• Mikabella

-5kg!!! Fortsätta här?...

Såg precis att vår tråd hade stängts Vill ju inte "förlora" er mina vänner. Ska vi fortsätta här?

Vi diskuterar vikt, träning, peppar, ojjoar oss, glädjs med varandra och ibland slinker det in lite andra ämnen än vikt och träning oxå!

Fler som vill hänga på?! Välkommna!!

• Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...
  • avil

Haha,jag är väl lite "skadad" men jag måste få fråga er alla som gymmar o promenerar o allt så mycket

HUR HINNER NI?

Alltså har ni jobb o familj o hus?? eller vad?
    Blir lite avundsjuk då jag ser allt ni hinner!!
    jag jobbar förvisso bara halvtid-men övrig tid är jag ju med barnen!? Både små o skolbarn,så det är full rulle med både passning o läxor.
    Jag HINNER inte gå ut!!
    Okej,ingen ursäkt att inte gympa det går ju göra inne med.Men just promenader vore SÅ härligt,jag riktigt längtar ut.Men med en man som jobbar borta hela veckor så blir det ingen tid...
    Har ju min idealvikt nu så den saken är jag ju helt nöjd med.Under 53! Varierar en aning...
    Men rent av nyfikenhet-Hur Hinner ni allt??

• Hope2008

Idag visade vågen ytterligare 0,8kg ner!! (Det är ju inte vägdag idag, men av någon anledning ställde jag mig på vågen i alla fall - och det är jag glad för nu!)

Kör nu stenhårt på följande "diet"
    Frukost: smoothie med minimjölk, banan, hallon/blåbär och proteinpulver
    Mellanmål: Äpple/Päron
    Lunch: Ex kycklingfilé med quinoa och grönsaker, chili con carne på mager nötfärs (5%) och fullkornsbulgur eller kamutvete istället för ris
    Mellanmål: Äpple/Päron
    Kvällsmat: Fiberberikad havregrynsgröt med minimjölk och äppelmos (står mig hela kvällen på detta = inget småätande framför tv:n)

avil: Jag är småbarnsmamma och jobbar heltid (jag har dottern varannan vecka så jag får väl beskriva hur det fungerar de dagar hon är här) + att vi har hus (så jag antar att jag är en av dem du undrar över ). Jag har köpt en Crosstrainer som jag kör 20 min på varje morgon innan resten av familjen vaknar (nu har det varit förkylningar och dålig sömn osv, men AMBITIONEN är i alla fall detta ). Jag får gå upp kvart i sex för att hinna träna och duscha + stryka kläder, innan jag väcker de andra vid 06.40. Det fungerar (när vi är friska osv) och då vaknar jag dessutom ordentligt. Jag hade också velat gå ut och gå istället, men just nu får jag inte ihop det (de dagar vi har dottern).

Jag har själv insett att jag måste ha ett väldigt strikt inrutat schema för att överhuvudtaget fixa familjelivet (eftersom jag jobbar så mycket). Jag har lätt för att komma efter med saker, men har nu hittat en planering som fungerar. Då känner jag dessutom att det finns gott om tid för att umgås med dottern utan att känna stress för allt som ska göras. På måndagar och onsdagar tvättar jag, på tisdagar veckohandlar jag (planerar veckomatsedel), torsdagar städar vi och fre-sön kan man fixa i huset el hitta på annat. Nu var det ju inte det här du frågade efter, men jag tänkte mest svara på hur jag hinner allt.

Jag förstår att det måste vara jättesvårt att få ihop det med träning när man är själv med barnen hela veckorna. De har inga aktiviteter som du måste skjutsa dem till? Då kan du passa på att promenera medan du väntar på att de ska ha tränat/spelat (osv) klart. Jag har en kompis som är ensamstående och hon brukar passa på att promenera när dottern tränar fotboll. Jag såg nu att du hade både små och större barn så det kanske inte fungerar. Är de små "vagnburna"? I så fall kanske det ändå är ett alternativ.

Lycka till!

• avil

Hope-tackar! nä,de små är i "mellanålder"! vill absolut INTE åka vagn! o orkar inte gå så långt o snabbt..( 4år resp snart 3år den andra 12år)
    Dessutom vaknar de 05:00,på morron så att träna före de vaknar går bort!!sen är det full rulle att få de klara till förskolan,för vi måste fara ca 06:25 . Så morron går inte,o köpa nåt dyrt redskap att ha hemma går bort+att vi bor rätt trångt så vi rymmer inga stora maskiner..Svårt jag vet.
    Men det är intressant att få veta hur andra gör o så!!

• Hope2008

avil: Jag förstår det där med barn som inte vill åka vagn . Det är lite svårt då. Att gå ut och gå med dem ändå blir lite meningslöst för man får gå så sakta att det liksom inte känns riktigt lönt! Min dotter plockar dessutom på sig en massa saker när man är ute och då går det ju ännu långsammare!

Jag såg någon artikel i en kvällsblaska härom dagen om vardagsmotion tillsammans med barnen. Det är ju säkert bra, men jag tycker att det brukar vara svårt att hinna med allt efter dagis när man ska laga mat, äta, bada dottern och sedan förbereda henne för sängen. Det finns liksom inte så mycket tid för en massa kvällsaktiviteter på vardagarna!

Innan 05.00 går det ju definitivt inte att träna!! I ditt fall hade det kanske varit enklare att hitta en tid på kvällen när de små gått och lagt sig, men då kanske du vill ha kvalitetstid med den stora + att du ändå inte kan gå hemifrån. Knepigt det där!!

