• Mikabella

-5kg!!! Fortsätta här?...

Såg precis att vår tråd hade stängts Vill ju inte "förlora" er mina vänner. Ska vi fortsätta här?

Vi diskuterar vikt, träning, peppar, ojjoar oss, glädjs med varandra och ibland slinker det in lite andra ämnen än vikt och träning oxå!

Fler som vill hänga på?! Välkommna!!

• Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...
  • ingenjörsbruden

Hallo brudar!!

Cantaton: Bra motivation!!! Kanon!! Börja försiktigare nästa gång bara...tex lätt styrketräning eller promenad o trappa uppåt stegvis...Det är ju tanken som räknas eller hur?! Så då brände du säkert massor av kalorier!

Nallis: Hur har det gått att jobba?! Hoppas att förkylningen har gett med sig!

Helgen har innehållit viss motion o inte enbart skräpmat...
    I fredags blev det vin, pot.sallad o rostbiff o lika så på lördagen som dock accompanjerades av öl istället!
    Var ute på en 2,5 timmes promenad i skogen i lördags....låter längre än vad det var!! 6 km på 2,5 h är inget vidare tempo....men HELA skogen dokumenterades med den nya kameran!!!! Definitivt ny favoritleksak!!
    På söndagen så blev det en träningstimme med golf så jag är lite stel i överkroppen idag!

Hoppas att helgen varit bra för er alla o att ni haft lika underbart väder som jag!!
    Hur gick fredagsvägningarna?
    Jag glömde måtta mig i går....ska försöka komma ihåg det ikväll!!

• Ninnispinnis

God förmiddag!

Jag har haft en skön helg med mamma och pappa. I lördags innan de kom skulle jag åka och köpa jord till trädet som vi skulle plantera, och eftersom vädret var så härligt så tog jag cykeln (totalt två mil fram och tillbaks). Jag tog min stora ryggsäck och köpte tre 10 kilospåsar med jord, två i ryggsäcken och en i cykelkorgen Det var liiite tyngre att cykla hem med 30 kg extra att släpa på...

Igår tog vi det lugnt och planterade och fixade i trädgården, sen blev det grillning på kvällen

Idag är jag sådär måndagstrött, men solen skiner och ikväll ska jag träna skivstång/kondition

• chamor

Helgen var en katastrof.. Vi har inte haft en lugn helg på typ ett halvår och nu har vi däckat i helgen. Skåpätit, gått imorgonrockar och tittat på film.. Så välbehövligt men SÅÅ onyttigt.. Tänkte jag skulle göra slut på jordnötssmöret och gjorde snickerskakor igen. Suck. och gubben gjorde chokladbollar. Gissa vad vi levt på...
    *skamsen*

• BrudSeptember2008

Hejsan Tjejer!

Idag är det dags för min nystart! Jag känner mej redo och peppad! Vågen visade på + 3,7 kilo!:S Inget roligt alls, men helt klart ett uppvaknande!

Har blivit förkyld igen, så jag börjar med att koncentrera mej på att sköta maten. Motionen får komma efter att jag är friska igen!

Många som är förkylda nu. Här inne också har jag förstått!
    Krya på er!:)

Mikis;
    Hur går det med pållen? Har du hämtat honom?

Hvidis;
    Hur går det för dej? Vad är det för detox du pratar om? Är det nåt du köper eller kokar ihop själv? För det är väl typ att man bara äter/dricker typ nåt flytande jox under några dagar eller?

Ha en härlig höstdag!:)

• Hope2008

Hejsan tjejer

Back from löööööööööööv-weekend... (låter jag som en nyförälskad tonåring så stämmer det - förutom det där med tonåring då...)

Det har väl varit sisådär med både mat och träning (nåja...) den här helgen, men det har det varit värt. Jag känner mig på ett strålande humör och inte blev det sämre av att jag nu började arbetsveckan med ett besök hos frisören (färg och klipp). Ok, visst blir det till att jobba igen detta ikväll, men men...

I fredag stod jag still på vågen och ligger alltså fortfarande på -0,5. Nu är jag dock totalladdad och går ut hårt med både mat och träning. Festen i november hägrar.

Hvidis: Tar gärna emot tips på detox-"meny"...

Ninnispinnis: Vilken härlig helg!

BrudSeptember2008: Nu kör vi!

Chamor: Nya tag!

Ingenjörsbruttan: Låter som en kanonhelg där också!

Cantaton: Hoppas att du känner dig bättre idag!

Nallis: Springa i trappor = bra

Mikis: Stallbrutta på heltid?

• AniMann

Halloj på er!
    Idag var jag glad när jag ställde mig på vågen. -0,5.
    Jag som trodde att den skulle stå på plus 1,5 för jag har verklgen tröstätit allt möjligt!
    Choklad och smörgåstårta, popcorn och en massa tjaffs!
    Det enda jag har varit noga med är att göra en massa sit-ups några gånger om dagen.

En kompis till mig gör mig så himmla ledsen!
    Jag har ju pratat om henne tidigare här i tråden om att hon verkligen försöker få mig att inte nå mitt viktmål.
    Nu här om dagen skrev hon en jättelång kommentar i min blogg (som jag inte publicierade) om att jag har anorexia och ljuger om mina matvanor. Att när jag äter godis och säger att jag har vräkt i mig är det så att jag igentligen bara tagt en bit osv...
    Va? Liksom igår på bussen käka jag upp en tvix och en dubbelnougat utan att blinka!
    Min kära sambo fattar inte heller vad denna "kompis" pratar om.
    Han om någon vet ju hur jag äter!
    Hon har till och med skickat mail till min syster och frågat om hon bör vara orolig och hur jag äter och så.
    Syrran bara skratta åt henne!
    Åååh sorry var bara tvungen att gnälla av mig..

• Nalle Puh 40

AniMann: Tråkigt att din kompis inte tror och litar på dig. De säger att i nöden prövas vännen...

Hope2008: Vad gör egentligen några kilo om man som du skriver är på ett strålande humör...

Brudseptember2008: Det är bara att ta nya tag, har själv varit sjuk och stillasittande mycket den sista tiden men som sagt så är det bara att kämpa på...

Chamor: Men visst är det mysigt att bara ha en slödag men morgonrock och film. Vi hade oxå det men cyklade iaf på en picknick till en mysig ö i närheten för det var ju så underbart väder...

Cantanton: Hoppas att du är piggare nu och ta det lugnt med träningen...

Ingenjörsbruden: Hoppas att din helg har varit bra. Ligger ett litet mail till dig i din inbox...

Ninnispinnis: Vad nyttigt med extra kilo på cykeln. Jag brukar storhandla med ryggsäck och cykel, känns när man ska hem...

• Nalle Puh 40

Glömde skriva att jag varit duktig och gått 60 min i skogen idag, inte så fort för jag är rädd att få tillbaka förkylningen då men ändå...

• Cantaton

Nalle Puh. Skönt med skogspromenad Själv tog jag en kort promenad i lugn takt för att få lite luft.

• chamor

Tog ockås en promenad på lunchen :D Gick bra med benhinnorna idag. Första gången på lägne.. Förra veckan gick jag ändå men så SJUKT ont det gör..

Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...