• Mikabella

-5kg!!! Fortsätta här?...

Såg precis att vår tråd hade stängts Vill ju inte "förlora" er mina vänner. Ska vi fortsätta här?

Vi diskuterar vikt, träning, peppar, ojjoar oss, glädjs med varandra och ibland slinker det in lite andra ämnen än vikt och träning oxå!

Fler som vill hänga på?! Välkommna!!

• Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...
  • Hope2008

Fr o m imorgon ska jag börja redovisa mina siffror till er en gång i veckan (det blir större "press" då ). Då är det vägning och mätning som gäller. Nu SKA jag ner 6 kg. 52kg är målet och jag vill verkligenn att det ska bli så.

Det är jätteskönt att ha upptäckt att gröten funkar så bra på kvällen. Jag står mig längre och äter inte en massa strunt framför tv:n. Jag känner mig inte heller lika plufsig runt magen.

Måste komma ihåg att äta vitamintabletter också. Jag ser på håret att jag behöver det.

Funderar på delmål för att sporra mig. Igår vägde jag 57,7. Nästa mål kanske ska vara 55? Funderar på att ge mig själv en ansiktsbehandling då.

Men varför i h-vete sitter jag här och funderar över detta NU? Jag har ju inte tid!! Måste jobba!! Deadline närmar sig...

Snart är det lunch. Det blir en god, nyttig fiskgryta med quinoa och avocado till detta.

• BrudSeptember2008

Cantaton;
    Ja, HUR gick det till?:D
    Jag tror att det är som Hvidbrud säger.. Mycket är nog stress och nervositet! Sen så är jag ju fortfarande sjuk, så jag har inte så mycket till aptit..
    Ps; Trist med polare som inte fattar att man inte vill fika, utan motionera! Det är bra att du har gubben som kan piska dej på gymmet lite!;)

Hvidbrud;
    Ja efter bröllopet så kör vi dom sista kilona!! Dom SKA väck!:)
    Jag mår verkligen så mycket bättre nu när jag har gått ner i vikt. Jag KÄNNER mej gladare och mer nöjd med mej själv.
    Det är verkligen nära nu... Sååå pirrigt! Men härligt!
    Ha en bra dag på jobbet!

Hope;
    Tur att ni inte försov er! Jag tycker oftast att hela dagen blir så konstig när man försover sej, det blir fel på nåt sätt.
    Härligt att börja spåna på bröllopsplanering!:D
    Städa lugnt i eftermiddag!;)

Jag ska plugga nu medans barnen är på dagis, dom ska hämtas klockan 14. Sen tänkte jag försöka pressa brudklänningen och sy in mannens skjorta och stryka den med.
    Tvätta undan lite sängkläder och städa lite står på schemat också. Inte så kul, men ett nödvändigt ont!;)

• BrudSeptember2008

Hope;
    Jag tycker att 55 kilo eller 54,9 låter som ett bra delmål! Härligt med en ansiktsbehandling när du når det! Det är en bra morot!:)

• Cantaton

Rapportera på du, vi är intresserade

Lunchen lät mumsig!

Hope2008 skrev 2008-09-04 11:05:23 följande:
    Fr o m imorgon ska jag börja redovisa mina siffror till er en gång i veckan (det blir större "press" då ). Då är det vägning och mätning som gäller. Nu SKA jag ner 6 kg. 52kg är målet och jag vill verkligenn att det ska bli så.Det är jätteskönt att ha upptäckt att gröten funkar så bra på kvällen. Jag står mig längre och äter inte en massa strunt framför tv:n. Jag känner mig inte heller lika plufsig runt magen.Måste komma ihåg att äta vitamintabletter också. Jag ser på håret att jag behöver det. Funderar på delmål för att sporra mig. Igår vägde jag 57,7. Nästa mål kanske ska vara 55? Funderar på att ge mig själv en ansiktsbehandling då. Men varför i h-vete sitter jag här och funderar över detta NU? Jag har ju inte tid!! Måste jobba!! Deadline närmar sig...Snart är det lunch. Det blir en god, nyttig fiskgryta med quinoa och avocado till detta.
  • Hope2008

Eftersom jag nu sitter här och slösurfar på lunchen (och äter samtidigt!) kan jag passa på att tipsa om min fiskgryta. Den blev jättegod, tyckte jag (fastän att den bara slängdes ihop lite på måfå i går kväll.... ). Den är inte så onyttig heller så jag lägger den här:

Tärnade laxfiléer kokas i c a 5 dl vatten och en fiskbuljongtärning. Krydda med vitpeppar. Häll i ett par matskedar matlagningsgrädde och klipp i rikligt med dill. Avsluta med att dela och slänga i crabsticks och gröna ärtor. Låt puttra några minuter och tillsätt vid behov maizenaredning. Jag har quinoa till detta + tärnad avocado. Superenkelt!

