• Mikabella

-5kg!!! Fortsätta här?...

Såg precis att vår tråd hade stängts Vill ju inte "förlora" er mina vänner. Ska vi fortsätta här?

Vi diskuterar vikt, träning, peppar, ojjoar oss, glädjs med varandra och ibland slinker det in lite andra ämnen än vikt och träning oxå!

Fler som vill hänga på?! Välkommna!!

• Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...
  • Ninnispinnis

Hej tjejer! Nu är vi framme i San Francisco, där vi stannar till tisdag då vi åker hem. Vi har det helt underbart, men jag blir tokig på mig själv emellanåt!! Här är förklaringen:

Jag nådde ju mina mål och kände mig supersnygg på bröllopet (håller med Mikis om att det var en egoboost med alla komplimanger...), och bestämde mig för att det skulle vara ok att synda och lyxa på bröllopsresan, för att sedan återgå till det normala igen. Men vad händer? Jo, jag får lik förbaskat dåligt samvete för att jag äter onyttigt och inte tränar, istället för att bara njuta och slappna av. Det känns som jag har gått upp flera kilo och sabbat det jag kämpat mig till innan. Jag VET ju egentligen att det inte är så, flera års träning förstör man inte på två veckor, men känslan stör mig. Det syns säkert inte ens, men som ni känner till så sitter det ju mest i huvudet. ARGH, blir så srg på mig själv, jag inser ju att det bara är fjanterier. Var bara tvungen att avreagera mig lite...

Nu ska jag och min man gå ner och bada jacuzzi Livet är allt bra härligt ändå...

Kram på er!

• Ninnispinnis

Kom på ett gammalt "talesätt" som jag tillägnar er duktiga, härliga tjejer:

Det är inte det man äter mellan jul och nyår man går upp i vikt av, utan det man äter mellan nyår och jul...

Kanske skulle leva lite mer som jag lär och sluta fjanta mig om två veckors honeymoonfrosseri

• ingenjörsbruden
    Maliinka skrev 2008-09-13 21:56:20 följande:
    Det låter ju jättebra det du beskriver! Men - jag är lite nybörjare på det här med dieter - hur vet man vad som innehåller snabba respektive långsamma kolhydrater? Och är det INGA snabba - d.v.s. INGA kakor, INGET godis, INGA ljusa mackor o.s.v.? Hur lång tid tar det då innan abstinensen försvinner? För det är väl inte bara jag här i världen som kan få abstinens av uteblivna onyttigheter!? Vill veta massor! Åh vad duktiga ni är allihopa, här har jag enbart börjat tänka på dieten, måste börja komma igång med promenader åtminstone... Men det är skönt för jag tycker faktiskt redan att jag ser lite smalare ut runt midjan Brudseptember: Åååååhh vad härligt, grattis till den nya storleken! Detta verkar ju vara en under-tråd
    Ja det är en hel del att lära sig......men det tar ca 3-4 dagar så har man kommit ur det värsta sockersuget....o det är inte speciellt jobbigt....man äter god mat o man känner sig mätt!

Gå in här viktklubb.aftonbladet.se/cm/2.10/2.112
    så kan du läsa på om det är ngt för dig.....

Jag har ju provat VV innan o det funkar....men mitt sockersug fanns kvar o gjorde att det var för lätta att falla tillbaka.

Ni är jätteduktiga allihopa!!!

Är helt slut o orkar inte skriva så mkt....men jag hejar på!! *hejahejaheja*............*snörvel*
  • BrudSeptember2008

Hej på er!

Här går det inget vidare alls faktiskt....:S
    Jag äter och äter och äter.. det finns ingen hejd på mej!

Jag har ju cyklat i 2 dagar i alla fall, inga långa stunder(10 och 15 min) men all motion är ju bra motion eller vad säger ni?
    Jag ska cykla ikväll efter barnen är lagda så jag kommer igång med det nu, jag vet ju att bara man börjar så vill man göra det varje dag för det känns ju så bra då!

Till frukost idag klämde jag i mej 2 frallor med massor av smör och O`boy till det. HUR nyttigt var det liksom?:S

Hur går det för er andra så här på helgen?

• Cantaton

Nu har sambon och jag varit och tränat - för tredje gången denna vecka. Skönt! Nu syns det inte bara på rumpan, jag börjar få armmuskler också! (Inte synliga, men kännbara.)

Så även om det inte händer så mycket på vågen, händer det ändå grejer med kroppen. Yeahy!

• Nalle Puh 40

Ja, och huvudsaken är ju att man mår bra på insidan oxå

Kram och kämpa på alla brudar...

• tobiasochlinda

hej kräks fortfarande flera ggr/dag och är trött, så jag har inte haft ork att va här så mycket, är nu orolig för att jag tappar i vikt!!! de ni lite annorlunda va!! :) men men, förösker att ta lite kost tillskott när jag mår bättre och så... grattis til era framsteg och träning mm!

• Nalle Puh 40

Tobias och Linda: Krya på dig... Kramis

• BrudSeptember2008

TobiasochLinda;
    Usch din stackare! Var det inte du som skulle testa akupunktur? Det kanske inte funkade? Har du testat åksjuketabletter mot illamåendet? Har du varit hos en läkare?
    Orolig för dej! Hoppas att det blir bättre snart!

Ingenjöris;
    Krya på dej! Inte kul att vara sjuk! Vila ordentligt och ansträng dej inte.

Hvidis;
    Jag har TRÄNINGSVÄRK i magen efter plankan igår.. Ska köra den ikväll med!:D

• Nalle Puh 40

Blev en 40 min lång promenad i skogen, är så underbart där nu

Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...