• Mikabella

-5kg!!! Fortsätta här?...

Såg precis att vår tråd hade stängts Vill ju inte "förlora" er mina vänner. Ska vi fortsätta här?

Vi diskuterar vikt, träning, peppar, ojjoar oss, glädjs med varandra och ibland slinker det in lite andra ämnen än vikt och träning oxå!

Fler som vill hänga på?! Välkommna!!

• Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...
  • BrudSeptember2008

Cantaton;
    Wow! Du har varit flitig! Min son har lagt till sej med vanan att vakna 7, eller senast tio över hela denna veckan!:S
    Men vi drar oss en stund i sängen och barnen tittar på tecknat på film annars hade jag inte varit människa på hela dagen!;)

Hur går det med stegen och vikten? Förstår att du har börjat vara en flitig besökare på gymmet! Duktigt!:D
    Vad tränar du för nåt då? Styrka eller nåt annat?

Ha en härlig dag allesammans!:D

• Cantaton

Ja, jag vaknade och hade den energin helt enkelt!

Stegen har jag inte så bra koll på just nu, har haft kläder (klänningar), där det inte riktigt går att fästa räknaren, men jag har gått på i alla fall. Jag är inte en så flitig gymbesökare som jag skulle vilja, men vi har gått två gånger i veckan förra och förrförra veckan. Den här veckan tänkte vi att det skulle bli tre. (Tre är vad vi helst vill, två är vårt minimum. Men det har ju med tid att göra också...)

Först tränare vi crosstrainer weight loss programme i en halvtimma, sedan kör vi maskiner - varannan gång ben och rygg, och varannan gång armar, axlar, bröst och mage

BrudSeptember2008 skrev 2008-09-13 09:38:27 följande:
    Cantaton;Wow! Du har varit flitig! Min son har lagt till sej med vanan att vakna 7, eller senast tio över hela denna veckan!:S Men vi drar oss en stund i sängen och barnen tittar på tecknat på film annars hade jag inte varit människa på hela dagen!;)Hur går det med stegen och vikten? Förstår att du har börjat vara en flitig besökare på gymmet! Duktigt!:DVad tränar du för nåt då? Styrka eller nåt annat?Ha en härlig dag allesammans!:D
  • Nalle Puh 40

Igår blev det chips och ett winerbröd hos goda vänner men har inte det minsta dåligt samvete faktiskt eftersom jag inte har ätit något onyttigt på hela veckan och ikväll och natt ska jag jobba så då blir det oxå lugnt.

Nu ska vi ut och gå raskt i skogen, är kanon väder här på Höglandet iaf...

Kram på er...

• Hvidbrud

Hej tjejer!
    Fick inte komma in till er igå... Blev utlängd hela tiden och mina inlägg försvan... Som det kan gå!

Septembris: Va kul att du är på!
    Plankn är den när man ligger på magen, sätter underarmarna i golvet, med armbågarna under axlarna. Sen suger man in naveln och lyfter upp skönsbenet så det ligger paralellt med bröstbenet. Rak rygg. Antingen på knä eller på tår. Den är suverän för hela kroppen. Varena muskel får sig en ordentlig omgång!
    Vad ska jag göra, seprembris? (föruton att inte äta socker?)

Två kunder kvar, sen är jag ledig!! Jihu!!

• Nalle Puh 40

Blev tre våfflor till mellanmål idag på jobbet men gick 40 min innan så det kanske inte är så farligt

• BrudSeptember2008

Hallojsan!

Nu har jag varit ute och shoppat med en väninna halva dagen!:)
    Vad kul det var när jag insåg att 40 var för stort på både ett par byxor och en kjol som jag handlade!!! Vet inte när jag köpte ett plagg i storlek 38 sist!?! Wow vilken härlig känsla det var!!:D

Hvidis;
    Jag ska testa plankan ikväll. Säger du att den är bra för hela kroppen så ska du u naturligtvis inte komma undan den heller! *fniss* Klarar du 25?
    Sen föreslår jag en promenad imorgon, ska vi säga minst 30 minuter?

NallePhu;
    Våfflorna har försvunnit ut i tomma intet efter din promenad! Heeelt säkert!;)

Ikväll när lilleman har somnat så ska jag cykla och göra plankan!;)

• ingenjörsbruden

Maliinka: GI innebär att man undviker snabba kolhydrater tex färsk pasta o istället väljer långsamma kolhydrater som råris osv.
    Funkar som så att man i princip avgiftar kroppen från socker....strikt diet (o god) i ett par dagar som kan vara lite jobbiga men sen mår man så himla bra!!

Jag har gått med i Aftonbladets viktklubb där man får mkt hjälp, recept o matsedel. Lite knöligt i början men när man väl kommit in i det så är det lätt!

• BrudSeptember2008

20 plankan avklarade! Shit vad jobbigt!:S

Nu smyger jag ner i källaren och cyklar lite...

• soosse

Hej flickor!! idag är jag på jätte bra humör!!! Jag har inte ont villket är asss skönt!! Va och shoppade hästsaker idag skitsnygga shabrak och lindor i turkost och burberry mönster. jag köpte 2 shabrak och 2 par lindor 1 chokladkaka och en piggborste för 600 BILLIGT!!!!!!!! Sedan har jag hoppat!!! gick så bra började med studs.. och avslutade med höjdhopning jag hoppa 135 !!!!! inte klokt ju det är ju skithögt!! sen sträckte jag mig i rumpan!! *snyft*
    Hoppas ni har haft lika kul som jag idag!! och kämpa på låt fläsket brinna!!!

Ps jag har gått ner 0.1 kg :P

• Maliinka
    ingenjörsbruden skrev 2008-09-13 20:26:28 följande:
    Maliinka: GI innebär att man undviker snabba kolhydrater tex färsk pasta o istället väljer långsamma kolhydrater som råris osv.
    Det låter ju jättebra det du beskriver! Men - jag är lite nybörjare på det här med dieter - hur vet man vad som innehåller snabba respektive långsamma kolhydrater? Och är det INGA snabba - d.v.s. INGA kakor, INGET godis, INGA ljusa mackor o.s.v.? Hur lång tid tar det då innan abstinensen försvinner? För det är väl inte bara jag här i världen som kan få abstinens av uteblivna onyttigheter!? Vill veta massor!

Åh vad duktiga ni är allihopa, här har jag enbart börjat tänka på dieten, måste börja komma igång med promenader åtminstone... Men det är skönt för jag tycker faktiskt redan att jag ser lite smalare ut runt midjan

Brudseptember: Åååååhh vad härligt, grattis till den nya storleken!

Detta verkar ju vara en under-tråd
Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...