• Mikabella

-5kg!!! Fortsätta här?...

Såg precis att vår tråd hade stängts Vill ju inte "förlora" er mina vänner. Ska vi fortsätta här?

Vi diskuterar vikt, träning, peppar, ojjoar oss, glädjs med varandra och ibland slinker det in lite andra ämnen än vikt och träning oxå!

Fler som vill hänga på?! Välkommna!!

• Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...
  • Hope2008

Bläää för premenstruellt godissug!! Jag syndade med naturgodis igår. Inte bättre för viktnedgången, jag vet, men det innehåller i alla fall inte lika mycket annat skräp i form av färgämnen och liknande...

Det blev en långpromenad i tisdags - skönt! Igår fick jag jobba över och sedan var jag tvungen att fixa några ärenden innan jag kom hem. Då var jag helt färdig och hade jätteont i magen. Tog ett par värktabletter och intog sedan soffläge med en varm vetepåse på magen (sambon fixade - goding!!).

Just nu skiner solen här i Halmstad, men vi vet ju att det vänder snabbt. Fortsätter det vara fint blir det långpromenad ikväll.

Vägning imorgon.... har inga höga förhoppningar efter denna "syndens vecka"!!

• chamor

Jag har storsyndat senaste veckorna. Gubben var sjuk förra veckan så jag gjorde snickerskakor.. Typ de värsta som finns kalorimässigt.. dessa har vi ätit VARJE dag sista veckan.. Och godis typ nästan varje dag lite (bio i tisdags -popcorn, dricka + gott & blandat)... Dessutom så har vi köpt choklad att ha på smörgås... Så här går vi nog upp i vikt.. behöver köpa en våg! Det är en bra motivation! Var dock på vattengympa i måndags och ska iväg ikväll igen! Alltid nåt!

• soosse

urs jag har inte motionerat något alls den här veckan.. vet ej om jag vågar väga mig i morgon :P urs det får bli bättring.. idag ska jag prova brudklänninar.. hihi se om jad kommer i en 42 a iaf

• soosse

pratade med nån kärring om kyrka och hon tyckte typ att jag var galen som ville boka redan nu.. hon bara alla tider är lediga våren 2010 det är ingen som bokar så tidigt.. ??????

• Mikabella

Knasig. Vill man boka så borde man väl få det?!

soosse skrev 2008-09-11 10:20:47 följande:
    pratade med nån kärring om kyrka och hon tyckte typ att jag var galen som ville boka redan nu.. hon bara alla tider är lediga våren 2010 det är ingen som bokar så tidigt.. ??????
  • Hvidbrud

Jag tog gubben under armen igår och gick vår gamla löprunda. Det var så sköönt! Kanske kan vi komma igång igen. Vi får så bra samtal när vi går/springer. Det var mörkt och inte en själ ute mer än oss. Gick förbi cirkustältet som har slagit upp här brevid och kunde lukta elefanter och hästar och vagnarna där alla cirkusprinsessorna bor... Åååhh... Fick sån lust att slänga mig ut i vagabond livet igen. Men nej, jag är ju en gift självständig företagare nu. då har man ansvar. Hi hi hi... Men drömma är gratis och härligt. Månen sken igenom molnen och det var verkligen en vacker natt. (nästan fullmåne=3 mån sen jag blev fru! Tänk vad tiden går!)

Ska bege mig ut i världen nu. Måste köpa arnica-massageolja till minna stackars armar. De arbetar på högtryck! OCh den oljan åstadkommer mirakel på ömma led och muskler. ¨

Mikis: Oj oj oj vad du är duktig! Önskar att jag hade en % av din drive! (ja, jag vet att den kommer när man bara sätter igång!)

Ninis: Härligt det låter. Klart att du ska njuta av maten på din bröllopsresa. Lite syndare har man ju rättt till att vara!

Hope: Aj aj aj. Inte roligt. *gnider dig lite på magen och på länden* Gullig gubbe du har!

Nallis: *applåd- applåd applåd'!! Vad starkt! Fortsät så!

AnniMan & september: Idag är en ny dag! Inget godis, men en liten promenad i stället när lusten faller på... (och en tejpbit för munnen i närheten av lösgodislagret!) Det käns så skönt när man gör det. Den belöningen är mycket större en ögonblicksnjutningen när man äter godis.. (jag vet att ni vet.. Vill bara peppa lite).

Sossie: Att prova brudklänning var väldigt motionsmotiverande för mig. Armarna som syns och midjan som kunde bli lite smalare, ect ect...
    Om ni vill boka kyrka, så borde ni ju få det! Men kanske kolla dem om ett år igen, så bokningen inte har fallit bort. Det har kanske inte nåt system för så tidiga bokningar?

Ha det bra idag tjejer. KOmmer in och säger hej på lunchen!

• Hvidbrud

September: Ska vi göra en pakt? Se till att det vänder, själva?

BrudSeptember2008 skrev 2008-09-10 20:59:17 följande:
    Nä.. ingen motion idag heller:SHar däremot ätit så mycket godis och snacks så jag mår illa...Usch, jag har ingen motivation alls! Hoppas att det vänder snart....
    Jag utmanar dig till att göra 20 magböjningar rakt fram och 20 till sidorna ikväll. Och plankan i 30 sek.
    Tar du den?
  • chamor
    Hvidbrud skrev 2008-09-11 10:56:22 följande:
    September: Ska vi göra en pakt? Se till att det vänder, själva?
    Jag utmanar dig till att göra 20 magböjningar rakt fram och 20 till sidorna ikväll. Och plankan i 30 sek.Tar du den?
    Är du cirkusartist?
  • Hvidbrud

Nej, men visst vore det härligt!
    Jag är bara en gammal vagabond som har bott i min ryggsäck i några år. Men ibland visar jag mig på styva linan... Hehe.

• chamor
    Hvidbrud skrev 2008-09-11 11:07:45 följande:
    Nej, men visst vore det härligt! Jag är bara en gammal vagabond som har bott i min ryggsäck i några år. Men ibland visar jag mig på styva linan... Hehe.
    Hehe.. Ja förstår.. Vart har du vagabondat då? hur fick du livet att gå runt.. Känner mig i behov av det livet ett tag snart!
Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...