• Mikabella

-5kg!!! Fortsätta här?...

Såg precis att vår tråd hade stängts Vill ju inte "förlora" er mina vänner. Ska vi fortsätta här?

Vi diskuterar vikt, träning, peppar, ojjoar oss, glädjs med varandra och ibland slinker det in lite andra ämnen än vikt och träning oxå!

Fler som vill hänga på?! Välkommna!!

• Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...
  • Hvidbrud

Har köpt nya skor... de heter five fingers och är helt knasigt sköna! Ska ta dem på en tur i kväll tror jag! www.fivefingers.dk Hi hi! jag ser rätt rolig ut!

Lunch: ägg avokado och nyplockade tomater

• Mikabella

Underbara skor ju!!!!!

Åh jag tycker Yoga verkar vara sååå härligt. Väntar på att det ska börja en nybörjar kurs här i staden snart. Hoppas att u tycker om det och som du kriver, så roligt o spännande att träffa nya människor Heja dig!

Jag ska till Köpenhamn på torsdag. Min ma ska på möte så jag åker med o passar på att gå en sväng på Statens museeum for kunst

Hvidbrud skrev 2008-09-16 14:05:56 följande:
    Har köpt nya skor... de heter five fingers och är helt knasigt sköna! Ska ta dem på en tur i kväll tror jag! www.fivefingers.dk Hi hi! jag ser rätt rolig ut! Lunch: ägg avokado och nyplockade tomater
  • ingenjörsbruden

Soosse: Jisses vilka höjder!! Jag hoppade 125 som mest!
    Härligt att glänsa i skolan!!! Är läraren helt hjärndöd som inte kan hitta på ngt annat som du kan träna på??? Det måste ju finnas många saker att träna på?!!?

Animann: Alla bäckar små!!

Thailand08: Har inte testat...skriv gärna en recension när du testat!!

Cantaton: Va gulligt med geléhjärtan!!

Hvidbrud: Cooooola!!
    Vill gärna höra en recension när du provat dem!
    Yoga passar alla!!

Mikis: Alla har vi nog den vägen vandrat... Men så som du håller igång så är det no worries!!
    Håller en tumme o ett fyrklöver för dig imorgon!
    Låter mysigt med utflykt till Köpenhamn! Hoppas vädret är fint!

• MonKuT

Hej på er!

Alltså jag får panik, men det känns som om jag aldrig tappar några kilon. Även fast jag har dragit ner på alla gott o sött o tar små portioner. Inte för mkt kolhydrater och inte så mkt mjölkprodukter heller.

Jag har minskat i midjan de har jag och kanske gått ner max 3 kg på 2 månader. Det är ingenting, jag får panik. vi gifter oss i 21 februari, och hade tänkt mig minst 5 kg till! HJÄLP!!!! hur gör man. Nu har jag börjat träna mer ifs. Småjoggar 3 morgnar/ vecka sen en månad tillbaka och nyligt nu börjat tränat på gymet 2-3 grr. Eftersom jag leder pass så kommer jag leda 2 pass regelbundet varje vecka och försöka vara me på ett till. Och försöka pallra mig upp iaf 2 morgonar/ vecka. Men jag undrar om jag kommer tappa mer kilon. AAAAAAAAAAAAAAAH, får panik. och tycker pulverdieter inte e så roliga. Jag har en som faktiskt smakar gott, men blir less direkt på sånt. PANIK, skriv till mig o hjälp mig!

• MonKuT

Och vågen e ju bara knäpp, ena dagen kan man väga lite. andra dagen väger man typ 1 kg mer. Sen tredje dagen väger man mindre... Jag hänger inte med.

