• Mikabella

-5kg!!! Fortsätta här?...

Såg precis att vår tråd hade stängts Vill ju inte "förlora" er mina vänner. Ska vi fortsätta här?

Vi diskuterar vikt, träning, peppar, ojjoar oss, glädjs med varandra och ibland slinker det in lite andra ämnen än vikt och träning oxå!

Fler som vill hänga på?! Välkommna!!

• Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...
  • Mikabella

Åh föresten...har lagt in lite nya bilder i mitt galleri

• soosse

hej tjejer jag sitter här och ska plugga..ehm går ju bra!! har nog smygit upp lite från mina 80.9 :P urs nu är det bara att skärpa sig tills på fre its judgement day!
    Min m2b tyckte det gick för sakta jag ska vell ta ut honom på en liten springtur så att han får känna på lite fart :P Idag ska jag ge mig själv och buttan ett ordentligt dressyrpass.. kan nog jag behöva så att jag får bort fläsket :P
    puss på er flickor!!

• tobiasochlinda

åhh jag bara kräks och kräks!! nu har jag ialafall fått en läkar tid idag, det här går ju liksom inte!!

• Mikabella

Ush stackars dig! Hoppas att du får hjälp av läkaren. Bäbisen ska vara snäll ju! Inte bråka m mammi!

tobiasochlinda skrev 2008-09-08 09:52:26 följande:
    åhh jag bara kräks och kräks!! nu har jag ialafall fått en läkar tid idag, det här går ju liksom inte!!
  • Cantaton

Själv smällde jag i mig en pizza och glass igår Sambon var sjuk och önskade detta som "sympatimiddag". O så blev det... Och ingen träning blev det heller eftersom vi ju hade tänkt gå tillsammans. Å andra sidan behövde jag ta igen mig efter den tuffa lördagen, så just den biten kändes inte så farlig. Idag ska jag dock till gymmet - med eller utan sambo.

• Mikabella

Man måste å synda lite Igår var vi ute o plockde svamp. Hittade massor av trattkantareller o jag lagade svampsoppa med vittvin o timjan och varma mackor med svampstuvning...o såklart drack vi vin till Mmmmmm såååå gott det var! Blir 2 prommenader idag+ 2 mål ersätts med pulver

Cantaton skrev 2008-09-08 11:10:21 följande:
    Själv smällde jag i mig en pizza och glass igår Sambon var sjuk och önskade detta som "sympatimiddag". O så blev det... Och ingen träning blev det heller eftersom vi ju hade tänkt gå tillsammans. Å andra sidan behövde jag ta igen mig efter den tuffa lördagen, så just den biten kändes inte så farlig. Idag ska jag dock till gymmet - med eller utan sambo.
  • AniMann

Hej tjejer!
    Nu har jag vart ute på min första promenad på 16 dagar.
    Det var så himmla skönt! Hostar lite nu när jag kom in men det får det vara värt!
    Gick lite extra långt för det var översvämning så det blev nog 30 min extra med omvägen.

Det bästa med allt är att jag vägde mig o morse och då stod vågen på 60,2. jag har inte gått upp nått trots att jag legat helt still och svullat godis m.m.
    Skönt att känna att man inte behöver "börja om" med några kilon utan att man kan fortsätta precis där man slutade.
    Tror dock att det är muskelmassa som försvunnit och det är därför jag är lite lättare.

• ingenjörsbruden

Ojojoj va ni skriver!!!

Så härligt att höra att det är fler som syndar lite på helgen!

Animann: Skönt att vikten stått still! Nu är det friska tag eller hur?!!

Mikabella: Din piggelin! Det verkligen sprutar engergi om dig! Lycka till med jobbsökandet! Håller med dig om att det är nog bäst att vänta lite med hästköp tills du skaffat nytt jobb o fått nya rutiner innan du köper häst!!! Men kolla kan man ju alltid göra!! Varför inte hyra in dig på ngn häst som behöver rastas?!
    Mumsigt med svamp!!!

Cantaton: Sympatimiddagar är farliga.... Men det behövs ju ätardagar osså!!!
    Ser en trend annars här att när man ätit pizza så går man ner.....

Tobiasolinda: o fy va jobbigt!!! Stackars dig!!! Hoppas det blir bättre snart!

Soosse: Dressyr är super mot rumpfläsk! *hehehe*

Hope2008: Hoppas 8 dagar går fort! Gör slag i saken o träna massor denna vecka så att du kommer in i träningen igen!

Brudseptember2008: Hoppas att lördagen var underbar!

Maliinka: Tack för tipset o steglistan!

Mina bekännelser.....
    I lördags var vi på kalas, åt köttfärspaj o kladdkaka!!! Mums!!
    Cyklade en extra tur hem från jobbet som tur var!!

I lördags så blev det 6 km stavar i det härliga sensommarvädret!!! O sen var det fest igen!!
    Det blev grillat m pot.sallad (som jag bara tog pyttelite av)
    Men dessförinnan så var jag uppe o studsade med mina syskonbarn på en bamsestudsmatta!!! *ASG* Guuuud så roligt!!! Mina syskonbarn sa:
    -Jag har aldrig sett en vuxen hoppa på studsmattan!!!
    *asg*
    Så jag svarade:
    -Nä men jag är inte vuxen!!

I går blev det 1 h stavgång + 1 h rastning av svägerska m bebis!!! Gick förbi ett hus som vi ska kolla på på lördag...verkar lovande!!!
    Det blev italiensk pastasallad till kvällsmat o så blev det glass till efterrätt!!

Har minskat 3 cm i midjan på 1 v!!! Tjohoooo!

• AniMann

Ingenjörsbruden: oj! 3 cm är ju verkligen toppenbra!!!
    Stooort grattis till dig!!!
    Att hoppa studsmatta ska vara en väldigt effektiv träning har jag hört.
    Har funderat på att köpa en liten att ha hemma men jag skulle känna mig lite fåning o stå o hoppa för mig själv liksom hahaha.

Yepp nya friska tag! I´m back in the game ! hahaha

Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...