• Mikabella

-5kg!!! Fortsätta här?...

Såg precis att vår tråd hade stängts Vill ju inte "förlora" er mina vänner. Ska vi fortsätta här?

Vi diskuterar vikt, träning, peppar, ojjoar oss, glädjs med varandra och ibland slinker det in lite andra ämnen än vikt och träning oxå!

Fler som vill hänga på?! Välkommna!!

• Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...
  • chamor

Behöver pitbullen tillbaka och bita mig i foten nu. Köpte just en häxvrål men MUMS va go den var!

• ingenjörsbruden

Ojojoj va ni skriver!!! Vilket ös!!

Jag struntar osså i vågen...stämmer sällan ändå o så varierar det ju!! Måtten i kläderna är bättre...mina tröjor/toppar börja fladdra runt midjan nu....Känns så bra!!!

Ska ha stegtävling på jobbet så alla får en stegräknare som anmäler sig!! Jättebra initiativ o himla bra att jag inte hunnit köpa en själv!!

Fortsätter med mina herbalife-shaker o tränar stavgång o yoga!!
    Känner skillnad i kläderna så det går på rätt väg!
    Är fortfarande pigg som f-n på kvällarna....dock trött som ett ösregn på mornarna.....tror det beror på ljuset......ska nog införskaffa en avancerad väckarklocka som gradvis ökar ljuset i rummet för är det väl ljust så är jag pigg....skumt eller?!

Ikväll blir det lite partaj, rostbiff o pot.sallad o en del vin!
    Synda bör man eller hur?!

Härligt att höra att du mår bättre nu, tobiasolinda!

Mikis: Låter sååååå härligt med häst...bara en uteritt i detta underbara höstväder!! *mmmmmm*
    Grattis till 53..men de är du väl förtjänt av!!!

Ninnispinnis: Va kul att få vara represetant för Danmark!!

Hvidbrud: va mysigt det låter!! Hoppas bebisen är på bra humör!

Nallis! Ha det bra på jobbet o var rädd om dig!!

Chamor: oooo häxvrål! Det var längesen!!! Håller med dig!! Behöver pitbullen till att nafsa fart på oss!!

Ha nu en riktigt härlig helg tjejer!!!

• Ninnispinnis

Ingenjören, jag provade en sån väckarklocka på ett hotellrum i våras. Jag vaknade till tyst, men stigande, fågelkvitter och ökande ljus. Det var faktiskt härligt! Jag och den engelska projektledaren pratade faktiskt om det igår, hon har en sådan hemma och är jättenöjd. Jag är också så sjukt morgontrött,(speciellt nu när det är sååå mörkt) så jag tror jag ska skaffa en. Eller kanske önska mig en i julklapp

Ska snart köra från jobbet, handla på vägen hem, dammsuga, powerwalka om jag hinner och sen mysa i soffan och njuta av mitt eget sällskap. Mannen är kvar i Sthlm över helgen, men mamma och pappa kommer i morgon. Då blir det god mat, lite vin och bröllopsfilm

• Ninnispinnis

Hope, njut av att du är kär och lycklig, strunta i vågen den här gången! Kärleken är mycket viktigare än några siffror på en display

Puh, hoppas du får en fin helg trots jobb. Du får kanske lite ledigt sen?

Hvidis, ha en riktigt mysig helg hemma i Sverige!

Mikis, vad mysigt det låter med Skördefest! Hoppas det blir riktigt trevligt.

Ingenjören, festa och synda ordentligt ikväll!

Chamor, bit bit, pepp pepp! Om den var så god så var det ju värt det

• Hvidbrud

Men först ska det syndas! Ska hem till en kompis nu till hennes nya lägenhet. Så ska det drickas champagne! mums! Hon brukar laga god sund mat. Ska bli så kul!

VAd heter en sån lampa? Låter som ett härligt sätt att vakna. (även om jag älskar att snooza... Helst en timme... Drömmer så konstigt då )

• Maliinka

Det låter som att ni ska ha riktigt mysigt i helgen allihop! Blir rätt lugnt här. Ooh visst är det härligt att vara kär!

MEN jag behöver lite pepp! Har liksom tappat motivationen till att äta sunt! Har ätit godis idag och våfflor med sylt och grädde igår, och flera dagar den här veckan har pointsen varit närmare 25 än 18! Jag är inne i en liten period när det känns som att "äsch vadå, klart att man måste få unna sig och äta godis m.m. om man vill, det är inte VÄRT att (nästan) sluta med godis för det är ju så gott, o.s.v. o.s.v....."

• MonKuT

Tjaba på er!!

Var är ert bästa viktminsknings knep? Berätta!!

• AniMann

Mitt bästa viktminsknings knep är att äta var 4-5 timme (alltså inte var 3:dje som folk säger är så bra för att hålla blodsockret jämt).
    Man ska få den där sugande känslan i magen som kommer innan man blir riktigt hungrig. Det är då kroppen tar av fettdepåerna (enligt oprahs dietist iaf) och det har funkat för mig.

• Cantaton

Godmorgon tjejer. Igår syndade jag rejält med pizza och chips. Jag är fortfarande dunderförkyld och febrig emellanåt, så jag orkade helt enkelt inte. Och ni ska se diskberget Pinsamt... Hade jag bara fått ligga hemma och vila hade det ju varit en sak, men i torsdags och fredags sjöng jag ju på begravningar (och sov sedan resten av dagen) och idag är det en vigsel. Ikväll kan jag äntligen slappna av en stund.

• Ninnispinnis

Usch, Cantaton din stackare! Lova att ta det lugnt ikväll och vila dig. Disken springer inte iväg Lycka till på vigseln!

Malinka, tänk på bröllopet och försök visualisera hur du vil se ut och känna dig då. Det gav mig motivation när det kändes tungt. Det är ju inte meningen att man ska sluta med allt gott och onyttigt, bara ínte synda jämt...

MonKuT, mitt bästa tips är MOTION! Ofta (iaf regelbundet), varierat och kul ska det vara. Jag kör mest skivstång, spinning, core/bosu, powerwalk och yoga. Det är viktigt att det känns kul, annars håller det inte i längden. "Den bästa träningen är den som blir av" som någon klok människa sa Jag älskar mat, så där försöker jag vara nyttig till vardags, men syndar lite på helgerna.

Nu ska jag ut och powerwalka med mina viktmanschetter i det underbart soliga höstvädret, sen kommer mamsen & papsen

Kram på er!

Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...