Idag visade vågen ytterligare 0,8kg ner!! (Det är ju inte vägdag idag, men av någon anledning ställde jag mig på vågen i alla fall - och det är jag glad för nu!)
Kör nu stenhårt på följande "diet"
Frukost: smoothie med minimjölk, banan, hallon/blåbär och proteinpulver
Mellanmål: Äpple/Päron
Lunch: Ex kycklingfilé med quinoa och grönsaker, chili con carne på mager nötfärs (5%) och fullkornsbulgur eller kamutvete istället för ris
Mellanmål: Äpple/Päron
Kvällsmat: Fiberberikad havregrynsgröt med minimjölk och äppelmos (står mig hela kvällen på detta = inget småätande framför tv:n)
avil: Jag är småbarnsmamma och jobbar heltid (jag har dottern varannan vecka så jag får väl beskriva hur det fungerar de dagar hon är här) + att vi har hus (så jag antar att jag är en av dem du undrar över
). Jag har köpt en Crosstrainer som jag kör 20 min på varje morgon innan resten av familjen vaknar (nu har det varit förkylningar och dålig sömn osv, men AMBITIONEN är i alla fall detta
). Jag får gå upp kvart i sex för att hinna träna och duscha + stryka kläder, innan jag väcker de andra vid 06.40. Det fungerar (när vi är friska osv) och då vaknar jag dessutom ordentligt. Jag hade också velat gå ut och gå istället, men just nu får jag inte ihop det (de dagar vi har dottern).
Jag har själv insett att jag måste ha ett väldigt strikt inrutat schema för att överhuvudtaget fixa familjelivet (eftersom jag jobbar så mycket). Jag har lätt för att komma efter med saker, men har nu hittat en planering som fungerar. Då känner jag dessutom att det finns gott om tid för att umgås med dottern utan att känna stress för allt som ska göras. På måndagar och onsdagar tvättar jag, på tisdagar veckohandlar jag (planerar veckomatsedel), torsdagar städar vi och fre-sön kan man fixa i huset el hitta på annat. Nu var det ju inte det här du frågade efter, men jag tänkte mest svara på hur jag hinner allt.
Jag förstår att det måste vara jättesvårt att få ihop det med träning när man är själv med barnen hela veckorna. De har inga aktiviteter som du måste skjutsa dem till? Då kan du passa på att promenera medan du väntar på att de ska ha tränat/spelat (osv) klart. Jag har en kompis som är ensamstående och hon brukar passa på att promenera när dottern tränar fotboll. Jag såg nu att du hade både små och större barn så det kanske inte fungerar. Är de små "vagnburna"? I så fall kanske det ändå är ett alternativ.
Lycka till!