• Mikabella

-5kg!!! Fortsätta här?...

Såg precis att vår tråd hade stängts Vill ju inte "förlora" er mina vänner. Ska vi fortsätta här?

Vi diskuterar vikt, träning, peppar, ojjoar oss, glädjs med varandra och ibland slinker det in lite andra ämnen än vikt och träning oxå!

Fler som vill hänga på?! Välkommna!!

• Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...
  • AniMann

Hej!
    Jag kände mig så lat idag. Ingen motivation alls.
    Så går man in här och läser om hur duktiga ni är!
    Då kom motivationen tillbaka =)
    Ska åka till skogen snart och gå 5 km.
    Jobbar ikväll så det lär ju inte bli av om jag inte gör det nu.

Igår när jag och sambon var ute och gick sa han att jag hade blitt så liiiten nu mot vad jag var förut. Det är helt otrolig skillnad sa han.
    hihihi då blev jag glad =)

• Thailand090300

Det är verkligen bra att gå in och läsa här då och då (jag gör det iofs ett par ggr om dagen nu när jag är ledig ; ) ). Får många bra tips och blir oerhört motiverad! =)

Jag har tidigare ätit något sött i princip VARJE dag! Men efter semestern och 2,5 bonuskilo som den medförde så är det totalt uteslutet. Och faktum är att jag är inte alls sötsugen! Jag tror det är för att jag MÅSTE ha gått ner dessa 2,5 kg på 3,5 veckor då jag ska göra en secret box till min m2b. Vill ju känna mig fin då. Sen har jag iofs ytterligare 2,5 kg att bli av med men de har jag 6 månader på mig.

Roligt med hästtjejer här! Har också ridit och tävlat mycket hoppning i "unga år" på ponny. Skulle vilje bli medryttare men det är väldigt dyrt att bli det i Stockholm, tyvärr. Ska gå in och kolla på din häst Soosse =)

• tobiasochlinda

hejhej, vägde mig igår..... hade gått upp 1,8 kg!!! :( fan då, men förra veckan var så stressad så det var svårt att hålla vettiga tider och så och då blir det ju att man går och småäter istället... skit också.. får ta nya tag denna vecka.. har iallafall klippt gräsmattan och städat i stallet idag så då borde jag ju förbränt endel iallafal....

• Mikabella

Hahaha spännade ridbyxor....Hihi *rodnar* y är ju så nära u...

• Mikabella

Med all mockning o slit så har du fått muskler tror jag! är nog inte1,8kg fett utan 1,8kg muskler!

tobiasochlinda skrev 2008-08-12 11:54:11 följande:
    hejhej, vägde mig igår..... hade gått upp 1,8 kg!!! :( fan då, men förra veckan var så stressad så det var svårt att hålla vettiga tider och så och då blir det ju att man går och småäter istället... skit också.. får ta nya tag denna vecka.. har iallafall klippt gräsmattan och städat i stallet idag så då borde jag ju förbränt endel iallafal....
  • soosse

Hehe ska upp till honnom på tors så på kvällen har jag nog lite billder om det inte öser ned..
    Vägde mig och höll på att smälla av.. jag är 164 och väger89 kg
    JAG FÖRSTÅR INTE ATT DET ÄR MÖJLIGT!!! Fattar inte vart det sitter för jag har stl 42-44 och sååå stor tycker jag inte att jag är.. jag "borde" väga ca 55-60 men der är 30 kg dit 30 kg!!!! helt sjukt

• Ninnispinnis

Soosse, tänk på att muskler väger mer än fett! Det låter som en klyscha, men det är faktiskt sant. Vi är alla byggda på olika sätt, och man kan inte bara stirra sig blind på vågen. Än en gång så måste jag förespråka måttband, det ger en mycket rättvisare bild. Mät midja, höft, rumpa och lår, och skriv ner. Sen mäter du typ en gång i veckan, och ser hur du sakta men säkert krymper

soosse skrev 2008-08-12 14:19:38 följande:
    Hehe ska upp till honnom på tors så på kvällen har jag nog lite billder om det inte öser ned..Vägde mig och höll på att smälla av.. jag är 164 och väger89 kgJAG FÖRSTÅR INTE ATT DET ÄR MÖJLIGT!!! Fattar inte vart det sitter för jag har stl 42-44 och sååå stor tycker jag inte att jag är.. jag "borde" väga ca 55-60 men der är 30 kg dit 30 kg!!!! helt sjukt
  • soosse

ja men endå 89 kg det är massa

Ninnispinnis skrev 2008-08-12 14:33:20 följande:
    Soosse, tänk på att muskler väger mer än fett! Det låter som en klyscha, men det är faktiskt sant. Vi är alla byggda på olika sätt, och man kan inte bara stirra sig blind på vågen. Än en gång så måste jag förespråka måttband, det ger en mycket rättvisare bild. Mät midja, höft, rumpa och lår, och skriv ner. Sen mäter du typ en gång i veckan, och ser hur du sakta men säkert krymper
  • lillamaa

hej
    hänger på här om det är ok?

läste lite snabbt om någon som kan skifta några kg i vik från dag till dag. de kan hända mig med.
    tex jag gå på toa på kvällen och tömmer tarmen och sedan väger mig nästa morgonen för jag ätit så kommer jag säkert väga mindre än om jag ätit ordentligt hela dagen och inte vart på toa.
    kan ju vara någonting att tänka på.

just nu mäter jag mig. tycker det är så lurigt med vikten.

har faktiskt börjat på gym förra veckan. väldigt roligt måste jag säga!

• soosse

ok finns det några"rekomenderade" mått som man ska ha vi ser ju alla olika ut men typ

Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...