• Mikabella

Åh jag är precis likadan!! Vet inte om det är det att man tränar för mycket? För enformigt. Kropen vänjer sig väldigt snabbt vid en viss mängd o sorts träning. Man måste hela tiden överraska en med nya utmaningar. Jag varierar geon att gå, springa, använda stavar, MBT skor, vikter runt hadleder/ben, gå i kuperad terräng, i sand, på asfallt. Jag håller mig runt 1600 kcal per dag, springer eller powerwalkar mint 1 runda per dag, oftast 2 och snitar på genomsnitt minst 1 mil per dag. Kämpar som ett djur, en pitbull , men ser väldigt lite resultat. Jag tappar JÄTTE sakta i vikt! Har sedan mars "bara" tappat 5 kg, gått upp 2 igen o ska nu få bort de 2+1 extra! Jag byter 1-2 mål mot pulver, skippar snabbmat o slarv men unnar mig ibland lite chips, dricker gärna ett glas vin och äter på bra restauranger.
    När jag gav mig tusan på att gå ner under 53 kilon skippade jag ALLT. Ingen lyx o pulver diet i 7 dagar, renkur. OK jag vet at du inte gillade pulverdiet, jag var grymt skeptisk, MEN om man vill ha igång viktnergången, få en liten kickstart, så är det en jätte bra lösning! De 2 kg som jag tappade på de 7 dagarna har INTE kommit tillbaka. 2 kilon som jag nu har lagt på mig har kommit bara genom slarv! Har varit på honeymoon och verkligen unnat mig ALLT! Så det var ju väntat att kg skulle kmma som ett brev på posten. Mitt tips är alltså att örsöka variera din träning, ha koll på att du äter tillräckligt, alt köra en 7 dagars renkur på pulver, www.biktklubben.nu. Jag äter tabletter för att jag samlar på mig sååå mycket vätska oxå. Kan lugn pendla 1,5 kg från dag till dag enbart beroende på vätskeansamling.

Lycka till o välkommen till tråden!

MonKuT skrev 2008-09-16 16:47:00 följande:
    Och vågen e ju bara knäpp, ena dagen kan man väga lite. andra dagen väger man typ 1 kg mer. Sen tredje dagen väger man mindre... Jag hänger inte med.
  • Cantaton

Aha! Jag har spärrat så att reklam inte syns på min dator

Thailand 08 skrev 2008-09-16 12:18:18 följande:

Det är nån reklam på BT sidan längst upp.Jag har beställt,men inte börjat med dom än
  • BrudSeptember2008

Mikis;
    Vad trist att höra att du har en liten svacka. Låter dock som du är på uppåtvägen igen idag! Spännande med en intervju imorgon!:D Får man fråga inom vilket område?
    Du verkar vara så i farten hela tiden och väldigt trevlig! Dom ska bli glada om du börjar jobba hos dem!:)
    HUR orkar du jogga/springa/powerwalka såååå mycket?
    Jag kan inte låta bli att bli lite avis! Du är verkligen superduktig!:D

MonKuT;
    Välkommen hit! Det gäller att bara fortsätta kämpa på så släpper det nog lite snart med viktnedgången. Minskade centimetrar är inte fy skam heller, kan ju vara så att du omvandlat fett till mer muskler och dom väger ju som bekant mer än fett!:)

Hvidis;
    Tack för tipset om plankan!:) Ska köra den varenda dag veckan ut, 20-25 st. Träningsvärk= bra värk! Då känns det ju som man har jobbat lite...;)
    Hur går det annars då? Supercoola skor du har köpt! Har aldrig sett nåt liknande förut faktiskt!:D

AnniMann;
    Släpp chokladbollen, nu är det nya tag som gäller!;)

• Hvidbrud

hi hi! Biktklubben! Det trodde jag var här?!
    Jag älskar tryckfelsnisse! Jag tror att det ska vara www.viktklubben.se

Skorna har varit jätte härliga att ha på sig. Brukar ha rätt ömma anklar så här dags efter att stått upp i flera timmar. Men det käns helt fint nu. Ska ha dem på jobbet till att börja med tror jag. Sen kan jag ju alltid köpa ett par som man jan ha ute och springa och gå med...

Jag brukar hålla plankan dvs. stå i positionen...
    Kan komma med nya trix efter yogan i kväll kanske? Ska bli kul! (även om jag borde göra nya flyers och prislistor till höstsesongen...)

Mikis: Härligt med statens museun for kunst! Skulle gärna följa med om jag nu inte var bookas som en åsna den dagen!

• Hvidbrud

hi hi! Biktklubben! Det trodde jag var här?!
    Jag älskar tryckfelsnisse! Jag tror att det ska vara www.viktklubben.se

Skorna har varit jätte härliga att ha på sig. Brukar ha rätt ömma anklar så här dags efter att stått upp i flera timmar. Men det käns helt fint nu. Ska ha dem på jobbet till att börja med tror jag. Sen kan jag ju alltid köpa ett par som man jan ha ute och springa och gå med...

Jag brukar hålla plankan dvs. stå i positionen...
    Kan komma med nya trix efter yogan i kväll kanske? Ska bli kul! (även om jag borde göra nya flyers och prislistor till höstsesongen...)

Mikis: Härligt med statens museun for kunst! Skulle gärna följa med om jag nu inte var bookas som en åsna den dagen!

Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...