• avil

Ja,känns lite trist..På nåt vis "fast i mitt eget hus" liksom?? ja,dels vill jag ju umgås lite m henne o läxa ev o prata o så...o sen SOVA för då är jag knäckt!
    Men som sagt just för vikten kvittar det.jag går hela dagar på mitt jobb,så jag väger okej nu,o är nöjd på det viset.
    Bara kul o intressant att se hur andra finner tid o så!

• Cantaton

Jobb, nja Jag har jobbat heltid nu ett tag, annars är jag egenföretagare och kan planera tiden själv. Sambo, men inga barn och inget stort hus. Så det är klart att det är skillnad! Knappt så att jag känner att jag hinner... eller: det gör jag inte, men jag har prioriterat träningen framför annat just nu.

avil skrev 2008-09-03 08:34:15 följande:
    Haha,jag är väl lite "skadad" men jag måste få fråga er alla som gymmar o promenerar o allt så mycketHUR HINNER NI?Alltså har ni jobb o familj o hus?? eller vad?Blir lite avundsjuk då jag ser allt ni hinner!!jag jobbar förvisso bara halvtid-men övrig tid är jag ju med barnen!? Både små o skolbarn,så det är full rulle med både passning o läxor.Jag HINNER inte gå ut!!Okej,ingen ursäkt att inte gympa det går ju göra inne med.Men just promenader vore SÅ härligt,jag riktigt längtar ut.Men med en man som jobbar borta hela veckor så blir det ingen tid...Har ju min idealvikt nu så den saken är jag ju helt nöjd med.Under 53! Varierar en aning...Men rent av nyfikenhet-Hur Hinner ni allt??
  • Cantaton

Har vägningsdag idag! -0,7. ÄNTLIGEN händer det något! Hoppas bara att jag kan vara lika duktig fram till nästa vägning. (Jag har faktiskt ätit chips och godis senaste veckan eftersom vi hade inflyttningsfesten, men mina dagliga promenader samt gymträning verkar ge utslag ändå).

• Hope2008

Cantaton: Kanon!! Nu är vi på gång!!

• ingenjörsbruden

Va duktiga ni är fast allt snorande o halsont!!

Välkommen Maliinka!

Cantaton: Nu börjar det röra på sig!! Det där med trångt i kläderna känner jag så väl igen!! Det är extra skönt när man kommer i dem igen kan jag säga!! 14000 steg o 2 h gym är mer än väl godkänt!! Visst känner man sig så härligt trött i kroppen efteråt...psykiskt osså!!
    Dagliga promisar är kanon!!!

Hvidbrud: Igen Ingenjörsbrud inloggad=ingen action i tråden!
    Var ute hela dagen så det blev inget BT!!!

Animann: oooo hallontårta är ju SÅÅÅÅ gott!!! *dregel*

Avil: Ja du....hur hinner jag?! Har inga barn o inget hus så vi har tid att lägga på träning, men hade vi haft barn o hus så hade vi nog fått turas om att träna typ varannan dag eller så.
    Men hushållsarbete o fix med huset kan faktiskt osså räknas som lätt träning!

Hope2008: Vilka rutiner!!! Impad!!! Men som du skriver...det är nog enda sättet att få ihop tiden. Alltså det där med tvättdag....vi tvättar nästan varje dag!! O vi har inga barn!!! Hur tusan ska det sluta?! *voijnevoijne* Kan säga att låta mannens träningskläder hänga till nästa dag är ingen större hit.....det luktar MASSOR!!! *asg* o jag är inte speciellt känslig för svettdoft kan jag säga!!

Återkommer med min egna "rapport" om ett tag!

• Cantaton

Det är inte bara trångt i kläderna - jag får inte ens på dem. Byxorna fastnar liksom på låren...

Men o så lycklig jag kommer att vara den dagen jag kan få på mig mina kläder. Då är jag långt ifrån målvikten fortfarande, men då slipper jag lida över att behöva hitta kläder som passar på morgnarna.

Men jodå, det kändes skönt igår Idag är jag mest seg Men ska öva på lite låtar, sen ska jag ta en lunchpromenad.

ingenjörsbruden skrev 2008-09-03 10:24:33 följande:
    Va duktiga ni är fast allt snorande o halsont!! Välkommen Maliinka!Cantaton: Nu börjar det röra på sig!! Det där med trångt i kläderna känner jag så väl igen!! Det är extra skönt när man kommer i dem igen kan jag säga!! 14000 steg o 2 h gym är mer än väl godkänt!! Visst känner man sig så härligt trött i kroppen efteråt...psykiskt osså!! Dagliga promisar är kanon!!! Hvidbrud: Igen Ingenjörsbrud inloggad=ingen action i tråden! Var ute hela dagen så det blev inget BT!!! Animann: oooo hallontårta är ju SÅÅÅÅ gott!!! *dregel* Avil: Ja du....hur hinner jag?! Har inga barn o inget hus så vi har tid att lägga på träning, men hade vi haft barn o hus så hade vi nog fått turas om att träna typ varannan dag eller så. Men hushållsarbete o fix med huset kan faktiskt osså räknas som lätt träning! Hope2008: Vilka rutiner!!! Impad!!! Men som du skriver...det är nog enda sättet att få ihop tiden. Alltså det där med tvättdag....vi tvättar nästan varje dag!! O vi har inga barn!!! Hur tusan ska det sluta?! *voijnevoijne* Kan säga att låta mannens träningskläder hänga till nästa dag är ingen större hit.....det luktar MASSOR!!! *asg* o jag är inte speciellt känslig för svettdoft kan jag säga!! Återkommer med min egna "rapport" om ett tag!
Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...