• Mikabella

-5kg!!! Fortsätta här?...

Såg precis att vår tråd hade stängts Vill ju inte "förlora" er mina vänner. Ska vi fortsätta här?

Vi diskuterar vikt, träning, peppar, ojjoar oss, glädjs med varandra och ibland slinker det in lite andra ämnen än vikt och träning oxå!

Fler som vill hänga på?! Välkommna!!

• Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...
  • Nalle Puh 40

Här blir det inte mycket motion idag, jobbar 8-20 och sen är man rätt trött i huvudet och kroppen men en promenad ska jag försöka hinna med och det ger ju mer när man går med rullstol

Ha en bra dag tjejer!!!

• Godisråttan

Hann inte göra mat igår så det blev kexchoklad till middag men men kan väl inte vara så mycket kalorier i en kexchoklad om man inte äter någon middag...Idag ska jag färga håret!Weeeeiii!

• Maliinka

Igår hade jag ett riktigt fall och bestämde mig för att skita i points, och bakade en sockerkaka och åt upp nästan halva Just då kändes det som en befrielse, men idag känner jag för att börja kämpa igen. Måste bara lära mig att laga nyttigare mat, för igår åt jag två korv med bröd till lunch oh det är många points (6) men inte mättande så länge, vilket resulterade i ett fruktansvärt sug senare...

• Mikabella

Nallis: Vad söt du är! Tror du bakar ljuvligt goda bullar! Hur har det gått med förkylningen. Frisk igen? Är ju sååå segt att gå o vara snörvlig. Hoppas att du mår ba min vän. Kan inte sluta tänka på hur mumsiga de där linfröfrallorna med säkerhet är...pust...

Godisråddis: Ajabaja! Kexchoklad till lunch! Du är så busig Gott, men man får lite dåligt samvete va? Jag har alltid en bar eller en åse pulver med mig som jag kan ta om jag inte hinner/kan äta middag. Nördigt jag vet, men ganska skönt när det väl krisar...Vilket det gör ganska ofta min värld. Är sååå slarvig med maen emellanåt. Hur går det annars med livet/vikten/promenaderna? Tack vare dig så dricker jag ALLTID en espresso o ger mig ut o går minst 20 min varje morgon! Fantastiskt bra tips! Espresson sätter verkligen fart på dagen o magen

Hvidbrud: Du verkar verkligen gilla din yoga!? Vad härligt! tack vare dig så har jag faktiskt tagit mig i kragen o bokat in mig på ett yoga pass nästa tisdag! Du inspirerar verkligen!

Brudseptembris: Jag flyttar Dubai på fredag! Jippiiiii!! Är lite svårare att hinna med sin träning/löpning/powerwalking nu när man har blivit med häst. Får dock nya krafter i form av "mocckningsmuskler"

Ninnis: Var rädd om dig sötnosan. Promenader o yoga räcker ju till! men visst är det irriterande och jobbigt när kroppen inte är "med på noterna". man vill så mycket o inombords har man energi. Ush hatar att vara seg i kroppen. Jag är inne i en så himlans härlig spiral av träning, välbefinnande, tur, kärklek och ork! Jag kastar över en hel famn av energi till dig och hoppas att det kan få dig på "pitbullmode" igen!...o du...GRATTIS till framgångarna på jobbet! Verkligen roligt för dig!

Hope: Hur går det med "shoppingförbudet?" Börjar du närma dig "rätt" storlek på jeansen? Matstopp på vardagskvällarna är faktiskt väldigt bra! Drick MASSOR av the. Jag brukar göra en hel kanna som jag sitter framför tven med o myser. Stoppar verkligen både sötsug o hungerkänslor.

Chamor: Hej lilla söta åsnan. Skönt att få snickersarna ur världen INGET mer slarv nu! Nu tycker jag vi ska vara duktiga o bara äta lördagsgodis!! Nada godis på andra dagar än lördag. Om du sen inte är sugen på godis på lördag så får du skylla dig själv. Godis=lördag ALDRIG annars! Gäller kakor, chips, läsk och glass oxå!!! Antar du utmaningen? Fler som är med?

Tobbe&linda: Vad skönt att du mår bättre. Ush har verkligen tyckt sååå synd om dig! Finns ju inget värre än att kräkas. Hur går det med pållarna? Jag får mitt fullblod på fredag En 10-åring med riktigt bra stam, hög utbildningsnivå och VÄRSTA språnget Happy happy joy joy!...Fast...jag är fortfarande avis på dina PRE! Pust...kanske någon gånga att man kan få en sån. *drömmer*

Alla andra: Förlåt om jag inte skriver till er personligen. Vill iaf skicka en stor hejaerkämpapåoslarvainteoniärduktiga-kram!

Puss på er!

• Hope2008

God morgon!

Jodå, Mikis, jag har lyckats hålla mig ifrån att shoppa (att vi hade sanslöst med räkningar nu i september underlättar ju det hela.. ). Faktiskt känns mina nuvarande jeans ovanligt stora idag... Imorgon är det vägning/mätning så vi får väl se!

Japp, på kvällarna är det te som gäller. Det är mysigt nu i höstrusket. Jag har blivit en riktig te-surplare överhuvudtaget nu... Dricker te hela dagarna (nyttigt te, förstås).

Måste verkligen rekommendera Yerba Mate-te. Det är inte det godaste te jag druckit, men jag mår verkligen bra av det. Slipper sockerdippar och känner mig inte sådär vrålhungrig hela tiden...

