• Mikabella

-5kg!!! Fortsätta här?...

Såg precis att vår tråd hade stängts Vill ju inte "förlora" er mina vänner. Ska vi fortsätta här?

Vi diskuterar vikt, träning, peppar, ojjoar oss, glädjs med varandra och ibland slinker det in lite andra ämnen än vikt och träning oxå!

Fler som vill hänga på?! Välkommna!!

• Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...
  • BrudSeptember2008

Vad fina ni var Mikis! Ha en härlig mini honeymoon!:)

Hope;
    Bättre 0.7 är väl inget att fnysa åt? Allt som inte är upp är ju jätte bra!:) Bara att köra på!

I lördags fick jag min möhippa!:D Världens bästa dag! Vilka vänner man har! Blir nästan tårögd bara jag tänker på det!

Dom hämtade mej strax efter 7 på morgonen. Jag fick världens läckraste 80-tals kläder. En illgul klänning, och cerisa nylontights och gula usa-sockar, och diverse plastiga attiraljer, samt ett band som det stod möhippa på. Efter det var det ögonbindel och in i bilen. Vi åkte till ett hotell inne i Skövde och åt en ordentlig hotellfrukost! *mums*

Efter frukosten fick jag ge mej ut på stan och göra uppdrag. Jag fick 100:- och skulle ordna något gammalt, något blått, lånat, och något nytt. För att det skulle bli svårare fick jag bara gå i vissa utvalda affärer till varje uppdrag. Man fick ju tänka sej för vad man valde då det ska användas på bröllopet!:D

Min moster jobbar på ambulansen och dom hade uppvisning på fstivalen som var i helgen. Så när det var HLR-utbildning så var jag den frivilliga. Dom lindade in mej i en bår-grej så jag var som en stel mumie! Jag fick även gå runt med 8st bilder och fråga människor vilken dom trodde var min blivande.
    Vi åt lunch på stan och efter några timmar åkte vi iväg igen. Vi hamnade på berget, där det finns något som heter Urkraft. Man gör olika övningar för att stärka gruppen. Jätte kul!
    Sen fick jag åka fyrhjuling. DET var kul!:)

Efter detta åkte vi hem till min moster och åt tacos. Nu åkte alkoholen fram också!;) Vi hade super trevligt! Åt och drack och umgicks. Sen hade dom bestämt att det skulle vara singstar-turnering. Har aldrig gjort det förut, och är verkligen ingen sångare. Men det var SUPERKUL!:)
    Sen drog vi ner på stan och gick ut. Vi hade sååå kul! Hela dagen var enormt lyckad! Var hemma runt 3 på naten och stöp i säng. Mådde inget vidare på söndagen, men det var det allt värt!:D

• AniMann

Brudseptember2008:
    Det lät som en jätterolig möhippa =)
    Min kommer nog också vara i Skövde (när nu det blir dags)
    Syrran har sagt att hon vill fixa den på ett spa hon jobbar på där.
    Bor du i Skövde?
    Jag kommer ursprungligen från hålan Tidaholm.
    Flydde ner till Jönköping november -07.
    Jobbar dock kvar där...

• tobiasochlinda

vilken kul möhippa!

0,7 kg är väl inte så illa, själv går jag upp!!! massor!! jösses var ska detta sluta??? måste försöka öka på motion och minska det goda ännu mer känner jag. sen slarvar jag ofta med lunch... måste skärpa mig där med! annars komme jag sluta som en michelin gumma!!!

• Ninnispinnis

Oj oj oj... Hur beskriver man en dag som var allt jag någonsin hade kunnat dömma om, och lite till? Jag återkommer med en mer detaljerad beskrivning när jag har smält alla intryck lite... Jag kan bara säga att det var den finaste och lyckligaste dagen jag någonsin har upplevt! Jag har aldrig känt mig så vacker, älskad och lycklig... Har inte några bra bilder än, men har lagt in en i galleriet, den är tagen av min MAN (hihi, det känns häftigt att säga det ) vid 05-snåret på morgonen utanför bröllopssviten

Idag ska det packas upp coh packas ner, imorgon åker vi till USA på bröllopsresa - två veckors roadtrip

Puss & kram!

• Ninnispinnis

Grattis Mikis! Hoppas ni hade en lika underbar dag som vi... Det ser ut så på bilden KRAM!

• AniMann

Grattis ninnispinnis!
    vad fin du var! Ser fram emot fler bilder =)

• BrudSeptember2008

AniMann;
    Är ursprungligen från Skövde, har bott en sväng i Falköping också. Och just nu bor vi i Stenstorp!:D Inte långt från Tidaholm med andra ord!;)

Ninnispinnis och Mikis; Ni var jätte vackar på bilderna! Ser fram emot fler! Ha en underbar roadtrip Ninnis!

Gahhh... Jag är SUPERFÖRKYLD idag! Näsan bara rinner och den börjar bli fnasig av allt snytande!:S Hoppas det hinner bli bra till helgen. Jag som har så mycket att göra nu sista veckan, jag orkar inte göra nåt...

Ps; möhippa= 0,5 hg upp. Så nu har jag 0,6 hg att gå ner tills på fre eller lö. Men det fixar sej nog, med denna matlusten så:S
    Dock blir det ingen motion när jag inte mår bra, kan ju inte riskera att bli värre!

Kram på Er!

• ingenjörsbruden

GRATTIS både Ninnispinnis o Mikis! Superfina var ni båda två!!! O vilka härliga dagar!!
    Ninnispinnis: väldigt fräsch på fotot för att vara vid 5-tiden på morgonen!!

soosse: Va kul att han vill testa mer!!! Ser framför mig hur ni rider iväg tillsammans i solnedgången!!

