• Mikabella

-5kg!!! Fortsätta här?...

Såg precis att vår tråd hade stängts Vill ju inte "förlora" er mina vänner. Ska vi fortsätta här?

Vi diskuterar vikt, träning, peppar, ojjoar oss, glädjs med varandra och ibland slinker det in lite andra ämnen än vikt och träning oxå!

Fler som vill hänga på?! Välkommna!!

• Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...
  • Hvidbrud

vad härligt att se att det rör sig i rätt riktning tjejer! Gillar denna tråden för att era succeer käns nästan som mina egna! Jag blir så glad bara! Grattis!
    Hope: Oj, vad det låter gott! Kanske borde jag kolla lite på din meny och få inspiration.
    Jag börjar med havregrynen, frukt öch/eller nötter till mellanmål, Kött/fisk/kyckling och (grova)grönsaker till lunch men sen kommer jag hem till min älskligsman, som jag inte har sett på hela dagen och då lagar vi god, och nyttig kvällsmat ihop. Men det blir för mycket alldeles för sent. Det är så härligt att äta middag ihop, men svårt att begränsa. Särskilt när jag kommer hem kl 8...
    Jag är egen företagare så jag brukar börja jobba sent, det betyder att jag har hela förmiddagen att träna på. (men varför sitter jag då vid BT istället kan man ju undra...?) Jag tränar i perioder. Ibland är jag duktig och ibland är jag lat. Sån är jag. Bättre det än ingen träning alls.

Ha en bra dag tjejer! Ska hämta min supercykel som har varit på uppstramning! Äntligen ska sadeln höjas, så jag inte sitter på huk när jag cyklar! Hi hi!

Ingenjörsbruttan: he he, så får du ju sätta av lite tid till oss andra brudar så vi kan få lite action... Ha det så bra! Kram!

• BrudSeptember2008

Hej hopp!

Idag visade vågen på -0,8 kilo!!!!!!!!!!!!! Wiiiieeeee:D
    Är nere på mitt bröllopsmål under 74. Vägde 73,7 kilo idag, men jag vet inte om det kommer att hålla tills på lördag.
    Motionerar ju inget nu när jag är sjuk..
    Men jag är ganska nöjd ändå!

Nästa mål som också är slutmålet är att väga 69 kilo, men det sätter jag inget datum tills jag ska nå, eller jo... Till jul vore ju kul!:)

Jag pluggar heltid(mer ibland), jobbar extra, har 2 barn, hus och sambo snart MAN! Vi har en motionscykel hemma som jag brukar ta en svän på, antingen när den lilla sover middag och den stora reder sej själv en stund. Eller så cyklar jag när dom somnat för kvällen. Jag promenerar ibland också, men eftersom sambon jobbar oregelbundna tider så är det svårt att få tid till det ibland. Detta är ju inga svar direkt för dej, men kan du inte hitta på nåt eget program hemma? Hantlar, pilatesboll, dvd, jogga på stället osv.. Nåt som inte kräver några dyra redskap.

Nä, nu ska jag plugga lite!
    Ha en bra dag allesammans!:)

• Hvidbrud

GRATTIS!!! Vad härligt! Viste att du skulle klara det! Klart att det håller sig! Det ordnar bröllopsnerverna! Hi hi!
    Så roligt!! Vilken glad dag jag får idag att dela så mycket glädje med er!!

BrudSeptember2008 skrev 2008-09-03 11:10:40 följande:
    Hej hopp!Idag visade vågen på -0,8 kilo!!!!!!!!!!!!! Wiiiieeeee:DÄr nere på mitt bröllopsmål under 74. Vägde 73,7 kilo idag, men jag vet inte om det kommer att hålla tills på lördag.Motionerar ju inget nu när jag är sjuk..Men jag är ganska nöjd ändå!Nästa mål som också är slutmålet är att väga 69 kilo, men det sätter jag inget datum tills jag ska nå, eller jo... Till jul vore ju kul!:)Jag pluggar heltid(mer ibland), jobbar extra, har 2 barn, hus och sambo snart MAN! Vi har en motionscykel hemma som jag brukar ta en svän på, antingen när den lilla sover middag och den stora reder sej själv en stund. Eller så cyklar jag när dom somnat för kvällen. Jag promenerar ibland också, men eftersom sambon jobbar oregelbundna tider så är det svårt att få tid till det ibland. Detta är ju inga svar direkt för dej, men kan du inte hitta på nåt eget program hemma? Hantlar, pilatesboll, dvd, jogga på stället osv.. Nåt som inte kräver några dyra redskap.Nä, nu ska jag plugga lite!Ha en bra dag allesammans!:)
  • BrudSeptember2008

Tack Hvidbrud!:)

Idag har jag såå svårt att komma igång med pluggandet....
    Av en konstig anledning så hamnar jag här inne heela tiden!;)

• ingenjörsbruden

Brudseptember: Va kul!!! Härligt att nå sitt mål innan bröllopet!!! Kanske inte så många som ser 1 kg hit eller dit....men att veta det själv är SÅ härligt!!!

Jag skulle ju komma med egen rapport....

Nu är jag en hooked herbalife-ätare!!! Sen i söndags äter jag herbalife till frukost o lunch!! Känner mig inte alls hungrig vilket jag gjorde efter nutrilette-shakerna.
    O ser redan resultat plus att jag har blivit äckligt pigg!!! Min sambo letade efter avstängningsknappen igår kväll!! Då hade jag jobbat hela dagen, handlat, sopat garaget, gjort egna köttbullar o fixat grönsakspytt innan jag körde o hämtade mannen på jobbet!!! O när vi kom hem vek jag tvätt, fixade det sista med maten plus förrätt m avocado o räkröra *MUMS*, tränade yoga i 60 min!!!
    Väldigt olikt mig!!
    Fördelen med herbalife är att det finns mkt mer näring i shakerna vilket gör att kroppen inte blir hungrig. Dessutom så äter jag fibertabletter, mulitvitaminer, cell-ulose o en tablett till.....3 ggr/dag så magen känner sig ok osså!

Men idag är jag inte riktigt lika på G.....har blivit lite svullen i bihålorna o har känning av huvudvärk.....troligen pga vädret för jag dricker ordentligt o går inte hungrig!

• Hvidbrud

Krya på dig I-bruttan! Kanske all den energin du hade igår togs från dagens ranson? Det tar ju alltid lite tid innan hela systemet har tillpassat sig den nya dieten.
    Låter härligt at ha så mycket krut i baken!

• ingenjörsbruden
    Hvidbrud skrev 2008-09-03 13:21:37 följande:
    Krya på dig I-bruttan! Kanske all den energin du hade igår togs från dagens ranson? Det tar ju alltid lite tid innan hela systemet har tillpassat sig den nya dieten.Låter härligt at ha så mycket krut i baken!
    Ja eller så är det för att jag inte fick i mig allt vattnet jag skulle igår...

Ja krut i baken kan man lugnt säga!!! Kände mig som en duracell-kanin fast i ett jävligt ettrigt tempo!!!

Hur känns förkylningen idag? Bättre, sämre eller oförändrat?
    Hoppas du blir fri från det snart!!
  • tobiasochlinda

bruseptember, grattis!!!!!!!!

själv går jag på nån märklig graviditets diet... kräks nämnligen och mår superilla!!!! bläää med min dotter höll det i sig i 3 månader!!!! får se hur detta går...

• Cantaton

Nu har jag varit ute på en 5km-runda. Uppskattningsvis 2 av kilometrarna var i upp-och-nerförs-klippor. Jag var bra svettig nu när jag kom hem Dags för lite mellis kanske?

Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...