Vi är tokiga i fisk hela familjen (framför allt lax). Det LÄR ju ingå i vår kommande bröllopsmeny .

• Cantaton

Låter så skööönt

Hvidbrud skrev 2008-09-04 10:56:39 följande:
    Massage av olika kaliber, både skadebehandling och kropsterapeutiskt arbete. zonterapi och ansiktsbehandlingar. Så lite av varje. Det är kul! Älskar mitt jobb!Nu måste jag rusa! Kikar in lite i pauserna under dagens lopp... hi hi
  • BrudSeptember2008

Wiiiieeee!!!!:D

Måste berätta för någon att jag har VÄRLDENS bästa kompis!

Hon ringde precis och sa att hon har tagit ledigt från jobbet ikväll så hon kan komma hit och hjälpa mej med det sista med min klänning!:) Den ska fixas till det sista efter uppläggningen, eventuellt ändras lite och pressas!
    Hon vet att jag är dunder förkyld och stressad för att jag inte orkar göra så mycket nu när jag är sjuk.

Såååå GLAD!:)

• Cantaton

Va gulligt! Och skönt för dig!

BrudSeptember2008 skrev 2008-09-04 13:03:13 följande:
    Wiiiieeee!!!!:DMåste berätta för någon att jag har VÄRLDENS bästa kompis!Hon ringde precis och sa att hon har tagit ledigt från jobbet ikväll så hon kan komma hit och hjälpa mej med det sista med min klänning!:) Den ska fixas till det sista efter uppläggningen, eventuellt ändras lite och pressas!Hon vet att jag är dunder förkyld och stressad för att jag inte orkar göra så mycket nu när jag är sjuk.Såååå GLAD!:)
  • ingenjörsbruden

Hvidbrud!: Ja visst är det speciellt med dykning i thailand!! Min m2b har aldrig dykt i tropiskt vatten så det ska bli så jäkla kul att se hans reaktioner!!! Har osså tagit mitt dykcert i thailand!!

Soosse: 8km låter härligt! Hur gick vägningen idag?!

Cantaton: Klättring är superallsidig träning, låter dessutom väldigt härligt! 13000 steg är kanon!! Visst är det härligt att träna med sin sambo!!

Brudseptember: *applåderar* Grattis!!!
    Om du funderar för mkt så ha ett block vid sängen o skriv ner allt du kommer på....så är du säker på att inte glömma att kolla nästa dag o så brukar det vara lättare att somna...men om det är inför bröllop så går det nog utanför vanliga ramar!

Hope2008: Ja det är kanon att ha biktningen här! Trissar en ännu mer!! Men är ínte 52 kg lite väl lite?? Satsa på måtten istället!! Lycka till med pressningen av klänningen o tvättningen! Tack för receptet, verkar jättegott!!
    Jag är osså tokig i fisk...men inte m2b....så det blir inte fisk så ofta som jag vill tyvärr... Men detta fiskreceptet kanske går hem hos honom...ska testa!!

En annan sitter o längtar bara hem!!! Har massor att göra på jobbet men har ingen arbetsmoral alls.....funkar dåligt!
    Men annars är det bra även här! Måtten fortsätter att minska känner jag i kläderna....topparna har börjat bli fladdriga kring magen!!! Igår så hälsade en fd kollega på o han såg att jag gått ner!!
    Har ingen huvudvärkskänning idag....har insett att jag måste dricka vatten mkt mer utan slarv!
    Igår blev det bara motion i sänghalmen.....
    Men idag så måste jag komma ut med mina stavar!!!

Ni som har stegräknare, var har ni köpt den o vad kostade den??

• soosse

asså jag fattar inte vad det är med min kropp?? I går kväll vägde jag mig och jag vägde 82.3 efter att ha ätit massa *mums* och så vägde jag mig i morse 84,3????? hur är detta möjligt?? Jag fattar inget.. Men men jag har hittat en vetenskaplig artickel *pust* Men å andra sidan ska jag banka in hela nervsystemet i skallen på en vecka snacka om att det börjar lukta bränt pga överhättning...

Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...