• Mikabella

-5kg!!! Fortsätta här?...

Såg precis att vår tråd hade stängts Vill ju inte "förlora" er mina vänner. Ska vi fortsätta här?

Vi diskuterar vikt, träning, peppar, ojjoar oss, glädjs med varandra och ibland slinker det in lite andra ämnen än vikt och träning oxå!

Fler som vill hänga på?! Välkommna!!

• Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...
  • Nalle Puh 40

Ja, det behövs inte så mycket ibland

• soosse

ååå nu glömde jag att väga mig.. va tvungen att skjussa m2b till jobbet och sen blev det frulle.. *hmpf* Va och fikade med mina östgötabrudar i går.. detta är farligt men askul.. det tyckte absolut att jag skulle köra på den svartspets klänningen som jag testat.. då i svart. och sedan har jag kommit på att vi ska ha thai tema med thai mat på detta sett bantar jag våran budjet med ca 20 000 ehm.. ganska bra och gott.. ska försöka förhandla mig till att man bjuds på en typ 5 rätters-desert vorde jui häftigt att skriva på inbjudan "ni bjuds på femrätters" :P hahaha sen gör jag efterrätten själv !!
    sen kan jag inte hålla mig till 2010 måste bli nästa höst jag klarar det inte!!

• Mikabella

Åhhh vad spännade! Shit vilket roligt tema. Kan man få komma Förstår att du inte kan vänta!

soosse skrev 2008-09-12 08:20:46 följande:
    ååå nu glömde jag att väga mig.. va tvungen att skjussa m2b till jobbet och sen blev det frulle.. *hmpf* Va och fikade med mina östgötabrudar i går.. detta är farligt men askul.. det tyckte absolut att jag skulle köra på den svartspets klänningen som jag testat.. då i svart. och sedan har jag kommit på att vi ska ha thai tema med thai mat på detta sett bantar jag våran budjet med ca 20 000 ehm.. ganska bra och gott.. ska försöka förhandla mig till att man bjuds på en typ 5 rätters-desert vorde jui häftigt att skriva på inbjudan "ni bjuds på femrätters" :P hahaha sen gör jag efterrätten själv !!sen kan jag inte hålla mig till 2010 måste bli nästa höst jag klarar det inte!!
  • soosse

jamen eller hur.. och de frågade hur måna vi va och jag sa runt 80.. och då blev dom som galna!!
    ne men det skulle vara trevligt med massa små rätter som man får in en efter en.. den ska jag duka med citrus frukter och så typ.. sno din äppelnamnskylt men ha en lime istället

• ingenjörsbruden

öööööööörk.....jag känner mig överkörd.....har ont i bihålorna o är supertrött.....vill hem o sova!

Vet ni!!! Idag är det 100 dagar tills jag står som brud!!!! *whiiiiii*

Igår var jag ganska duktig....åt dock två mackor till fm-fika men sen cyklade jag 2 mil hem så jag hoppas att de mackorna sa *puff*.....sen blev det lite syndande med glass på kvällen.....är farligt när jag känner mig förkyld....unnar mig för mkt då!

Nåja...vad är en bal på slottet?!
    Tråkig o tråkig o o alldeles, alldeles underbar!!

Soosse: Ja det är farligt att gå på BT-träffar.....man blir så inspirerad!! Hur gick det med känningsprovandet????? Svartspetsklänning låter väldigt fint....har du bild?! 5-rätters låter väldigt exklusivt!! Hur många gäster ska ni ha? Bantning m 20' av budgeten är ju jättebra....är thaimaten billigare eller hur har du lyckats med det?
    *hehehe* Förstår att du inte kan hålla dig till 2010!!!

Mikis: Hahha de stackars kakorna har du förbrännt sen länge.....så full av energi som du är!!!
    Blir lite avis när du berättar om stall o hästarna....håller verkligen med dig om att det är SÅ rogivande o mysigt!
    Har du fått tag i en lånehäst eller är det ridskolehäst??

Nallis: Härligt med vattenaerobics! O så kan man mysa med gott samvete!! Bra present!! Den hade jag osså blivit glad för!!

Animann: Du är superduktig som kom ut på joggingrunda!!! Det är ju verkligen en ego-boost att känna sig lätt när man springer!!!

Maliinka: Det är ett bra system men så himla tradigt innan man kommit in i det o lärt sig hur mkt p där är i allt......jag tappade orken fort med räknandet. Men maten är god!!

