• Mikabella

-5kg!!! Fortsätta här?...

Såg precis att vår tråd hade stängts Vill ju inte "förlora" er mina vänner. Ska vi fortsätta här?

Vi diskuterar vikt, träning, peppar, ojjoar oss, glädjs med varandra och ibland slinker det in lite andra ämnen än vikt och träning oxå!

Fler som vill hänga på?! Välkommna!!

• Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...
  • ingenjörsbruden
    Cantaton skrev 2008-09-29 13:58:34 följande:
    Nalle Puh. Skönt med skogspromenad Själv tog jag en kort promenad i lugn takt för att få lite luft.
    [/citat]
    chamor skrev 2008-09-29 15:20:39 följande:
    [citat]
    Tog ockås en promenad på lunchen :D Gick bra med benhinnorna idag. Första gången på lägne.. Förra veckan gick jag ändå men så SJUKT ont det gör..
    Åhhhh va avis jag är som sitter instängd bakom galler!!! (inbrottsskydd)!!!! Vill åsså ut i det härliga vädret!!

Chamor: Testa en gel som säljs på apoteket, Reparil heter den. Har jag använt många gånger när jag fått ont i benhinnor/benhinneinflammation, inte billig men väldigt bra!!
    O försök att stretcha dina benhinnor..... svårt men det går....
    Om du sätter dig ner på huk men har kvar fotsulorna helt i marken...svårt med balansen men om man håller sig i tex dörrposten hemma så brukar det räcka! Sen reglerar du strechningen med hur lång fram du lutar.... Hoppas du förstår!!
  • Cantaton

Har du överansträngt?

chamor skrev 2008-09-29 15:20:39 följande:
    Tog ockås en promenad på lunchen :D Gick bra med benhinnorna idag. Första gången på lägne.. Förra veckan gick jag ändå men så SJUKT ont det gör..
  • ingenjörsbruden
    Cantaton skrev 2008-09-29 15:29:29 följande:
    Har du överansträngt?
    Låter nästan som benhinneinflammation tycker jag......
    Men förhoppningsvis så är det bara överanstränging o för korta benhinnor....då borde strechningen hjälpa.....*håller tumme*
  • Cantaton
    ingenjörsbruden skrev 2008-09-29 15:37:17 följande:
    Låter nästan som benhinneinflammation tycker jag...... Men förhoppningsvis så är det bara överanstränging o för korta benhinnor....då borde strechningen hjälpa.....*håller tumme*
    Ja, det kan ju vara så illa. Hoppas att det inte är det! Jag höll på att få benhinneinflammation i somras. Det gick tillbaka när jag bytte skor.
  • chamor
    Cantaton skrev 2008-09-29 15:29:29 följande:
    Har du överansträngt?
    Nja jag vet inte... Får verkligen JÄTTEONT ibland när ajg går till och från jobbet (snabb takt för att hinna på bussarna)... Och har så ont så jag nästan grinar. Hade ett par andra skor förut då var det HELT kört.. Använder bara mina springskor nu och mår bättre men de kommer tillbaka lite titt som tätt (varje vecka men så efter en stund när benen får vila så är det bättre igen) ändå
  • Cantaton

Har du kollat dina fötter? Jag hade också jätteproblem tidigare när jag gick fort. Men sedan gick jag till en ortoped och köpte specialanpassade inlägg. Problemet låg i att jag hade så låga fotvalv (eller om det var hur jag satte ner foten...) Nu har jag haft inläggen i 6 månader och går med dem nästan varje dag. Har inte alls samma problem längre.

chamor skrev 2008-09-29 15:40:22 följande:
    Nja jag vet inte... Får verkligen JÄTTEONT ibland när ajg går till och från jobbet (snabb takt för att hinna på bussarna)... Och har så ont så jag nästan grinar. Hade ett par andra skor förut då var det HELT kört.. Använder bara mina springskor nu och mår bättre men de kommer tillbaka lite titt som tätt (varje vecka men så efter en stund när benen får vila så är det bättre igen) ändå
  • chamor

Jag är helt plattfot så delar av problemet ligger där tror jag Har inlägg jag köpt på sportaffär men använder dem bara när jag kör inlines då de är SÅ osköna :P

• Cantaton

Efter två veckor märker man dem inte längre Nu för tiden kan jag snarare tycka att det känns tomt och platt i skorna utan inläggen. Men kan du inte bara ta en promenad om dagen i dem då?

chamor skrev 2008-09-29 19:37:58 följande:
    Jag är helt plattfot så delar av problemet ligger där tror jag Har inlägg jag köpt på sportaffär men använder dem bara när jag kör inlines då de är SÅ osköna :P
  • chamor

Jo de skulle jag väl kunna prova men eftersom jag är plattfot så sväller fötterna lätt när jag har dem och det är just svällda fötter och sendrag jag brukar få problem med. benhinnorna är nåt nytt men dyker bara upp när jag går fort... Inläggen är hos mina föräldrar.. Kanske får pallra mig dit nåt tag.
    Vägde mig igår. Iofs är tillförlitligheten -/+ 3 kilo ungefär men så mycket som jag vägde igår har jag ALDRIG vägt förrut.. Blev en riktig väckarklocka så nu är det nya tag..

• Ninnispinnis

Angående benhinnor så får jag bara ont när jag går fort för att jag har bråttom, inte när jag powerwalkar fort. Förmodligen har det att göra med att jag spänner mig när jag skyndar mig och har bråttom... Kan det kanske vara så för dig också, Chamor? Försök slappna av (alternativt se till att inte ha bråttom ) och se om det hjälper. Jag får också mer ont när jag går på hårt underlag, men det är kanske självklart

Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...