• Mikabella

-5kg!!! Fortsätta här?...

Såg precis att vår tråd hade stängts Vill ju inte "förlora" er mina vänner. Ska vi fortsätta här?

Vi diskuterar vikt, träning, peppar, ojjoar oss, glädjs med varandra och ibland slinker det in lite andra ämnen än vikt och träning oxå!

Fler som vill hänga på?! Välkommna!!

• Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...
  • Hope2008

ingenjörsb: Det låter som att ni hade jätteskoj!!

tobiasochlinda: Skönt att du mår lite bättre. Nu får det vara slut på illamåendet! Nu måste du ju få börja njuta av att vara gravid...

Hvidbrud, Ninnispinnis, Nalle Puh: Duktiga tjejer! Ni knatar på...

Cantaton: Ser fram emot onsdagens rapport! Behöver bli inspirerad.

Vill shoppa kläder! Var på stan i helgen och hann som hastigast kolla in höstkläderna. Härliga färger! Jag blev så sugen på att handla, men det får vänta tills jag hoppat ner några kg! Här gäller det att vara hård. Inga minus på vågen = inga kläder. Det om något ska väl få mig att skärpa mig!! Shopoholic....

Idag är det fullt ös med möten osv... Ikväll ska jag ta hand om min förkylda sambo + att jag ska på föräldramöte på dagis. Vill inte gå dit - sambon behöver någon som pysslar om. Han är lite eländig! Dessutom är han alltid så himla gullig när jag är krasslig... Dax att börja betala tillbaka..

• Nalle Puh 40

Hope2008: Ja, visst är det guld värt att bli lite ompysslad när man är sjuk. Just nu är jag det men sambon är i skolan så jag får klara mig själv

• Maliinka

Hinner inte läsa allt nu, ska hämta på fsk om 20 min, men måste bara säga OJ vilken fantastisk möhippa Ingenjörsbruden! Kul!!

Hm, visste inte att det var 1 kg = - 1 cm... Jag vill egentligen inte gå ner i vikt längre (vägde 46,4 sist) men vill fortfarande platta till magen och få upp lite styrka... Får se hur det går med det då...

Har pratat med en granne om att börja gå 2 kvällar i veckan i alla fall, och idag var jag och kollade in ett gym, så det går lite framåt Pointsen slarvades det med under helgen, åt cheesecake och smågodis igår... Nya friska tag idag!

• Mikabella

Om vi är lika långa korta, 157, tycker jag absolut inte att du ska gå ner mer! 50 kg ger ju ett BMI på bara 19! Har för mig att du skrivit att du är 157 tidigare..Har jag rätt? Enligt de flesta tabeller räknas 19 o neråt som undervikt. Vet ju inte alls hur du ser ut i kroppen, men akta så att du inte bli för smal! rän a inte för viktminskning utan bygg på dig mer muskler o håll dig över din nyvarande vikt. Ibland får man ju en "mjukare" mage pga att man tappat för mycket i vikt. För att få platt magen är ju det bästa att köra riktigt mycket bålsärkande övningar typ sitps, rygglyt, plankan och rullande situps.

Maliinka skrev 2008-09-22 14:02:28 följande:
    Hinner inte läsa allt nu, ska hämta på fsk om 20 min, men måste bara säga OJ vilken fantastisk möhippa Ingenjörsbruden! Kul!!Hm, visste inte att det var 1 kg = - 1 cm... Jag vill egentligen inte gå ner i vikt längre (vägde 46,4 sist) men vill fortfarande platta till magen och få upp lite styrka... Får se hur det går med det då... Har pratat med en granne om att börja gå 2 kvällar i veckan i alla fall, och idag var jag och kollade in ett gym, så det går lite framåt Pointsen slarvades det med under helgen, åt cheesecake och smågodis igår... Nya friska tag idag!
  • Mikabella

Jag är för övrigt slö idag. Har humör men har tappt motivationen lite. Tänker hela tiden på att jag är arbetslös, känns som att jag slöar hela dagarna, att träningen inte gör någon nytta och att jag bara blir tjockare o mjukare för varje dag. Buhu... Vågen står STADIGT o sjuk envist på 54 kg. Är ju helt ok egentligen, men på min bröllopsdag vägde jag 52 o då kännde jag mig perfekt! Är inte så roligt.

Har iaf fixat stallplats åt pållen nu. På lokal ridkllubben som ligger 5 min m vespan hemmifrån. Ridhus och varmvatten i stallet Helt ok. Ska få en plats hos grannen till våren. Gillar att vara i små, mer personliga stall. Ridskolansanläggning är ju väldigt fin, men stor o lite opersonligt. Håller mina tummar för att hästen ska gå igenom vetrinärbesiktningen idag!

