• Mikabella

-5kg!!! Fortsätta här?...

Såg precis att vår tråd hade stängts Vill ju inte "förlora" er mina vänner. Ska vi fortsätta här?

Vi diskuterar vikt, träning, peppar, ojjoar oss, glädjs med varandra och ibland slinker det in lite andra ämnen än vikt och träning oxå!

Fler som vill hänga på?! Välkommna!!

• Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...
  • BrudSeptember2008

Ingen har glömt vår favorit Pitbull!:D

Nu börjar jag bli fundersam... Vågen visade på 0,5 kilo ner idag. Det betyder att det totalt är 2,5 kilo sen i tisdags. Alltså det är jätte kul jag har ju liksom att ta av, men hur kan det gå så fort? Visst jag äter inte jättemycket, det kan jag inte. Jag är fortfarande förkyld och känner mej inte så piggelin, samt så är jag ganska stressad över imorgon!:S

Men klänningen är färdig, allt köttet ligger i marinad, vi ska snart åka och handla all övrig mat. Sen blir det tillagning och dekorering av lokalen i eftermiddag.

Igår ringde dom från floristen där jag hade beställt vita rosor till idag. Dom kunde inte få hem det!? Alla vita rosor var slut hos 3 grosister!! Gaaahhhh!!!!!!
    Dom hade tagit hem vita som drog åt lite lime, och då var dom dubbelt så dyra! Usch.. PANIIIIK!

Så på eftermiddagen igår åkte jag runt till andra blomsteraffärer för att hitta vita rosor. Men det visar sej att ingen har vit-vita utan alla är typ creme/gula med lite touch av grönt på dom yttersta bladen. Så nu vet jag inte vad jag ska ha för blommor.... Fasen, att det ska vara något som krånglar hela tiden!:S

Vad ska ni andra hitta på idag? Ingen som har haft vägdag idag?
    Spännande att höra lite resultat!:)

• BrudSeptember2008

Hvidbrud;
    Det är VERKLIGEN nackdelen med att tappa vikt.. Det första som försvinner är boobsen! Jag har två tomma skinnsäckar som jag rullar in i bh:n!

• Hope2008

Godmorgon godmorgon!!

Idag är det vägdag. Vågen visar 57,7 (och jag var för två veckor sedan uppe på 59,5 och vände...). Det känns jättebra. Midjemåttet är 78 cm (jag mätte tyvärr inte detta när jag började).

Här märker jag också alltid viktupp/nedgång på "lökarna". Det är HELT otroligt vilken skillnad det kan vara. Ibland känns det nästan som om det bara är där det märks... :-S Pendlar mellan 75C och 80D...

Ikväll är vi utan lilla dottern (hon har bönat och bett om att få sova hos mormor och morfar). Vi ska handla och duka inför morgondagens fest och sedan ska vi försöka hinna med lite tid för varandra också. Vi jobbar mycket båda två och är ofta helt slut på kvällarna när allt annat är fixat. Ikväll ska vi äta kycklingwok och möjligen, möjligen ta ett glas vin....

Imorgon är det nog läge att börja dagen med tidningsläsning i sängen och därefter ge oss ut på långpromenad...Eller så stannar vi kvar i sängen..

Mikkis: Jätteskoj att du vill hänga kvar här! Vi behöver din peppning!

Hvidbrud & BrudSeptember2008: Visst är det härligt med "lökar" utan innehåll...? Man känner sig så jäkla läcker på något vis..

Maliinka: Ingen aning om vad som är "sunda" mått... Marilyn Monroes gamla 90/60/90 gäller väl knappast?

AniMann: Hoppas att förkylningen börjar ge med sig nu!

Pojomo: Du är ett föredöme!!

Cantaton: Starkt jobbat!

• ingenjörsbruden

Soosse: Ska åka t CO o kolla in deras stegräknare!!

TobiasoLinda: återkom gärna med rapport om de funkar eller ej!! Är lite nyfiken!!

