• Mikabella

-5kg!!! Fortsätta här?...

Såg precis att vår tråd hade stängts Vill ju inte "förlora" er mina vänner. Ska vi fortsätta här?

Vi diskuterar vikt, träning, peppar, ojjoar oss, glädjs med varandra och ibland slinker det in lite andra ämnen än vikt och träning oxå!

Fler som vill hänga på?! Välkommna!!

• Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...
  • Ninnispinnis

Här var det lugnt för en gång skull

Har varit ute och powerwalkat 8km i solen, härligt! Nu ska vi åka och hälsa på gudsonen med föräldrar, samt ett kompispar och deras en månad gamla son. Blir lite bäbissugen av alla dessa söta ungar... Jaja, det händer när det händer. Ha en riktigt skön söndag!

• Ninnispinnis

Ryggen är förresten bättre, så jag tror att lite promenerande bara gjorde gott

• september2009bröllop

vet att det är omöjligt att punktträna men är det någon som vet hur många kilo det krävs för att minska ca 8 cm över rumpan samt i midjan?

• Hvidbrud

Oj Här var det ovanligt slött! Var gömmer ni er alla? Jag är helt mörbultad idag. Mammaen och jag var ute och cyklade och gick i skogen i 7 timmar igår! Oj, vad skönt det var!

Ingen aning om hur man minskar 8cm mer än bra kost och motion...

• ingenjörsbruden
    ronney skrev 2008-09-21 13:58:51 följande:
    vet att det är omöjligt att punktträna men är det någon som vet hur många kilo det krävs för att minska ca 8 cm över rumpan samt i midjan?
    Tyvärr....den hårda vägen....går du ner 1 kg så minskar du ca 1 cm...finns inga genvägar.....

Jag har hippats i helgen....ojojo om ni orkar läsa....

Min möhippa!!!
    På fredag em kallar chefen oss till ett akut möte kl 16.00.
    Omorganisering inom företaget samt vår framtida flytt....
    Okej...inte så inspirerande men visst...kallar chefen så är det bara att infinna sig eller hur?!

Vi hinner sätta oss....chefen kommer på att hon saknar några papper.....så hon piper ut.....in genom dörren kommer min syster o säger:
    -Jag har något att bekänna......
    Shit hinner jag tänka....vad har nu hänt!?!
    O in i vårt lilla konferansrum strömmar mina allra närmaste o goaste vänner!!!
    Min haka slog nog i bordet för jag har aldrig i mina vildaste fantasier trott att det skulle gå att samla allihopa!!!
    Finner mig dock fort o bara garvar!!
    Jag vallas in på min rum där jag fick stänga av datorn o plocka ihop mina grejor.
    Först får jag en sportflaska full med rödvin som dekorerats av mitt kusinbarn...alu-folie o fullt med paljetter o hjärtan!! vinet skulle konsumeras innan nästa anhalt....*ojojoj*
    Sedan börjar min kusin sminka mig....jisses säger jag bara!!!
    Blågrön ögonskugga som gick ut mot tiningarna....rött rouge (JÄTTERÖTT)....ett hiskeligt plommonfärgat (LILA) läppstift.....sen klagade jag på ögonbrynen så de fick en rejäl omgång med brynpenna (svart) o sen en konturlinje under brynen med knallgrönt vilket i sig var det enda som klara sig genom hela kvällen!!

Mitt uppdrag för kvällen var att samla visdomsord av gifta o ogifta....det gick jag hårt in för!!

Sedan fick jag ett paljettigt strumpeband utanpå mina jeans o såklart slöja o krona!!
    Sedan åkte vi hem till min syster o hon hade dukat jättefint i uterummet o hittat gamla foton på mig som de printat i A4 o satt upp på en av väggarna.
    Vi åt god mat o drack mer vin.....flickorna ställde en massa frågor till mig om min m2b osv! Roligt!
    Sedan tog vi tåget in till Malmö o där trakasserades nästan hela tåget med att de skulle skriva!! Flörtade hejvilt så att det skrevs flitigt!
    Sedan tävlade vi i två lag....väldigt roligt men nu hade vinet börjat verka fullt ut så mina insatser blev tämligen dimmiga!! Men vi hade hysteriskt kul o jag är helt full med blåmärken för var det någon som gick hårt in för de fysiska momenten så var det jag!!

