• Mikabella

-5kg!!! Fortsätta här?...

Såg precis att vår tråd hade stängts Vill ju inte "förlora" er mina vänner. Ska vi fortsätta här?

Vi diskuterar vikt, träning, peppar, ojjoar oss, glädjs med varandra och ibland slinker det in lite andra ämnen än vikt och träning oxå!

Fler som vill hänga på?! Välkommna!!

• Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...
  • chamor

Hårt underlag känner jag också av.. vet inte om det har med stressen att göra men ont gör det..

• Hope2008

Hejsan

Har precis kommit tillbaka till jobbet efter ett besök hos en naprapat. Nu ska det äntligen bli ordning på min rygg/höft! Jag har fått övningar att jobba med, samt blev ordentligt knådad. Det känns riktigt bra redan. Jag har haft ont så länge nu att det nästan blivit en vana. Skönt om det kunde bli bättre.

Jag har inte känt av något sötsug än! Jätteskönt. Jag dricker yerba mate-te och det ska ju fungera något hungersdämpande (+ att det är lite uppiggande). Vi får väl se. Än så länge håller jag ätandet nyttigt och när jag veckohandlade igår så var det bara bra saker som hamnade i varuvagnen.

Helgens kärleksrus håller i sig! Så himla härligt! Vi gör varandra så gott!

Kämpa på!

• Hvidbrud
    BrudSeptember2008 skrev 2008-09-29 11:46:01 följande:
    Hvidis;Hur går det för dej? Vad är det för detox du pratar om? Är det nåt du köper eller kokar ihop själv? För det är väl typ att man bara äter/dricker typ nåt flytande jox under några dagar eller?Ha en härlig höstdag!:)
    Nej, inte nått flytande... Det är en kost som man ska hålla i 11 dagar. inkl en fastedag. Det heter fast traxk detox och har funkat på mig...

HUr går det med det na tränandet? Jag var på yoga igår och i morse! Helt fantastiskt, men jag måste erkänna att jag har det lite märkligt... Vaknade i nat och var helt "energi-surrande" i hela kroppen. Var tvungen att gå upp och dricka lite vatten... Har fått övningar som ska öka cirkulationen i benen och smidiggöra mina axlar. Känner mig varm och lite lätt ångest?!? Men, ¨så är det ju när man ska bli hel.. Det är det gamla vanliga trygga som ska bytas ut till nått som funkar bättre, så klart man får lite ofrivillig ångest? Eller?
  • Hvidbrud

Härligt med kärleksrus! Jag är helt förälskad i min kompis bebis... ååååhhh!!! vill också ha!

• BrudSeptember2008

Halloj!

Andra dagen på nystarten, och det går riktigt bra!
    Känner mej verkligen motiverad. Sköter maten men har inte kommit igång med motionen än, för jag har blivit förkyld igen!:S
    Så det får allt vänta lite..

Jag köpte några brustabletter, som hette viktkontroll eller nåt sånt. Det står att det ska öka förbränningen, men jag vet inte om jag tror på det riktigt... Hur som helst så innehåller dom krom, det ska ju vara bra mot sötsuget! Så jag testar och ser om man blir av med det värsta suget efter choklad, som är min största last. Speciellt denna veckan i månaden:S

Min taktik är att köra hårt på veckorna och unna mej på helgen, välja en dag då allt är tillåtet i lagom mängd.
    Tycker att även om jag inte får in så mycket motion just nu så borde det synas på vågen, eller kläderna!:)

Hoppas att ni får en trevlig kväll så här i regnrusket!
    När barnen har somnat så ska jag bänka mej framför tv:n och titta på Ugly Betty och Desperate Housewifes, med en filt och en kopp thé, tända ljus och bara mysa!:)

• Godisråttan
    BrudSeptember2008 skrev 2008-09-30 17:52:31 följande:
    Jag köpte några brustabletter, som hette viktkontroll eller nåt sånt. Det står att det ska öka förbränningen, men jag vet inte om jag tror på det riktigt... Hur som helst så innehåller dom krom, det ska ju vara bra mot sötsuget! Så jag testar och ser om man blir av med det värsta suget efter choklad, som är min största last. Speciellt denna veckan i månaden
    Jag brukar dricka den brustabletten, tyckerd en funkar.
  • Nalle Puh 40

Min sambo har problem med benhinnorna och har fått inlägg till skorna men inte hunnit prova dem än för de kom förra veckan men han hoppas på dem så han kan fortsätta att springa.
    Hoppas att det fixar sig för dig oxå på något sätt...

Idag öser regnet ner så jag ska gå och simma en timme innan jobbet.

Kram kram

• Ninnispinnis

Mikis, nu är vi fasligt nyfikna på hur det har gått med Dubai!

• Hope2008

Känner mig helt mörbultad idag efter naprapatbesöket igår. Nästan som ordentlig träningsvärk i hela kroppen! Dock har jag sovit väldigt gott inatt - något jag inte kunnat göra på mycket länge...

Fick lära mig igår att raska promenader INTE är bra för mig och de rygg/höftproblem som jag har. Hmm.... Han tyckte att jag skulle börja jogga istället (något jag verkligen inte gillar). Crosstrainer gick visst också bra så det kändes ju skönt.

Idag fortsätter vi med nyttigheterna. Jag har infört matstopp efter kl 19 på kvällarna. Det känns HELT rätt. Ofta är man mer "småsugen" än hungrig och det är också då som onyttigheterna slinker ner.

Ikväll kommer min lilla tjej hem! Ska pussa henne tills hon blir förbaskad....

• tobiasochlinda

hej hej här är jag.. ngt bättre faktiskt! börjar till och med få lite inspiration å göra saker! glad :)

Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...