• Mikabella

-5kg!!! Fortsätta här?...

Såg precis att vår tråd hade stängts Vill ju inte "förlora" er mina vänner. Ska vi fortsätta här?

Vi diskuterar vikt, träning, peppar, ojjoar oss, glädjs med varandra och ibland slinker det in lite andra ämnen än vikt och träning oxå!

Fler som vill hänga på?! Välkommna!!

• Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...
  • soosse

hej tjejer! I dag har jag gått 9000 steg (tog av den sedan) och så har jag ridit 1 h dressyr har sååån träningsverk men det är ju ett gott täcken!! se på torsdag vad jag väger "spännande" men jag tror att jag gått upp lite. MEN!!! Vet ni vad som hände! jag va på gina och såg snygga jeans shorts så min kompis tog in 42 och 40 eller jag trodde det var 40. tog på mig dem och de satt perfa!! så kollar jag på lappen och det va 38!!!!!!! blev ett glädjetjut då hihi jag har inte gaft 38 sedan 8:an typ

• soosse

hej tjejer! I dag har jag gått 9000 steg (tog av den sedan) och så har jag ridit 1 h dressyr har sååån träningsverk men det är ju ett gott täcken!! se på torsdag vad jag väger "spännande" men jag tror att jag gått upp lite. MEN!!! Vet ni vad som hände! jag va på gina och såg snygga jeans shorts så min kompis tog in 42 och 40 eller jag trodde det var 40. tog på mig dem och de satt perfa!! så kollar jag på lappen och det va 38!!!!!!! blev ett glädjetjut då hihi jag har inte gaft 38 sedan 8:an typ

• soosse

• Nalle Puh 40

Har köpt ett träningskort idag, nu gäller det att gå dit oxå...

• ingenjörsbruden

Cantaton: Ahaaa inga snälla kollegor du har!!
    Du kan inte få dem att gå med på BT så de kan börja äta nyttigt de oss?!

tobiasochlinda skrev 2008-09-01 18:00:09 följande:
    jo visst har jag plussat, men jag är ju bar ai v 6, får panik när jag redan knatar upp i vikt! vill som sagt inte sluta på ytterligare 20 + i vikt!, och mycket av mitt småätande kommer sig nog av att jag ofta glömmer lunchen, så jag vill verkligen försöka bli en sund människa vad gäller matintaget så det blir en hälsosam graviditet... grattis ninnis!!
    Du behöver inte oroa dig om du försöker äta hälsosam mat o inte vräker i dig godis o annat onyttigt!
    Min svägerska gick upp massor i början men sen stannade det liksom av o hon bara växte i omfång...totalt gick hon upp 15 kg.
    Hon fick en gullig mage ganska fort så man kunde se att hon var gravid medans en av hennes kollegor som var 2 veckor efter inte syntes ngt alls på.....kollegans mage o kg kom senare.....skumt!!

Satsa på bra mellanmål som mättar ordentligt, kesella 1% med fun light i är kanon tycker jag! Men ställ ngn klocka så att du äter mellanmålet i tid o inte väntar för länge...då är det kört.
    Solrosfrön att småplocka i är också gott, bra att ha vid datorn då de inte kladdar (från en som kladdar med ALLT )

Grattis soosse!! Dyrt o roligt att handla kläder när storlekarna bara blir mindre o mindre!!

NallePhu: Nu finns det inga undanflykter längre!

Ett tips är att köpa snygga träningskläder (som man känner sig snygg i) så är det mkt roligare att träna!!!
  • Maliinka

Hej! Får man hoppa in här? Skulle vilja gå ner några kilo (ca 3) till bröllopet, samt skaffa lite fler muskler och bätte kondition...

• Cantaton

Välkommen

Maliinka skrev 2008-09-01 21:58:40 följande:
    Hej! Får man hoppa in här? Skulle vilja gå ner några kilo (ca 3) till bröllopet, samt skaffa lite fler muskler och bätte kondition...
  • Maliinka

Tack Cantaton! Har svårt att hitta motivationen själv, och tänkte att det kunde vara bra med en pepptråd...

• Cantaton

Då har du klart hittat rätt!!

Maliinka skrev 2008-09-01 22:12:03 följande:
    Tack Cantaton! Har svårt att hitta motivationen själv, och tänkte att det kunde vara bra med en pepptråd...
  • Hope2008

Maliinka: Välkommen!!

Här är det deppigt värre. Har helt kommit av mig med motionen. Sover så förbaskat dåligt att jag verkligen inte kommer ur sängen tillräckligt tidigt för att hinna träna. Det är för mycket att göra på jobbet och när lillan vaknar på natten (för att sedan somna om inne hos oss) har jag hunnit vakna och hjärnan har börjat köra igång. Allt snurrar och jag får panik över hur mycket jag måste hinna. När klockan sedan ringer är jag dödstrött och masar mig iväg till jobbet. Är helt ineffektiv hela förmiddagen eftersom jag egentligen är dödstrött.

Dels är det jobbet som spökar, dels är det min dotters pappa som alltid lyckas få mig att må dåligt. Vi bråkar inte direkt, men det finns så mycket i bagaget som gör att jag får ont i magen varje gång jag ser att det är han som ringer och efter varje samtal är jag helt slut. Undrar hur länge det ska hålla i sig?

Det här blev rena terapisamtalet! Inte meningen att belasta er tjejer med min "ryggsäck". Skönt ibland bara att låta sambon slippa ta emot allt jag behöver få ur mig....

Igår gjorde jag glasstårtor till lördagens fest. Härligt! Fem stycken blev det, tre med mintchoklad och två med daim. Gott! Vi blir 30 personer på lördag (både jag och sambon har födelsedagar nu)...Vi har beställt kallskuret och jag ska fixa pastasallad till detta. På lördag gäller det att hålla sig ifrån godsakerna, men med 30 gäster så hinner vi nog inte ens sitta ner och äta...

Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...