• soosse

japp detblir med tårta och alkohol 300 kuveret ist dör annars minst 500 japp kanske dock bjuder några extra nu när man har andra förutsättningar :P men jag tror att jag kan förhandla ganska bra med dem om pris och meny.. i och med att det är för ett par st

• Cantaton

Glömde stegräknaren igår, så jag vet inte vad jag kom upp i, men idag ska jag vara på g igen. Sambon och jag ska träna i eftermiddag/kväll.

MEN! Även om jag nu gick upp ett par hekton märks träningen på andra sätt. Igår råkade jag se mig själv i spegeln när jag skulle göra någonting och tyckte att min rumpa såg lite fastare ut. Ett par timmar senare kom sambon hem och påpekade detsamma (helt utan inverkan av mig)! Hihi. Alltid nåt.

• Mikabella

Vi hade mingelmat på vårt bröllop. Inge sittande middag utan mer ett strt cocktal party, all mat kunde ätas på ståend fot runt barbord Hade gjort om hela restaurangens ute servering. Är riktigt bra när man har vänner som har restaurang så att man får härja fritt Vi hade tagit dit stora soffgrupper, kristallkronr, persiskamattor, stora gräs, lyctor OCH min lillebror och en vän till honom stod o spelade jazzig mingelmusik under förrätterna Vi började med 4 starters, parmalindad ungsbakad sparris, rompanacotta, seranolindad smrstekt persika och en tomat/basilikabruschetta. Till uvudätt hade vi stora grillar där det lagades 3 olika sorters spätt, blandad fisk, grönsaker och kött. Olika såser och en stor kall sallad med bl.a. örtslungad potatis, sockeärtor, parmesanost, avocado och pinjenötter Sen hade vi sittande dessert med bordsplacering, festhäfte, tal och skålar Enlig mig en helt fantastisk fest! Var min dröm att ha ett sådant bröllop, och jag fick precis som jag ville

soosse skrev 2008-09-12 08:29:29 följande:
    jamen eller hur.. och de frågade hur måna vi va och jag sa runt 80.. och då blev dom som galna!!ne men det skulle vara trevligt med massa små rätter som man får in en efter en.. den ska jag duka med citrus frukter och så typ.. sno din äppelnamnskylt men ha en lime istället
  • Mikabella

Ingenjörsbrudis: 100 dagar kommer gå såååå fort! Fjärliar i magen va?! Klänning? Mat? Gästlista? Har du börjat komma igång eller gör du som jag gjorde o väntar tills 2 månader innan?
    Jag rider på ridskolan. Funkar bra. Skule dock vilja rida VARJE dag. Det är såååå roligt. Har gått riktigt bra nu o då känner man sig ju ännu mer peppad! Ska rida ikväll oxå o då VET jag att kakorna kommer vara ett minne blott! Jobbig häst, sträng instruktör o dubbla pass ridning väntar

Hvidbrud: Grån gillar jag väldigt myket oxå faktiskt Mycket snyggare än grå. Ridstövlarna var jobbiga, men tror de har potential! Grymt hög friktion o skänklen låg som slickad längst pållens sidor Kikade på dina bröllopskort igen bara för att ni var så fina. Man blir glad av att se så glada mäniskor. Din bukett är sååå härlig!!

Animann: Vad härligt det låter!! Visst är det undebart när man börjar känna ny energ, muskler och kapasitet i sin kropp! Som du säger man springer med sdan lätnad i både fötter och hjärta! Grattis gumman. Keep up the good work. Jag hejar på dig!!

Cantaton: Vad härlig det är att ni tränar tillsammans. Min man vill mest bara cykla på sin jätte snabba cyckel, en såndär cool sak när man måste ha på sig tajt dräkt och speciall skor o sånt, o det finns inte en chans i världen att man kan hänga på. Verkar iof vara sååå roigt. Är lite sugen å en själv, men jg valde ridningen istället...Är ju inte direkt 2 gratis hobbys. Fint att läsa att du kämpar på med promenaderna oxå. Hur många steg tar du i geonsnit per dag/vecka? Är såååå peppande att få komentarer om sin "nya" kropp! Grattsi!

Nallis: Har faktiskt aldrig testat vattenaerobics, men har varit sugen många gånger. Ska nog ge mig på det faktiskT då dt verkar vara en härlig träningsform! Är det favvoträningspasset eller vad gör du helst för att bränna kcal?

• Mikabella

ALLTSÅ! Jag ber om ursäkt för 1000 gången. Jag kriver som en kratta. Har så mycket att skriva o berömma er för ju o jag vill göra det så fort o jag är så peppad så det blir liksom bara fel hel tiden! Hoppas ni kan lista ut min ibland helt knasiga ord. Hjärngympa

Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...