Hvidbrud: Säkert att det inte är ngn smygpunka?! Nä det är synd att det försvinner där....träna mer på armhävningar som i sig ger fina bröstmuskler....kanske kan fylla ut ngt...
    Huvudsaken är ju att mannen tycker om dem som de är!!

Animann: Va skönt att förkylningen börjar ge med sig! Se bara till så att du inte blir kall eller så under promenaden!
    Väldigt karaktärsfast att låta bli tårtan!!!

Mikis: inte glömmer vi dig!! Du är ju vår förebild o alldeles egna pitbull!! Vad har du tänkt för häst? Ung/gammal hopp/dressyr stor/liten??

Pojomo: Va härligt att du kom i din klänning o att du fortsätter ner i vikt!!

Cantaton: 16000!! Wow! Hur hinner du med det? Superduper! Vad är det för gym ni tränar på?

Maliinka: Ta mått på din kropp o kolla var det finns att ta av....kanske 3 cm på magen men kanske bara 1 cm på låren....väldigt individuellt! Sen är det oftast så att man minskar i mått ganska jämnt över kroppen.....så måtten är mer ett sätt att se hur dina ansträngningar ger resultat o att du blir fastare i kroppen. O om man har många kilo så är faktiskt måttet fr öronsnibb till öronsnibb kul att se förändring på!!

Brudseptember: det är säkert delar av hjärnan som du snyter ut!! Grattis!! Härligt när det rör på sig!! Dock kan det ju vara att det är muskler som försvinner pga att du inte kan träna....men inte kan de väl försvinna så fort?!
    *asg* rullar in i bh:n!!!
    Va jobbigt med roserna!! Är det inte lite väl sent att ringa om rosorna nu???? Har de inte beställt tidigare?? F-n så irriterande!!
    Svägerskan hade liknande problem med vita rosor som hon hade i håret o i buketten.....i håret var de cremefärgade men limefärgade i buketten men inte en jäkel såg skillnaden förutom vi som visste.....
    Hoppas det fixar sig!! *håller tummen*

Jag vägde mig igår!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Ligger nu på -13 kg sen jag började! Så nu ligger jag äntligen vid den magiska (för mig) 90-strecket!
    Så skönt att se att det rör sig på rätt håll!! För jag ser själv förändringen! På söndag ska jag kolla måttförändringen!!
    Känner mig fortfarande äckligt superpigg så jag måste erkänna att jag är helt såld på Herbalife! O deras hudkräm är osså kanon!! Har blivit SÅ fin i hyn på bara en vecka!! Kan iofs vara hormoner osså.....

I kväll ska vi fira vår svägerska, bara vi två som gäster. Känns jätteskönt!! För i morgon ska hela släkten dit o då brukar svärmor bli jobbig o detaljstyrande (hon blir stressad när svärdotterns föräldrar osså ska komma, allt ska vara fint osv) Så vi slipper den pärsen o ska istället på 14 års kalas!! Blir mkt roligare!!!
    Så klart så blir det träning i helgen!

Vad ska ni hitta på i helgen!

• Hvidbrud

Bruttan: Ha Ha! Jag med!

Så trist med rosorna! Finns det ingen anna vit blomma du kan välja istället? Jo, en ros är en ros. Det går inte att ersätta. Men det kanske kan bli fint att den går lite i grönt? Har du vit-vit klänning?

Jag är glad nu i efterhand att jag la hela det ansvaret med brudbuketten på min man... Han valde det vackraste, tycker jag!

Brudbukett med vita liljor: (doftar fantastiskt!)
    www.bloomeryweddings.com/blog/images/heinzchapel1.jpg

Limevit med lite lila i är rätt snyggt tycker jag, eller gult i (som min...)

• Cantaton

ingenjörsbruden,

jag vet inte riktigt hur jag "hinner". Igår bara hände det. Gick till och från posten, gick till och från tunnelbanan, mellan en tunnelbana och ett pendeltåg, från en pendeltågsstation dit jag skulle, och sedan samma sträcka hem igen, till och från gymmet och sist till och från affären. Och sedan var jag uppe i 16500 steg. Bara sådär! (Sambon också.)

