• Mikabella

-5kg!!! Fortsätta här?...

Såg precis att vår tråd hade stängts Vill ju inte "förlora" er mina vänner. Ska vi fortsätta här?

Vi diskuterar vikt, träning, peppar, ojjoar oss, glädjs med varandra och ibland slinker det in lite andra ämnen än vikt och träning oxå!

Fler som vill hänga på?! Välkommna!!

• Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...
  • Godisråttan
    Mikabella skrev 2008-09-25 09:35:01 följande:
    Jag väger mig lite hela tiden, men det är fredagens resultat som "gäller".
    Ok men kanske ska våga mig på en vägning imorgon då
  • Hope2008

Japp, här är det också fredagar som gäller för vägning. Efter helgen känns det ju sällan kul att ställa sig på vågen...:-S

Jag ska snart ge mig ut på en förmiddagspromenad och tänkte kombinera det med att handla. Vi har ingen frukt hemma och jag får spader på att inte hitta något nyttigt att äta (jobbar hemifrån idag).

Jag har fått ett mål! Vi är bjudna på stor fest i slutet på november och då vill jag verkligen känna mig i form! Känns som lite lagom länge för att hinna med att tappa några kilo + få upp flåset. Vad tror ni? Det kändes bra att få ett "argument" för att göra allvar av saker och ting.

• Mikabella

För mig är det jätte viktigt att ha ett mål, o då inte ett mål i form av att jag ska gå ner så o så många kilon, utan jag behöver verkligen ett "sistdagen" mål. Då kan man inte fuska, skjuta upp, eller bli slö. Då måste man ta sig i kagen, lägga upp en plan och fullfölja Jag har -1kg som mål inför min Miami resa den 18 oktobr Bikini ska sitta som ett smäck
    Heja ig! Du kommer fixa det! Hopas att du får en härli prommenad. Frukt är godis

Hope2008 skrev 2008-09-25 09:47:29 följande:
    Japp, här är det också fredagar som gäller för vägning. Efter helgen känns det ju sällan kul att ställa sig på vågen...:-SJag ska snart ge mig ut på en förmiddagspromenad och tänkte kombinera det med att handla. Vi har ingen frukt hemma och jag får spader på att inte hitta något nyttigt att äta (jobbar hemifrån idag).Jag har fått ett mål! Vi är bjudna på stor fest i slutet på november och då vill jag verkligen känna mig i form! Känns som lite lagom länge för att hinna med att tappa några kilo + få upp flåset. Vad tror ni? Det kändes bra att få ett "argument" för att göra allvar av saker och ting.
  • AniMann

jag väger mig flera gånger om dagen...men det är bara för att jag är missnöjd med att jag inte tränar som jag ska och inte äter rätt.
    Då blir jag helt fixerad av vad vågen säger.
    neee tjejer, nu ska jag banne mig göra 300 sit-ups och sen gå en halvmil! Sen göra 300 sit-ups till!
    Jag har deppat ihop den senaste tiden, men som jag skrev i ett sms till min kära i morse "nu orkar jag inte med mig själv längre!".
    Dags att ta sig i kragen med andra ord hahaha

• BrudSeptember2008

Hej Tjejer!

Jag har vägdag på fredagmorgon, men väger mej dagligen.

Mikis;
    Då har du verkligen något att se fram emot på måndag! Vad spännande! Jag behöver nog också skaffa mej ett mål med min viktnedgång, kämpade ju så inför brölopet men nu har jag ju liksom inget mål längre. Bara att jag vill gå ner mer!;)

Idag har jag varit duktig med maten, åt havregrynsgröt och en knäckemacka till frukost. Lunchen är precis avklarad, det blev keso, skinka, tomat, avacado och minimorötter.

Vågen visade 74,6 idag det är 2,7 upp så det var inte riktigt så illa som jag befarade! Phu... Tror nästan att vi kan räkna bort ett av dom kilona för jag gick ju ner så mycket innan bröllopet, på grund av stress och sjukdom, 2,6 kilo på 3 dagar!?
    Det var inte hälsosamt!

Nu börjar jag bli sugen på att kämpa igen, hur är det man brukar säga? Man måste ner till botten för att komma upp igen! På botten har jag knallat runt i en vecka eller 2 snart.

Tack för allt stöd och all peppning!:D

• Hvidbrud

Hej Septmbris:
    Vet preciis hur du har känt dig. Efter bråolloppet var där ligsom inget att sträva efter längre. Jag tror faktiskt att jag fick en liten deprision, och vad gör jag när jag är depri? Jo, äter! Onyttigt och mest för mycket... Sen blir jag mer depri för att jag inte har nån själv kontroll, så äter jag mer . Jätte ond cirkel...
    Min kondis suger och min strama mage har börjat välla lite... Men nu tusan! Om ni kör igång på riktigt på måndag, så vill jag också vara med! Ska ju på yoga dessutom!

Jag har ingen våg, men ett par just nu rätt strama jeans...

Nu är det dax för lunch. Lax idag! Mums!

• Hope2008

Jag tänkte ha ett par (i nuläget) tighta jeans som mått. Innan de sitter snyggt får jag inte köpa några kläder till festen i nov.

Nu har jag varit ute och gått. Passade på att handla en hel kasse frukt också...

• Hvidbrud
    Hope2008 skrev 2008-09-25 13:10:22 följande:
    Jag tänkte ha ett par (i nuläget) tighta jeans som mått. Innan de sitter snyggt får jag inte köpa några kläder till festen i nov. Nu har jag varit ute och gått. Passade på att handla en hel kasse frukt också...
    Tyker också att det käns bättre med byx-mått. När jag har en våg väger jag mig också heeela tiden och blir helt olycklig om jsag går upp, eller inte går ner. Så är jag en ån trotsig sak, så jag trotsar mig själv oh äter mer! Dummis!
    Så, ingen våg för mig...
  • tobiasochlinda

va roligt att ni alla verkar vara på g!!!jag har hamnat iett extremt sockersug!! tror det beror på sista tidens ofrivilliga bantande... hoppas det kan vända snart...

Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...