Lillan kom hem igår och vi hade myskväll framför tv:n med en ny film! Det är så härligt att krypa upp i soffan med henne och så kan man pussa på henne när hon är helt inne i filmen!

Imorse hade hela familjen mysmorgon i sängen och det var sååå segt att gå upp. Vi ville bara ligga kvar och mysa!

Ikväll måste jag träna på crosstrainern. Det är helt hopplöst att försöka ge sig ut och springa i det här skitvädret!

Skickar kramar till er alla - hinner tyvärr inte skriva personliga hälsningar idag (högar med jobb väntar)!

/Hope

• chamor
    Mikabella skrev 2008-10-02 08:25:33 följande:
    Chamor: Hej lilla söta åsnan. Skönt att få snickersarna ur världen INGET mer slarv nu! Nu tycker jag vi ska vara duktiga o bara äta lördagsgodis!! Nada godis på andra dagar än lördag. Om du sen inte är sugen på godis på lördag så får du skylla dig själv. Godis=lördag ALDRIG annars! Gäller kakor, chips, läsk och glass oxå!!! Antar du utmaningen? Fler som är med?
    Jag tänkte faktiskt inte äta mer godis innan jul! Däremot kommer det kanske bli fika någon gång (ska baka en tårta nästa vecka när vi har inflyttningspart bla) men chips och läsk tycker jag inte om så det är lätt.. Glass kanske de kan slinka ner någon gång men jag ska försöka hålla mig till lördagen! Absolut är jag med!
  • Godisråttan

Mikabelle
    Godisråddis: Ajabaja! Kexchoklad till lunch! Du är så busig Gott, men man får lite dåligt samvete va? Jag har alltid en bar eller en åse pulver med mig som jag kan ta om jag inte hinner/kan äta middag. Nördigt jag vet, men ganska skönt när det väl krisar...Vilket det gör ganska ofta min värld. Är sååå slarvig med maen emellanåt. Hur går det annars med livet/vikten/promenaderna? Tack vare dig så dricker jag ALLTID en espresso o ger mig ut o går minst 20 min varje morgon! Fantastiskt bra tips! Espresson sätter verkligen fart på dagen o magen
    Faktiskt var det till middag. Till lunch var jag duktig och åt kycklingenchiladas med avocado(bara ett halvt bröd till, majs, kidneybönor. Mmmm så gott!
    Jo med livet går det bra! Gift och lycklig. Trivs på jobbet och allt är super!Jag gick ju upp 4!!!kg efter bröllopet, vet ej vad som hände...Suck!Kan ha varit munkarna i Mexico Men nu är jag på väg ner igen. På fredag är det invägning och jag hoppas ha gått ner 0,5-1kg. Min taktik är ju som bekant mindre portioner, löpning, morgonprommis mm Jag äter fortfarande godis varje dag så jag tror att jag har ganska lätt att gå ner i vikt(gick ner nästan 10 kg tills bröllopet så). Själv då?

• Hvidbrud

Hi hi! Har varit morgon frisk idag igen och varit på yoga, fick ytterliggare 2 asanas. Nu kan jag 8! Det är helt otroligt så skönt det käns!
    Men det bästa tipset jag har fått är att göra mina andedräktsövningar som det första jag gör när jag satt mig upp i sängen. 5min (det har nog blivit runt 3..) Jag som är en super-snoozer, kan inte vakna, liksom, blir helt klar i huvudet på noll tid och full av energi. Det ni brudar! Så nu har jag ingen ursäkt att inte vakna i tid på morgonen och koma ut och jogga, eller diska eller tvätta kläder (oj, vad min man kommer att bli glad, så slipper han göra det hela tiden...)
    Nästa vecka är min yoga introi slut, så då ska jag bara gå en gång i veckan. Men jag kan ju göra det där hemma i alla fall.

Lunch idag... Keso och banan och kenyanska macademia nötter som jag precis fått av en klient. Tack!
    Vet inte om jag gått upp eller ner, är bara rätt nöjd med min kropp just nu och det är så himla befriande!

Ha en underbar dag fantastiska tjejer! *Styrkekramar!*

• Hvidbrud

Ingen som har nått kul att rapportera? Trött nu... Priset för att vakna pigg som en lärka, så en liten rolighet skulle inte sitta fel...

• Maliinka

Men, jag skrev ett inlägg förut som verkar ha kommit bort

Men iaf, det jag undrade var hur man mäter då man tar mått på sin kropp? Jag började ju ta mått för några veckor sen på inrådan från någon här (minns tyvärr inte vem av er nu...) men det är så svårt att veta var man ska mäta! MAgen mäter jag över naveln t.ex., men var räknas byst--midja-mage-lår egentligen? Sen är det svårt att veta om man mäter på exakt samma ställe också ju, och om man drar i måttbandet lika hårt/löst... Jaja, ilandsproblem, men hur gör ni?

Sen skrev jag också om detta...

Godisråttan
    Så gör jag också, alltså äter mindre portioner. Äter så att jag blir mätt, men inte mer. Det behövs ju faktiskt inte. Men ibland är det svårt att stoppa sig, iaf för mig!

Hope
    Vad är det för thé du pratar om? Jag hinkar också i mig thé och i viss mån dämpar det suget, men jag dricker bara vanligt svart thé, har inte hittat något nyttigt thé som jag tycker om...

Idag har jag iaf lyckats hålla mig till 18 p (16 so far) och gått 11600 steg, nöjd!

Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...