90-sträcket, oooh! (innebär det att du är över eller under eller mitt på?) Jag hoppas på att vara där om två veckor! (Mitt på eller strax under.)

• ingenjörsbruden

Hope2008: Hahaha!! Lätt val! Skippa långpromisen o stanna i sängen nu när dottern är utlånad!!
    Kilona går på rätt håll!

• Hvidbrud

Grattis ÏB! Vad harlig att det rör på sig! Så som du ligger i din duracell kanin skulle det ju vara konstigt om du inte gick ner. Kul!
    Oj, jag menar alltså hebalife=duracellkanin... kan se skumt ut

Ska till jobbet nu. Har en rätt lugn dag idag, om det inte kommer in nått akut. Sen så fort jag är legig hoppar jag och mannen på tåget och åker till min mamma. Härligt! Ska äta kräftor i morgon (första gången för min lovester! Hi hi, han är så gullig när han dricker snaps!)
    Söndag vankas lååång svampplockningstur i skogen. Det är bra för gumpmusklerna!
    Hela kroppen och själen läääängtar efter lite svensk natur, frisk luft, mammas kärlek och att få se horisonten... Kanske blir det ett nattadopp i havet i kväll?

Ha en bra dag tjejer! Kom ihåg att den där trappan som är lite jobbig ger en fastare figur och när tvn ändå är på kan man ju lika bra göra några magböjningar, när man ändå bara ligger där...

• tobiasochlinda

hej hej, jag har provat armbanden nu och lite kanske dom hjälper, men morgonen kräks jag iallafll,så jag vet inte, tror att dom lindrar lite men inte helt, ska prova dom några dagar till, tog av dom för en stund sen och nu mår jag JÄTTEILLA så kanske dom lindrar mer än jag tror!! tog iallafall på dom nu igen får vi se om det går ner.

• ingenjörsbruden
    Cantaton skrev 2008-09-05 09:16:12 följande:
    ingenjörsbruden,jag vet inte riktigt hur jag "hinner". Igår bara hände det. Gick till och från posten, gick till och från tunnelbanan, mellan en tunnelbana och ett pendeltåg, från en pendeltågsstation dit jag skulle, och sedan samma sträcka hem igen, till och från gymmet och sist till och från affären. Och sedan var jag uppe i 16500 steg. Bara sådär! (Sambon också.)90-sträcket, oooh! (innebär det att du är över eller under eller mitt på?) Jag hoppas på att vara där om två veckor! (Mitt på eller strax under.)
    Preccciiiiis över....90,2 (ett glas vatten mindre så hade det stått 90!) Hahaha! Hade jag varit under så hade jag ALDRIG skrivit 90....hellre 89,9 än att skriva 90! Psykologiskt kanske!!
    Men om du får så mkt vardagsmotion utan att gå en extra runda så är det kanon!!! Det kommer att rinna av dig!!

Hvidbrud: "HL-kaninen pinnar på* Svampplockning!!! *mmmmmmm* Låter SÅ härligt!! Önskar att jag var bra på att plocka svamp.....är helt kass! Ser bara gula björklöv! Men jag älskar ju svamp så man kanske skulle göra slag i saken o försöka gå ut o hitta gula kantareller.....karl johan känner jag igen men de andra är jag faktiskt osäker på.....är skogskantareller lite brunare är gula kantareller!?! Får nog köpa en svampbok!!

tobiasolinda: Jahaaa då verkar det som att de hjälper!! Spännande!! Följer gärna utvecklingen!!
    Ett tips ang morgonillamåendet...ha kex eller knäckebröd på sängbordet som du äter lite på innan du stiger upp....smulor i sängen men det brukar vara så om man äter oftare så blir man inte illamående....kan kanske vara värt att prova?!
Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...