• Mikabella

-5kg!!! Fortsätta här?...

Såg precis att vår tråd hade stängts Vill ju inte "förlora" er mina vänner. Ska vi fortsätta här?

Vi diskuterar vikt, träning, peppar, ojjoar oss, glädjs med varandra och ibland slinker det in lite andra ämnen än vikt och träning oxå!

Fler som vill hänga på?! Välkommna!!

• Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...
  • MonKuT

Mikis!! Hur gick det med jobbet där som du var på intervju för?
    Det går sakta men säkert nedåt iallafall. Jag tränar för fullt 6 dagar/vecka, vissa dagar längre pass, andra dagar kortare pass. Det känns ändå bra och kärlekhandtagen har definitivt minskat.
    Jag e 159 lång. Jag skulle vilja gå ner till 54-55 kg. Det är rätt lagom för mig. Men det är typ 7-8 kg bort. Tror ni att jag hinner detta på 5 månader exakt?!? Några extra knep? Jag vägrar och ta bort mina gottedagar, Fredagar eller Lördagar. Då unnar jag mig lite vin och glass på maten!
    Idag blir det intervallslöpning 30 min och BodyCombat i 60 min. =)

SES!!!

• ingenjörsbruden
    Tack ska ni ha allihopa!
    Det var jätteroligt!

Härligt att höra hur det går för alla....med mindre illamående, stallplats, dagsihämtande, föräldramöten, shoppingsug, låtinspelningar, omvänd psykologi, o alla härliga skogsrundor!!! Blir pushad att ta tag i tränandet igen nu efter förkylningen!
    Öste ju på rätt rejält på dansgolvet i fredags.....så hela kroppen fick sig en riktig genom körare!
    Två av tjejerna som kom långväga ifrån (ses alldeles för sällan) tyckte att min rumpa hade försvunnit!! Blir ju så glad! :)

Har dock känt mig plufsig o uppblåst pga förkylningen o ingen träning..... Blir nästan ett gift att man vill känna sig "fit"!

Tränade yoga i går...ikväll ska jag ta mig tid att gå ut med mina stavar! Så tråkigt nu när det blir mörkt direkt.... saknar redan solljuset....tur att vi åker på solsemester om 3 månader!!

Ni är duktiga, tjejer, vare sig det är förkylningar eller ej så är alla träningssugna!!
  • Hope2008

Jag har kommit till det läget att jag inte ens vågar väga mig...:-S

Jag är livrädd att vågen pekar på en ökning och jag vet att det skulle göra mig så ledsen (fastän att jag bara har mig själv att skylla).

Nu försöker jag i alla fall ta tag i mitt sötsug. Inga mer energidrycker när tröttheten slår till. Istället har jag köpt ett te som ska vara uppiggande. Får se om det fungerar. Idag blir det kycklingfilé med broccoli och zuccini till lunch. Känns fräscht.

Imorgon bitti ska jag nog försöka mig på att väga mig i alla fall. Annars vet jag ju inte om det hjälper att vara duktig. Vel-Maja!!

• Mikabella

Klart du får vara med Är bara lite rädd om dig så att du inte pressar dig själv för hårt.

Maliinka skrev 2008-09-22 19:07:45 följande:
    Jag är bara 154 cm, det är möjligt att jag skrivit fel förut. Men hur som helst så vill jag ju inte gå ner mer i vikt nu (hoppas jag får vara kvar ändå!), men ändå få bort plufsmagen, för den finns tveklöst kvar! Tack för tipsen om magträning. Det är väl det jag ska satsa på främst, samt kondition...Dags att lägga den lilla, sen ska jag och sambon diskutera bröllop Står nu i valet och kvalet om vi ska ta hjälp av ett värdpar/vicevärdar eller inte, hur har ni gjort? Vi är lite oense, jag tycker att vi kan fixa allt själva medan sambon tycker att det kan vara bra att få en del hjälp med det praktiska...
  • Hvidbrud

Mikis: Du, dina två sista kg innan brölloppet var ju ren kur kilo och stress osv... Jag tror att din ideal vikt ligger på 54, därför kommer du inte ner längre. Liite rätt kan jag väl ha?

Min internettförbindelse har gåt ballubas där hemma, så jag får stilla min BT-abstinens på jobbet Mren det blir inte så mycket mer..
    Nu är jag nästan ny!

Köpte ett lila siden nattlinne (nu är jag ju gift..) som käns så härligt mot kroppen! Mmm... Gubben kallade mig "min seksede kone"... Gulligt även om danska är å himla osexigt! Ha ha!

Såg att de satt upp en vuxen-lekplats vis sjöarna... En sån träningsstation man jan styra hela kroppen på efter man har sprungit eller powerwalkat runt sjön... Ska kanske pröva nästa vecka? när indianerna har lugnat ner sig!

• Nalle Puh 40

Är fortfarande hemma och är sjuk och har blivit så yr. Stod och pratade med grannen och fick hålla mig i altanräcket och sen mumlade jag bara något och gick därifrån (ska gå och förklara mig sen...) för det kändes som jag skulle svimma vilken minut som helst men la mig en stund på hallgolvet när jag kom in.

Undrar vad det beror på???

• Hvidbrud

Lilla gumman, det låter ju inte bra! Har du varit hos läkaren, du har ju varit sjuk länge nu!
    Ta dig ett stooort glas vatten och te ed honung i -det borde du gilla Nalle Puh

• Hvidbrud

Åh, Ninis, Vad fiiin och vacker du var! Vilken romantisk set up! Härligt på bryggan utomhus. Visst är det en härlig dag att tänka tillbaks på...

• Cantaton

Sådär var jag när jag stressade för mycket... På tåg, ute på tomten, när jag städade... Det var bara snabbt att lägga sig ner på golvet (eller kliva av tåget i morgonträngseln). Då blev jag sjuk ofta och återkommande yr. Har du mycket på jobbet och så? Höga krav på dig själv? (Det kan givetvis vara något förkylningssymptom också, själv yrar jag snarare än är yr.)

Nalle Puh 40 skrev 2008-09-23 13:39:44 följande:

Är fortfarande hemma och är sjuk och har blivit så yr. Stod och pratade med grannen och fick hålla mig i altanräcket och sen mumlade jag bara något och gick därifrån (ska gå och förklara mig sen...) för det kändes som jag skulle svimma vilken minut som helst men la mig en stund på hallgolvet när jag kom in. Undrar vad det beror på???
Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...