Åh jag är precis likadan!! Vet inte om det är det att man tränar för mycket? För enformigt. Kropen vänjer sig väldigt snabbt vid en viss mängd o sorts träning. Man måste hela tiden överraska en med nya utmaningar. Jag varierar geon att gå, springa, använda stavar, MBT skor, vikter runt hadleder/ben, gå i kuperad terräng, i sand, på asfallt. Jag håller mig runt 1600 kcal per dag, springer eller powerwalkar mint 1 runda per dag, oftast 2 och snitar på genomsnitt minst 1 mil per dag. Kämpar som ett djur, en pitbull
, men ser väldigt lite resultat. Jag tappar JÄTTE sakta i vikt! Har sedan mars "bara" tappat 5 kg, gått upp 2 igen o ska nu få bort de 2+1 extra! Jag byter 1-2 mål mot pulver, skippar snabbmat o slarv men unnar mig ibland lite chips, dricker gärna ett glas vin och äter på bra restauranger.
När jag gav mig tusan på att gå ner under 53 kilon skippade jag ALLT. Ingen lyx o pulver diet i 7 dagar, renkur. OK jag vet at du inte gillade pulverdiet, jag var grymt skeptisk, MEN om man vill ha igång viktnergången, få en liten kickstart, så är det en jätte bra lösning! De 2 kg som jag tappade på de 7 dagarna har INTE kommit tillbaka. 2 kilon som jag nu har lagt på mig har kommit bara genom slarv! Har varit på honeymoon och verkligen unnat mig ALLT!
Så det var ju väntat att kg skulle kmma som ett brev på posten. Mitt tips är alltså att örsöka variera din träning, ha koll på att du äter tillräckligt, alt köra en 7 dagars renkur på pulver, www.biktklubben.nu. Jag äter tabletter för att jag samlar på mig sååå mycket vätska oxå. Kan lugn pendla 1,5 kg från dag till dag enbart beroende på vätskeansamling.
Lycka till o välkommen till tråden!
MonKuT skrev 2008-09-16 16:47:00 följande:
Och vågen e ju bara knäpp, ena dagen kan man väga lite. andra dagen väger man typ 1 kg mer. Sen tredje dagen väger man mindre... Jag hänger inte med.