Efter detta passet så tog vi bussen in till centrum o alla kravaller.... Fjäskade till oss gratis bussresa av busschaffören som även gav mig visdomsord på vägen....fick dock skriva själv för han var försenad!

Vi drar in mitt i smeten där jag får alla att skriva....nästan osså de ridande poliserna Då blev min syster jätterädda att jag skulle buras in!! JAG som var så söt?!?!!? *asg*

In på ett uteställe där vi dansade MASSOR o jag höll igång som en duracellkanin.....i mellanåt släpade de mig ifrån dansgolvet o så fick jag sjunga Ledin låtar....kan ju bara refrängerna så de insatserna blev tämligen begränsade men jag showade o kastade med slöjan o poserade för alla kameror!!
    Smet ifrån sällskapet o in på dansgolvet där jag röjde massor!!!
    Dansade så svetten lackade o körde helt slut på alla tjejorna!! Flörtade hejvilt med alla killar o hade så jäklar roligt!!! Pratade även med ett gäng belgare i en halvtimme på engelska *asg*

Efter sista dansen önskade även DJ mig ett stort lycka till med mitt framtida börllop!!

Sedan blev det lite nattamat o en lång bilfärd hem!!!
    M2b tog emot mig i dörren (väldigt orolig o trodde att jag skulle vara asplakat) o blev nog lite chokad av sminkningen! *isch been Polish*.

Idag är jag så otroligt tacksam för att så många underbara tjejer hade tagit sig tid att fira min möhippa! Det är det som betyder mest!!!! Att få ha roligt med sina tjejer!!
    Är även tacksam för att de kidnappade mig på en fredag för hela lördagen gick åt till att sova o slappa!

Träningsvärken börjar släppa lite......har nog tyvärr överansträngt mitt knä.....men med lite promenader så kommer det nog att bli bättre!
  • Ninnispinnis

Åh vad kul, ingenjören! Låter som en fantastisk möhippa Visst är det härligt att folk anstränger sig bara för ens egen skull!

Är lite deppig för att semestern är slut och min mans veckopendlande fortsätter imorgon Jaja, han kommer ju hem på fredag igen, och nu är vi ju faktiskt gifta

• Cantaton

Jag väger mig bara en gång i veckan så jag kan inte uttala mig om platån än. Onsdag blir nästa rapport.

Emellertid hade jag ingen lugn eftermiddag på soffan i fredags - jag åkte upp till Mora för att göra några inspelningar hos en kompis som är ljudtekniker. Tyvärr är jag tvärförkyld, och det gör ju att det låter lite "tjockt" på inspelningarna, men det är i alla fall en början. Idag har vi inte kunnat spela in alls, för jag har ingen röst

Igår åkte vi till hans mamma där det var gårdsfest. Henne hade jag inte träffat på tre år och hon ser mig som en dotter, så det var jätteroligt att se henne. Vi grillade, hade 4-kamp (lägga ett pussel på snabbast tid, göra ett så högt Jenga-torn som möjligt innan det rasade, sparka fotbollen i mål samt kylskåpspoesi). Sedan varvade vi härliga diskussioner med gitarrspel och sång. Det var såå mysigt. Jag har alltid trivts så bra i Dalarna!

Nu har jag precis kommit hem. Ska få i mig lite te och stilla halsen.

Mikabella skrev 2008-09-19 15:59:44 följande:
    Du är såååå duktig!! Hur går det med platån? Rör det sig?Ta nu en riktigt skön ledig eftermiddag och gotta dig på soffan. Kram!
  • Nalle Puh 40

Här har det blivit många svamppromenader i helgen och nu är jag dunderförkyld igen, ska ringa och sjukanmäla mig och krypa ner i sänen igen...

• tobiasochlinda

ingengörsbruden, vilken fin hippa! egentligen lite tråkigt att vara gift för någon mer hippa lär det ju inte bli! ska dock ordna en i vinter för en go vän, så jag får a nöja mig med det! :)

själv mår jag ngt bättre så jag hoppas på att snart va på bena igen, ( varit illamående i 4 v nu!!!!!!!)

Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...