Mikabella skrev 2008-09-22 14:39:23 följande:
Om vi är lika långa korta, 157, tycker jag absolut inte att du ska gå ner mer! 50 kg ger ju ett BMI på bara 19! Har för mig att du skrivit att du är 157 tidigare..Har jag rätt? Enligt de flesta tabeller räknas 19 o neråt som undervikt. Vet ju inte alls hur du ser ut i kroppen, men akta så att du inte bli för smal! rän a inte för viktminskning utan bygg på dig mer muskler o håll dig över din nyvarande vikt. Ibland får man ju en "mjukare" mage pga att man tappat för mycket i vikt. För att få platt magen är ju det bästa att köra riktigt mycket bålsärkande övningar typ sitps, rygglyt, plankan och rullande situps.
Jag är bara 154 cm, det är möjligt att jag skrivit fel förut. Men hur som helst så vill jag ju inte gå ner mer i vikt nu (hoppas jag får vara kvar ändå!), men ändå få bort plufsmagen, för den finns tveklöst kvar! Tack för tipsen om magträning. Det är väl det jag ska satsa på främst, samt kondition...
Dags att lägga den lilla, sen ska jag och sambon diskutera bröllop

Står nu i valet och kvalet om vi ska ta hjälp av ett värdpar/vicevärdar eller inte, hur har ni gjort? Vi är lite oense, jag tycker att vi kan fixa allt själva medan sambon tycker att det kan vara bra att få en del hjälp med det praktiska...