Ingenjörsbruden: Underbart roligt du verkar ha haft ju! Är sååå roligt m möhippa! När ska du gifta dig?

Tobias&Linda: Vad skön att höra att du mår bättre! Måste verkligen ha varit både frustrerande, jobbigt och hemsk att må så dåligt så länge. När kommer lilla bäbben?

Ninnis: Förstår verkligen din reality check Är inge kul, nästan lite chockartat att komma tillbaka till verkligheten. Man måste låta det gå en vecka eller två för att börja uppskatta resan i stället för att sakna den. Låta det sjunka in Är verkligen avis på din resa!

Cantaton: Vad tråkigt med inspelningen. Min lillebror har/driver egen studio. Önskar att jag kunde sjunga bättre...eller iaf våga tro lite mer på mig själv. Musik är ju såå härlig. Har du spelat in en hel skiva eller bara singlar? Vilken sorts musik?

Hope2008: Kläder är den bästa måttstocken OCH den bästa motiveringen! Är ju helt fantastiskt roligt att komma i en storlek..eller två, mindre på jeansen. Jag är helt klädtokig. Skor! Åhh nu blev jag ju shoppingsugen! Det bästa är ju att man ofta spriger runt en hel del när man shoppar o på så sätt motionerar

Hvidbrudis: 7 timmar! Du är galen honey Vad härligt det låter!! Jag var oxå ute i skogen, svampen gömde sig så bra den bara kunde, men några blev det o goda varmasmörgåsar på kvällen. Det är ju lite tårkigt att sommaren är över, men hösten är faktiskt icke att förakta Sååå härligt med den friska kalla luften och den värmade solen i ansiktet när man går ut o går sin morgonprommis Underbart!

Nalepuh: Ush o fy. Du har otur med sjukdommar jut nu. Stackars dig! Krya på dig!

• Cantaton

Mikabella, jag har inte spelat in hela låtar (det skulle jag ha gjort igår...), utan i lördags spelade jag in snuttar på låtar som passar på bröllop, så att brudpar som letar efter lämpliga låtar ska kunna lyssna och få en uppfattning om låtarna.

• Ninnispinnis

Sitter här och degar och är riktigt slö efter första arbetsdagen efter bröllop och semester... MEN, det håller inte! Ska pallra mig ut och powerwalka min vanliga runda på 8 km, sen ska jag ta en lång varm dusch och krypa upp i soffan med en kopp te och myskläder Först slit - sen belöning, enkel psykologi funkar på mig

Har förresten lagt in några bröllopsbilder till i galleriet, har dock inte fått fotografens bilder än.

Heja heja, ut och gå!

• Nalle Puh 40

Är så segt att vara sjuk, längtar efter att vara ute och gå i skogen med mina stavar...

• Maliinka
    Mikabella skrev 2008-09-22 14:39:23 följande:
    Om vi är lika långa korta, 157, tycker jag absolut inte att du ska gå ner mer! 50 kg ger ju ett BMI på bara 19! Har för mig att du skrivit att du är 157 tidigare..Har jag rätt? Enligt de flesta tabeller räknas 19 o neråt som undervikt. Vet ju inte alls hur du ser ut i kroppen, men akta så att du inte bli för smal! rän a inte för viktminskning utan bygg på dig mer muskler o håll dig över din nyvarande vikt. Ibland får man ju en "mjukare" mage pga att man tappat för mycket i vikt. För att få platt magen är ju det bästa att köra riktigt mycket bålsärkande övningar typ sitps, rygglyt, plankan och rullande situps.
    Jag är bara 154 cm, det är möjligt att jag skrivit fel förut. Men hur som helst så vill jag ju inte gå ner mer i vikt nu (hoppas jag får vara kvar ändå!), men ändå få bort plufsmagen, för den finns tveklöst kvar! Tack för tipsen om magträning. Det är väl det jag ska satsa på främst, samt kondition...

Dags att lägga den lilla, sen ska jag och sambon diskutera bröllop Står nu i valet och kvalet om vi ska ta hjälp av ett värdpar/vicevärdar eller inte, hur har ni gjort? Vi är lite oense, jag tycker att vi kan fixa allt själva medan sambon tycker att det kan vara bra att få en del hjälp med det praktiska...
  • Nalle Puh 40

Maliinka: Vi har två värdpar som kommer fixa ALLT åt oss, vi behöver bara säga hur vi vill ha det

Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...