• Mikabella

-5kg!!! Fortsätta här?...

Såg precis att vår tråd hade stängts Vill ju inte "förlora" er mina vänner. Ska vi fortsätta här?

Vi diskuterar vikt, träning, peppar, ojjoar oss, glädjs med varandra och ibland slinker det in lite andra ämnen än vikt och träning oxå!

Fler som vill hänga på?! Välkommna!!

• Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...
  • BrudSeptember2008

Vad ni är duktiga allihop!!!:D
    Man blir så glad av att läsa här inne. Det känns som att alla har ganska bra flyt just nu. Förutom lite förkylningar då.

Tack för alla grattis! Det känns jätte bra just nu!:)

• Hvidbrud

Du borde ta och prova Akupressur armband! Det är ett band man har med en liten kula i som trycker på en punkt på handleden. Det är testat att det funkar. I danmark säljs det på apoteket och andra ställen. Vet inte hur vanligt det är i sveroige, men väl väryt att prova om det kan spara dig 3 månaders illamående, kanske?

www.9manader.nu/foraldrar/mamma/kropposjal/komplemantar/akupressur
    Tydligen fins det även på apoteket i sverige www.apoteket.se/rd&a=6420&tab=products&PerformSearch=true&search_category_recursive=true&sort_attribute_1=product_name&sort_direction_1=ascending&simpleSearch=yes&search_online=true&ProfileGroupName=default&Filter=false&search_query_keyword=sea+band

tobiasochlinda skrev 2008-09-03 14:44:09 följande:
    bruseptember, grattis!!!!!!!!själv går jag på nån märklig graviditets diet... kräks nämnligen och mår superilla!!!! bläää med min dotter höll det i sig i 3 månader!!!! får se hur detta går...
  • ingenjörsbruden
    Hvidbrud skrev 2008-09-03 17:24:45 följande:
    Du borde ta och prova Akupressur armband! Det är ett band man har med en liten kula i som trycker på en punkt på handleden. Det är testat att det funkar. I danmark säljs det på apoteket och andra ställen. Vet inte hur vanligt det är i sveroige, men väl väryt att prova om det kan spara dig 3 månaders illamående, kanske?www.9manader.nu/foraldrar/mamma/kropposjal/ko...Tydligen fins det även på apoteket i sverige www.apoteket.se/rd
    Japp de finns på apoteket i sverige!!
    En släkting hade såna armband när hon var gravid o illamående o det funka för henne i allafall!!
    Jag ska faktiskt osså köpa sådana armband......mot sjösjuka!!!
    Har prelbokat dyktrip med övernattning på båt i 4 dagar o nätter när vi ska till thailand!!! *LEEEEEEEEER*
  • Hvidbrud

Ååååååååhhhhhh!!!!! Avis!! Guud vad härligt! -Tog mitt dykcert i thailand och det var så himla härligt (och lite läskigt...)

• Hvidbrud

Cantaton: Oj vad imponerad jag blir ! Jag vill också ha lite klippor att klätra i. Men här är det ju platt som en pankaka!

• soosse

ovanför mitt huvud står det pust stonk och stön!!! jag har letat *!#%&&¤/%¤"#"* vetenskaplig artickel i 6 h nu. Jag ger upp!! antingen är det bara ett abstract eller så finns den inte att få tag på när man ska ha den... ååå mupp.. känner för att tyckasyndom mig själv äta en hel tårta. fanskap.. men jag har gått 8 km igen i dag och i morgon är det vägning!! suck

• BrudSeptember2008

God kväll på Er!

Ja, jag har också hört att armbanden mot illamående ska funka. Det kan ju vara värt att testa.

Härligt med en båt-tripp och dyka låter ju inte heller så dumt!

Soosse; Det är ju så trist när man letar efter nåt specifikt och man inte hittar det! Duktigt av dej att gå 8 km.
    Lycka till på vägningen imorgon!

Själv sitter jag och mumsar på min kvällsmat bestående av,
    1 avocado, 4 skivor kalkon och några matskedar keso! *dreggel* :D

• Maliinka

Oj vad ni är duktiga! Jag blir så peppad av att läsa era inlägg Min kära och gulliga sambo hade varit och handlat förut idag, och hade köpt med en påse bilar till mig, eftersom jag är så förtjust i det. Men jag stod emot! Så han fick äta den själv, vilket han inte blev ledsen över

Sen måste jag säga att det där med vikt är skumt och ofta missvisande, i alla fall för mig... Vägde mig hemma hos min mamma idag och vågen visade 47,7, vilket ju nästan är min målvikt... Vill väga ca 47... Men ändå har jag en ordentlig plufsmage! Så jag vil ju liksom mest omvandla fettet till muskler... Så därför tycker jag det är svårt att veta vad man ska sätta för viktmål! Kanske borde tänka 45 istället? Eller så får jag komma igång med träningen och så kanske vikten ligger kvar hyfsat, men att jag får lite muskler...

• Hvidbrud

Kanske ska du ta fram måttbandet istället?
    Jag slängde ut vågen, för jag gick bara upp, men spegelbilden och kläderna sa nått annat!
    Sikta på 3cm mindre i midjan tex?

• Maliinka

Bra idé, Hvidbrud! Måttbandet åker fram i morgon!

Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...