• Mikabella

-5kg!!! Fortsätta här?...

Såg precis att vår tråd hade stängts Vill ju inte "förlora" er mina vänner. Ska vi fortsätta här?

Vi diskuterar vikt, träning, peppar, ojjoar oss, glädjs med varandra och ibland slinker det in lite andra ämnen än vikt och träning oxå!

Fler som vill hänga på?! Välkommna!!

• Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...
  • Ninnispinnis

Tack så mycket, vad gullig du är! Ja, jag blir alldeles lycklig när jag tänker på hur fint allting var... Det kan jag leva länge på

Hvidbrud skrev 2008-09-23 14:26:58 följande:
    Åh, Ninis, Vad fiiin och vacker du var! Vilken romantisk set up! Härligt på bryggan utomhus. Visst är det en härlig dag att tänka tillbaks på...
  • ingenjörsbruden
    Ninnispinnis skrev 2008-09-23 14:42:55 följande:
    Tack så mycket, vad gullig du är! Ja, jag blir alldeles lycklig när jag tänker på hur fint allting var... Det kan jag leva länge på
    Guuuuud va romantiskt ni hade det!! Så mkt rosor o gröna härliga blad o vatten!

O så fina, så fina ni var!!
  • Nalle Puh 40

Har stressat mycket periodvis och har höga krav på mig själv, framför allt på att allt ska vara tipp topp hemma och att ingen mat får vara halv fabrikat och allt ska vara hembakat.
    Ska försöka ta det lite lugnare...

• ingenjörsbruden

Nalle Puh 40 skrev 2008-09-23 16:40:36 följande:

Har stressat mycket periodvis och har höga krav på mig själv, framför allt på att allt ska vara tipp topp hemma och att ingen mat får vara halv fabrikat och allt ska vara hembakat.Ska försöka ta det lite lugnare...
    Men Nallis!!! DU måste vara rädd om dig!!!

Hellre lite skit i hörnorna än ett rent helvete.......
    Även om vi själva är städningsfreak så kan det vara bra att tänka på!!
  • Nalle Puh 40

Ja, och min sambo brukar fråga om man dör av att det är dammråttor under sängen eller att disken står till dagen efter och det gör man ju egentligen inte...

• Nalle Puh 40

Vad är ert bästa "stressa av tips"?

• Hvidbrud

meditera - utan hjämförelse det mest effektiva. Börja med 10 min på morgonen, innan ungarna har vaknat eller när de är lämnade och det är DIN tid. Det är lätt att hita gratis guidade meditations övningar på nätet. Ett lätt sätt att börja. Annars tycker jag att massage är super effektivt också
    Det viktiga är att hinna ikap sig själv, på ett eller annat sätt. Man får pröva sig fram, helt enkelt.

Ensam tid till att reflektera
    En halvtmme till sig själv
    En kopp te i soffan med en god bok (mannen får ha hörlurar på till tv'n)
    Sitta och titta på vattnet i hamnen
    Se figurer i molnen
    Lååångt vaaarmt bad mer rosmarin och lavendel
    Fixa städhjälp en gång i veckan (samtidig som man stödjer en fattig student )
    Ett glas vin med en kompis man inte sett på länge

• Cantaton

Ja, att schemalägga egentid är verkligen det viktigaste.

Jag fick emellertid lägga om hela mitt liv. Jag ska ner på mer än hälften av allt jag hade för mig. I efterhand fattar jag inte hur jag kunde hålla på med allt jag gjorde - hur jag ens hade tid att sova.

• Ninnispinnis

Tack för de fina orden, Ingenjören!

Nallis, jag håller med de andra, tror egentid är nödvändigt. var lite snäll mot dig själv! En bok, en kopp te, ett bad eller varför inte en lugn promenad. Har lyckats sluta bry mig om lite damm eller disk finns kvar till morgondagen, det springer ju inte iväg Och halvfabrikat någon enstaka gång dör man inte av. Har precis varit på yoga, det kan jag också varmt rekommendera som avkoppling. Jag somnade faktiskt under den avslutande avslappningen

• Nalle Puh 40

Tack för alla tips. Jag ska börja med att vara hemma en extra dag från jobbet när man ändå är sjukskriven, är ingen som tackar en för att man går tillbaka för tidigt och sen blir sjuk igen.

Ska ta en härlig höst promenad idag och sen gå och kolla mitt blodtryck.

Kram på er alla för nu ska jag lägga mig i soffan med mitt täcke och titta på Nyhetsmorgon.

Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...