• Mikabella

-5kg!!! Fortsätta här?...

Såg precis att vår tråd hade stängts Vill ju inte "förlora" er mina vänner. Ska vi fortsätta här?

Vi diskuterar vikt, träning, peppar, ojjoar oss, glädjs med varandra och ibland slinker det in lite andra ämnen än vikt och träning oxå!

Fler som vill hänga på?! Välkommna!!

• Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...
  • Mikabella

Oj vad matigt till fruost! Låter gott, men jag skulle nog inte få ner en varm omelett det försat på morgonen. Kan dock änka att det mättar bra oc länge. Kanske ska testa?

Cantaton skrev 2008-09-09 09:14:42 följande:
    Beror lite på vad jag har hemma, men exempelvis paprika, champinjon, soltorkade tomater, skinka... Ibland även creme fraiche och ost. Och givetvis massa kryddor Som sagt beror det mest på vad jag hittar i kylen (Det är inte så gott med gurka i )Nalle Puh 40 skrev 2008-09-09 09:06:57 följande:
  • Cantaton

Man behöver inte ha så många ägg (jag brukar göra på två). Och har man bara lite paprika, tomat och champinjon i så blir det inte så mastigt.

Mikabella skrev 2008-09-09 09:21:50 följande:
    Oj vad matigt till fruost! Låter gott, men jag skulle nog inte få ner en varm omelett det försat på morgonen. Kan dock änka att det mättar bra oc länge. Kanske ska testa?
  • Maliinka

Ninnispinnis - vad hääärligt ni verkar ha det!

Frukost: Min favoritfrukost är fullkornsvälling och smörgås! Onyttigt/nyttigt vet jag inte, jag har alltid sagt till mig själv att mat ska jag kunna äta som jag vill, det är godis och kakor m.m. som jag ska dra ner på... Men det känns som att vällingen väcker magen på ett skönt sätt iaf, och ger en skön mättnadskänsla...

Vill verkligen komma igång med att träna och vara nyttig, men har liksom kommit av mig nu när stegräknaren som jag köpte kom bort - dålig ursäkt jag veeet

• Hvidbrud

Vad härligt att höra om alla nygifta och honeymoonare (he he, fick en rolig bild i huvudet ) Kul att höra tt ni har det bra!
    Var hos mamma i helgen och skulle hålla en liten kräftskiva. Makens första! Men oj vad jag skulle visa mig på styva linan med snapsen och oj vad jag fick betala priset i söndags... Har aldrig varit så bakis! Jag fick stanna en dag till, för jag kunde inte åka tåg i 3 timmar... Örk!
    Men igår var allt mycket bätre. Jag och mamma åkte ut i skogen, och gick på trattis-jagt! Åååhh, vad jag älskar att plocka svamp. Det myllrade av dem och vi gick nästan vilse av ren begajstring (nej, så stavas det nog inte...)!
    Så igår kväll när jag kom hem stod jag och förvällde en helt överfyld stekpanna trattisar. Mums! Men jag får vänta till i morgon. Ska på meditationskurs i kväll och kommer hem för sent. Men i morgon blir det viltgryta med trattisar!
    Trattisar trattisar trttisar, ni gör mig lycklig i hatten!

Nu ska jag cykla och hämta bilder från brölloppet. Vi hade engångskamror på borden och när vi fick bilderna hade de skurit av alla huvuden!! Så gissa vem som blev sur och reklamerade! Hoppas att de har blivit bätter denna gången!

Frukost: Havregrynsgröt med linf¨rn äple eller banan, mandlar. Och en god kopp kaffe. (dagens enda) eller Yuoghurt med frukt och härlig müsli och linfrön.

Ha en bra dag tjejer!

Maliinka: Du ska nog komma igång. Ta en liten extra lång tur med sonen i eftermiddag?

• Hvidbrud

Mikis: Kul att ni också hittade svampisar! Och har nog inte fått sagt hur vacker du är på dina bröllopsbilder!

• BrudSeptember2008

Mikis;
    Ja, det är UNDERBART att vara fru!!!
    Men jag har inte vant mej vid mitt nya efternamn än....
    2 gånger igår skrev jag på med mitt gamla namn när jag betalade med kortet!;)
    Men man vänjer sej väl så småningom. Haha...
    Jag var sjuk hela förra veckan och är fortfarande inte helt frisk, så det har inte blivit någon motion för min del. Vill inte förvärra genom att anstränga mej. Åt knappt något på hela förra veckan och i söndags vägde jag 71,9 kilo, då stod vågen på 74,5 i tisdags. Det var väl både pågrund av stress inför den stora dagen och för att jag var sjuk och inte hade någon aptit.
    Har varken vägt mej igår eller idag. Imorgon om jag känner mej bättre ska jag cykla en stund på motionscyklen, och komma igång igen. Mitt nya mål är att väga under 70!:D

1 mils promenad är verkligen inte illa, och 2 gånger på en dag! Wow! Du är duktig du!:)

Bilder kommer så småningom!
    Kram!

• BrudSeptember2008

Hvidbrud;
    Honeymoonare........ Hahahaha!!!!!!
    Fick också en rolig bild i huvudet, och ett gott skratt!;)

• Mikabella

Åhh tack! Vad glad jag blir. Tack, tack, tack!

Hvidbrud skrev 2008-09-09 11:08:18 följande:
    Mikis: Kul att ni också hittade svampisar! Och har nog inte fått sagt hur vacker du är på dina bröllopsbilder!
  • Nalle Puh 40

Har varit ute på 1 h promenad i skogen nu med mina stavar i ÖSREGN men jag känner mig duktig nu iaf...

• Mikabella

Läste precis i en annan tråd att du köpt tränigskort! Heja dig! Visst är det skönt när man tar tag i sig själv o ger sig attan på att komma igång! Inte änns regnet kan stoppa dig nu ju! Heja heja!
    Nalle Puh 40 skrev 2008-09-09 11:26:00 följande:

Har varit ute på 1 h promenad i skogen nu med mina stavar i ÖSREGN men jag känner mig duktig nu iaf...
Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...