt makalöst skoop för en 4 åring! Galet läskigt att hoppa 1,20 när hästen hoppa bra över 1,60 HELA tiden

Nu ska jag ut o springa. Rolig att få se kort på din pålle Kram!

soosse skrev 2008-08-12 09:47:13 följande:
    Hehe ja jag har ett underbart halvblod efter tabac som är i bonapart ledet. har på 2 v minskat mina lår så att jag kommer i mina svarta stuprörsjeans. set mästa på höfterna drog på bara en vecka.. helt ortoligt. Men han är inget man sitter och åker omkring på.. jag brykar darra i musklerna efter ett dresyrpass så edt är hård träning.. (han darrar lite med ) heheUndrar om man kan köra modifasten med is som cambridge?? blir den bra??ska lägga ut bilkder på min polle och mig så du får se min andra prins:P
  • Ninnispinnis

BrudSeptember, ställ undan vågen ett tag! Mer än en gång i veckan tror jag är dumt att väga sig. På mig kan det faktiskt variera typ ett kilo upp eller ner från dag till dag, och det representerar ju verkligen inte min träning eller matintag. Bort med vågen och fram med måttbandet en gång i veckan istället!

Ja, den bekräftelsen var precis vad jag behövde för att sväva på små moln ett tag och KÄMPA PÅ sista veckorna!

• Mikabella

Du...för att lugna dig lite...Jag kan pendla i vikt 2! kg från dag till dag! Man får panik! Kör en liten renkur kansek? J jag vet det är asjobbigt. jag har testat o tappade faktiskt 1,5 kg på en vecka! Efteråt gäller det ju såklart att fortsätta träna o äta rätt annars går man säkert upp det igem. Jag har INTE gått upp det jag förlorade så jag rekomenderar faktiskt en 7-dagars Cambridge för att få igång viktminskningen o för att få motivationen åter! Var VÄLDIGT kritisk innan, men var nyfiekn o tänkte att det inte skadar att prova Drickorna är goda o mättande Läs mer på www.viktkliubben.nu. Där köpte jag. Är ju värt att läsa om iaf?

BrudSeptember2008 skrev 2008-08-12 09:51:36 följande:
    Ni är helt galet DUKTIGA!:DMikabella;Såklart att du kommer att nå ditt mål!:D Inte många hekto kvar! Vad kul!:DNinnispinnis;Det är ju precis den bekräftelsen man vill ha av sin blivande/man!:D Kämpa på, du är ju också snart i mål!Jag vet inte riktigt vad jag gör för fel.. Väger mej för ofta kanske? Från igår tills idag så skilde det 1(!) KILO!? Igår cyklade jag i alla fall 1,2 mil och åt inte mer än vanligt. Har inte cyklat nåt i helgen... Åt lite godis på fre-lör kväll. Kan det komma nu?Jag väger mej flera gånger om dagen, funderar på att plocka ur batterierna eller ställa ut vågen i garaget:SMen jag kämpar på. Nu är det mindre än 3 veckor kvar! Jag vill i alla fall ner till delmålet, som jag nådde för nån månad sen men gått upp igen.Nä, nu ska jag hjälpa till med renoveringen här hemma!Kikar in sen!
  • Ninnispinnis

Hahahaha! Vad gjorde ridbyxorna på låren, sa du?

Mikabella skrev 2008-08-12 10:00:04 följande:
    Jag skulle rida en väns unghästar förra veckan o skulle för första gången på 4 månader ta på mig mina ridbyxor...Gissa om jag skrattade. Alltså ridbyxor ska ju varea tajta...INTE hänga på rumpan o runka sig över låren.
  • SnuttisSessan

Sockerkakan är nu i frysen i säkert förvar :)
    Mitt stora mål är att passa en storlek 42 då jag är en 46/48 nu. Men mitt delmål är att träna på min crosstrainer för ryggens skull.
    Har ni några bra tips för att få bort magen och då med tanke på att jag har en ond rygg?
    Min största last är kvällen framför tv:n . Men nu har jag och fästmannen börjat om på ny kula. Inga mera Pizzor i tid och otid och inga mer chokladkakor för min del och chips för hans del. Och inget snask alls efter middagen, på vardagarna i alla fall... Till hösten ska jag börja på sjukgymnastik och kanske gymma på simhallen, på något konstigt sätt så får jag ont i ryggen när jag simmar...

• BrudSeptember2008

HAHAHAHAHA.....
    Dom ridbyxorna vet jag inte om jag hade velat SE, än mindre ha dem på mej!!!!;)

SnuttisSessan;
    Låter som vi har samma laster, pizza och choklad!;)
    Jag började på storlek 46/48 förra året när jag bestämde mej för att göra nåt åt det. Man måste vara bestämd och det kan vara svårt ibland. Men det är bara att inte ge upp om man hamnar i en svacka! Detta klarar du!:D

• BrudSeptember2008

Ps,

HUR kan det egentligen vara möjligt att väga 1-2 kilo mer på ett dygn OM man inte ens har ätit så mycket?
    Är det vätska eller VAD liksom?

• avil

Brudseptember-antar det...kroppen samlar på sig vätska......
    just innan mens går jag upp ett par kilo!? Inte kul alls!!
    Men går ner det sen-
    Jag är också lite knäpp som väger mig varje morron o varje kväll.kan skilja massor från dag till dag,även de dar man varit jätteduktig o ätit bra..

Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...