• Mikabella

-5kg!!! Fortsätta här?...

Såg precis att vår tråd hade stängts Vill ju inte "förlora" er mina vänner. Ska vi fortsätta här?

Vi diskuterar vikt, träning, peppar, ojjoar oss, glädjs med varandra och ibland slinker det in lite andra ämnen än vikt och träning oxå!

Fler som vill hänga på?! Välkommna!!

• Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...
  • BrudSeptember2008

Cantis;
    Oj vad tråkigt med din systers kompis! Även om du inte kunde ta över så var det fint att du kunde vara hos henne! Sänder din syster en tanke i sorgen.

• Nalle Puh 40

Här förbränns det massor av kalorier idag, har som längst gått mellan soffan och toan *asg*

• Hvidbrud
    BrudSeptember2008 skrev 2008-09-18 15:28:26 följande:
    Hvidis;Det där stjärnskottet lät verkligen gott! Älskar fisk!:)Hur går det med vikten? Händer det nåt?Jag försöker göra plankan dagligen. Jag får träningsvärk både här och där, det känns bra!:)
    He he, Jag vet inte.. Har ju ingen våg (så sköönt!) så det är mest byxorna som får vara min målstock. Jag ska i alla fall inte köpa nya mindre byxor än i alla fall... Några dagar känner jag mig lite lös i hullet, men för det mesta är jag rätt nöjd. håller formen ok från bröllopet. KAnske 1 eller 2 kg upp. Men det är ju bara naturligt, när jag inte stressar som en hysterisk bridzillone! Kanske liiite för mycket på ridbyxelåret, men å andra sidan gillar ju maken det... Så jag måste ju tänka på honom också... Hi hi! Skiit bra ursäkt, eller hur!?
  • AniMann

hejhej!
    jag är fortfarande bara halvduktig...tränar bra, men äter mindre bra...

Kan någon förklara för mig hur man gör plankan?
    Jag frågade min sambo igår "hur gör man plankan?"
    Han är ju kock, så han missuppfattade, och börja räkna upp massa jäkla skit man hade på en planka! hahahahhaha!!!
    Jag bara "va? det är en träningsgrej alltså"

• Hvidbrud

JAg citerar mig själv...

Hvidbrud skrev 2008-09-13 14:35:12 följande:
    Plankn är den när man ligger på magen, sätter underarmarna i golvet, med armbågarna under axlarna. Sen suger man in naveln och lyfter upp skönsbenet så det ligger paralellt med bröstbenet. Rak rygg. Antingen på knä eller på tår. Den är suverän för hela kroppen. Varena muskel får sig en ordentlig omgång!
    Kollade lite på Annas blogg (vägen från 137kg, metrobloggen.se) Den är så himla inspirerande! JAg är verkligen en av dem som blivit skrämd för fett! Och när kilona rasade av mig var det när jag åt lagom med naturligt fett, som höll mig mätt, massor av grönsager och INGET, absolut inget socker eller sötningsmedel och inga rafiefade matvaror som vitt mjöl och vitt ris ect. Men på brölllopsresan njöt jag så av croasainterna... sen var jag såld... Sockersugen HELA tiden. Det går inte mer!
    Nä!
    Nu tusan gör jag slut med sockrret och de snabba kolhydraterna!
  • chamor

Tror mitt sockersug är ganska bort nu igen.. Skönt.. Så försöker jag äta mer "naturliga" produkter och dricka RIKTIGT juice och inte de söta blaskerna... Läs gärna Den hemlige kocken!!

• Nalle Puh 40

Har varit så duktig de här dagarna när jag varit hemma och varit sjuk, suget efter choklad har varit så stort men då har jag tänkt på min blivande brudklänning och stått emot men idag är det fredag och då ska jag äta lite gott...

• Mikabella

Hej tjejer! Ja livet är fitn kom precis in från morgon rundan. Tar 10 km på 50 min nu Rätt ok tycker jag. Vikten börjar ordna till sig igen...SAKTA, men säkert. Är ju så otålig. Vill att det ska gå FOOOORRRTTT! Men icke sa nicke på min kropp inte. Håller fast i fett dipåerna som om det gällde liv eller död...Pust. Vågen har stått stadigt på under 53,5 nu på senaste iaf. Med undantag för någon dag då jag kände mig väldigt upjäst o vattenballongig.

Ja så va det det här med pållen då ja...Klart bara för att man hittar en toppen häst så hittar man ingen stalplats till den! Åhhh blir sååå trött. Har 5 hästgårdar runt omkring där ag bor, men alla utom en har fulltt, o den om hade plats är nte så lockande...Är ju rent o helt ok, men känns inte mysigt....+ att hon som har tllet verkade så tjurig...hmmmm...Sa kolla 2 ställen ill i eftermddag. Håll tummarna för mig!

PUSSSS på er! Nu blir det kaffeshake, brasa och läsa bok på soffan för hela slanten! Ska som ni skriver faktiskt NJUTA av att var ledig!!!!

• Hvidbrud

Guuud vad mysigt det låter!
    Hoppas att de hat plats till dig och din härliga häst. Annars kanske du kan ta den "dåliga" och skriva upp dug på väntelista på ett av de ställena som du gärna vill vara?

Någon som har ett bra tips på lunch idag. Glömde min låda hemma, men jag har ett äpple och en avokado och lite rågbröd (utan vete och me massor av kärnor- mums!) Vad kan jag kombinera det med så det blir got mättande och nyttigt? Hjälp!

• Mikabella

Åh vi kan äta samma lunch idag jag ska göra mig 2 smörgåsar, riktigt grovt mumsigt bröd, hemmbakat utan socker m ivet äpple i Ska Använda keso, skiva avokado på den ena o ha rivet äpple på den andra Älskar keso!

Ska nog göra som du föreslår. Får bi det "tråäkiga2 stallet först o så får jag hla tummrna på att det snart blir plats någon annanstanns snart!

Smaklig spis!

Var i Köpenhan igår ju..Åhhhh vad jag tycker m den staden! Så mysigt att bara strosa okring. Älskar parkerna o Statesn knst museum. Går ru t med ett STORT leende hela dagen ! Vill tillbaka!

Hvidbrud skrev 2008-09-19 10:51:01 följande:
    Guuud vad mysigt det låter! Hoppas att de hat plats till dig och din härliga häst. Annars kanske du kan ta den "dåliga" och skriva upp dug på väntelista på ett av de ställena som du gärna vill vara?Någon som har ett bra tips på lunch idag. Glömde min låda hemma, men jag har ett äpple och en avokado och lite rågbröd (utan vete och me massor av kärnor- mums!) Vad kan jag kombinera det med så det blir got mättande och nyttigt? Hjälp!
Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...