Cantaton: Din stackare!!! Men det ger goa kr iallafall! O så är det ju lite svårare att småäta o så på jobbet (tycker jag iallafall). Hoppas ni hann med vad ni skulle!

Hope2008: Alla bäckar små!!

Brudseptember2008: Vilken härlig möhippa!! Tråkigt med förkylningen, men de 0,6 kg går du nog ner med tanke på allt snytande!!

Animann: Låter perfekt med en syster som jobbar på spa!!! Ska föreslå det för syrran att hon ska sluta vara syrra o börja jobba på spa!!

tobiasolinda: men har inte du plussat?! Då ska man väl gå upp eller? *förvirrad* Men om det är jag som snurrar ihopa det så försök att äta bättre mellanmål så att du inte slarvar med lunchen....men om det är så att du plussat...vissa har sin viktökning tidigt o andra långt senare, försök att se måtten/formen....för man ska helst upp 12-15 kg u graviditet (om man har normalutgångsvikt).

Nåja...lite bekännelser!!
    Det blev pizza i lördags....men då hade jag cyklat 3 mil o slitit i min systers trädgård hela dagen så det var jag nog väl värd! Åt shake till frukost, mellis o lunch. Blev lite blåbärsglass från Otto!! *SLURP* Farligtfarligt!!
    I går/söndag så påbörjade jag mitt nya liv med Herbalife!!!
    Äter nu en massa vitaminer, fiber o supergoda shakes! Det bästa är att jag inte blir hungrig efter dessa shaker....innehåller massor mer näring som jag troligen behöver! O så ska man äta ett mål om dagen med kniv o gaffel!
    Känner mig pigg o glad, so far so good....
    Är jättelycklig för min m2b men ibland blir jag så ÖVERLYCKLIG...det här med pulver o sånt är han eg helt emot....men han tyckte att herbalifes upplägg verkar nyttigt/bra så han tyckte att vi skulle lägga den utgiften i vårt gemensamma matkonto!!! Kanske självklart men jag hade inte räknat med det så jag blev så glad!!
    Dessutom så har han tänkt dricka upp nutrilette påsarna jag har kvar!! Är ju praktiskt efter träningen!

I kväll så blir det stavgång...hoppas att mina muskler mjukar upp sig efter ogräsrensningen i helgen!

• Cantaton

Jag tycker snarare att det är lättare att småäta då.. Sitter 10 pers och jobbar 10h+ en söndag är det många som tycker synd om sig själva = pizza hemkörning + godis och kakor..

Jag är sååå trött nu. Jobbar förhoppningsvis bara 25 min till. Återigen en tiotimmarsdag. Också upp o jobba 8 imorrn igen.

ingenjörsbruden skrev 2008-09-01 15:41:51 följande:
    GRATTIS både Ninnispinnis o Mikis! Superfina var ni båda två!!! O vilka härliga dagar!! Ninnispinnis: väldigt fräsch på fotot för att vara vid 5-tiden på morgonen!! soosse: Va kul att han vill testa mer!!! Ser framför mig hur ni rider iväg tillsammans i solnedgången!! Cantaton: Din stackare!!! Men det ger goa kr iallafall! O så är det ju lite svårare att småäta o så på jobbet (tycker jag iallafall). Hoppas ni hann med vad ni skulle!Hope2008: Alla bäckar små!! Brudseptember2008: Vilken härlig möhippa!! Tråkigt med förkylningen, men de 0,6 kg går du nog ner med tanke på allt snytande!! Animann: Låter perfekt med en syster som jobbar på spa!!! Ska föreslå det för syrran att hon ska sluta vara syrra o börja jobba på spa!! tobiasolinda: men har inte du plussat?! Då ska man väl gå upp eller? *förvirrad* Men om det är jag som snurrar ihopa det så försök att äta bättre mellanmål så att du inte slarvar med lunchen....men om det är så att du plussat...vissa har sin viktökning tidigt o andra långt senare, försök att se måtten/formen....för man ska helst upp 12-15 kg u graviditet (om man har normalutgångsvikt).Nåja...lite bekännelser!! Det blev pizza i lördags....men då hade jag cyklat 3 mil o slitit i min systers trädgård hela dagen så det var jag nog väl värd! Åt shake till frukost, mellis o lunch. Blev lite blåbärsglass från Otto!! *SLURP* Farligtfarligt!! I går/söndag så påbörjade jag mitt nya liv med Herbalife!!! Äter nu en massa vitaminer, fiber o supergoda shakes! Det bästa är att jag inte blir hungrig efter dessa shaker....innehåller massor mer näring som jag troligen behöver! O så ska man äta ett mål om dagen med kniv o gaffel! Känner mig pigg o glad, so far so good.... Är jättelycklig för min m2b men ibland blir jag så ÖVERLYCKLIG...det här med pulver o sånt är han eg helt emot....men han tyckte att herbalifes upplägg verkar nyttigt/bra så han tyckte att vi skulle lägga den utgiften i vårt gemensamma matkonto!!! Kanske självklart men jag hade inte räknat med det så jag blev så glad!! Dessutom så har han tänkt dricka upp nutrilette påsarna jag har kvar!! Är ju praktiskt efter träningen! I kväll så blir det stavgång...hoppas att mina muskler mjukar upp sig efter ogräsrensningen i helgen!
  • tobiasochlinda

jo visst har jag plussat, men jag är ju bar ai v 6, får panik när jag redan knatar upp i vikt! vill som sagt inte sluta på ytterligare 20 + i vikt!, och mycket av mitt småätande kommer sig nog av att jag ofta glömmer lunchen, så jag vill verkligen försöka bli en sund människa vad gäller matintaget så det blir en hälsosam graviditet...

grattis ninnis!!

Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...