• Mikabella

-5kg!!! Fortsätta här?...

Såg precis att vår tråd hade stängts Vill ju inte "förlora" er mina vänner. Ska vi fortsätta här?

Vi diskuterar vikt, träning, peppar, ojjoar oss, glädjs med varandra och ibland slinker det in lite andra ämnen än vikt och träning oxå!

Fler som vill hänga på?! Välkommna!!

• Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...
  • chamor

Var lite onyttig igår.. Förlåt Mikkis Åt LIIITE glass och gjorde en grymt god... Lördagskaka Blunda ni som inte vill bli sugna.. För er som vill unna er i helgen rekommenderar jag!
    Chokladfondant
    4 st ca 3 minuter + 10-15 i ugn

En kladdig chokladbakelse som ska vara krämig i mitten. Servera den lite ljummen med vaniljglass och lite söta bär... Mörk choklad ska ju vara nyttigt sägs det ;)

75 gram smör
    100 gram mörk choklad, 70%
    2 st ägg
    4 msk strösocker

Tillagning
    1. Sätt ugnen på 175 grader. Smörj fyra ugnssäkra formar eller aluminiumformar med smält smör eller flytande margarin.
    2. Lägg smöret i en kastrull och bryt i chokladen. Smält på svag värme under omrörning.
    3. Vispa ägg och socker pösigt med elvisp. Blanda i chokladblandningen. Häll smeten i formarna och grädda i nedre delen av ugnen ca 10-15 minuter.
    4. Låt bakelserna svalna något före servering. Hallon är grymt gott till. En liten hallonsås kanske? ;)

• Mikabella

Så fina ni är! Härliga bilder!! Är så roligt att titta på kort från bröllop! Ger ett litet lyckorus

Ninnispinnis skrev 2008-10-03 09:56:18 följande:
    God förmiddag!Jag har ägnat morgonen åt att skapa ett fotoalbum online, med bilder från bröllopet Om ni vill kika så tror jag det ska funka här:picasaweb.google.com/katarina.boredal/Katarin...#
  • Mikabella

...På tal o m lyckorus. idag när jag skulle hämta Dubai i hagen testade jag att ropa hans namn...Gissa vad som hände Han kom galloperande i full fart gnäggandes!! Åhhhhh im i love!

• Mikabella

Åh den brukar jag oxå göra! Kan verkligen rekomendera receptet! Ljuvligt, syndig o oemötståndligt gott!!!!!

Förlåter dig

chamor skrev 2008-10-03 11:04:16 följande:
    Var lite onyttig igår.. Förlåt Mikkis Åt LIIITE glass och gjorde en grymt god... Lördagskaka Blunda ni som inte vill bli sugna.. För er som vill unna er i helgen rekommenderar jag!Chokladfondant4 st ca 3 minuter + 10-15 i ugnEn kladdig chokladbakelse som ska vara krämig i mitten. Servera den lite ljummen med vaniljglass och lite söta bär... Mörk choklad ska ju vara nyttigt sägs det ;)75 gram smör100 gram mörk choklad, 70%2 st ägg4 msk strösockerTillagning1. Sätt ugnen på 175 grader. Smörj fyra ugnssäkra formar eller aluminiumformar med smält smör eller flytande margarin.2. Lägg smöret i en kastrull och bryt i chokladen. Smält på svag värme under omrörning.3. Vispa ägg och socker pösigt med elvisp. Blanda i chokladblandningen. Häll smeten i formarna och grädda i nedre delen av ugnen ca 10-15 minuter.4. Låt bakelserna svalna något före servering. Hallon är grymt gott till. En liten hallonsås kanske? ;)
  • chamor
    Mikabella skrev 2008-10-03 13:54:22 följande:
    Åh den brukar jag oxå göra! Kan verkligen rekomendera receptet! Ljuvligt, syndig o oemötståndligt gott!!!!!Förlåter dig
    Åh va skönt att du inte blev arg.. Den verkar ju ändå ganska GI vänlig Inte mjöl och massa fett.. Haha..
  • Ninnispinnis

Tack så mycket! Blir själv alldeles glad och varm när jag tittar på bilderna. Har tittat på dem 10 gånger idag tror jag

Åh, vilken härlig känsla med Dubai! Saknar att vara hästtjej

Ska snart köra hem från jobbet, älsklingen har lovat att vi ska ut och promenera Sen blir det myskväll med tända ljus, god mat, vin och filt i soffan... Jag älskar fredagar!

Imorgon ska vi ha vänner (och gudson) över på middag, kanske ska prova din kaka till efterrätt, Chamor?

Bra jobbat, Godisråttan, Hope och Mikis! Heja er!

Puh, hoppas du får sova bättre i natt... Var rädd om dig!

Mikabella skrev 2008-10-03 13:52:18 följande:
    Så fina ni är! Härliga bilder!! Är så roligt att titta på kort från bröllop! Ger ett litet lyckorus
  • 2time

Här hänger jag på. Start BMI på 26. Äter GI och försöker hinna med simning och promenader.

• chamor
    Ninnispinnis skrev 2008-10-03 14:40:04 följande:
    Jag älskar fredagar!Imorgon ska vi ha vänner (och gudson) över på middag, kanske ska prova din kaka till efterrätt, Chamor?
    Absolut Men gärna nåt sött till som sagt för chokladen är lite mastig men är helt fascinerad av att den kunde vara så "fluffig" Tog receptet på tasteline och där har de glass och jordgubbs-passionsfruktsås till
  • BrudSeptember2008

Här kommer min fredags-rapport;

-1,1 kilo:)
    Det går åt rätt håll! Hoppas att motivationen håller i sej...

I helgen blir det kalas både på lördag och söndag. Men lite gott får man ju unna sej;)
    Ikväll ska jag och barnen mumsa lite på ost och kex och bara mysa tillsammans. Mannen jobbar, men kommer hem imorgon på förmiddagen. Så vi har hela lördagen ihop innan han börjar på söndag förmiddag igen.

• Nalle Puh 40

Nu har jag varit på 45 min vattenaerobics och sen simmade jag 15 minuter och nu blir det smörgåstårta som våra kompisar ska komma hit med

Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...