• Mikabella

-5kg!!! Fortsätta här?...

Såg precis att vår tråd hade stängts Vill ju inte "förlora" er mina vänner. Ska vi fortsätta här?

Vi diskuterar vikt, träning, peppar, ojjoar oss, glädjs med varandra och ibland slinker det in lite andra ämnen än vikt och träning oxå!

Fler som vill hänga på?! Välkommna!!

• Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...
  • Hope2008

Mikabella: Ni är otroligt vackra!!
    Ser fram emot fler bilder.

Nu är det snart helg! Vi skippade idén om kycklingwok ikväll (vi kände båda att vi inte ville äta lagad mat två gånger idag)... istället satsar vi på hemmagjorda räksmörgåsar... mums!

Kramar på er!!

• soosse

jag har lagat trerätters åt min älskling. Gorgonzolafyllda fikon inlindade i parmaskinka sen lite sparris med parmaskinka. Sen gjorde jag thai torsk :P med färskpasta och nu äter jag rocky road glass!! mummms

• Maliinka

Oj vad ni är aktiva här inne! Hinner inte med för fem öre, men kan i alla fall berätta att jag var och inhandlade en stegräknare idag. En gång i tiden ägde jag ett papper som jag klippt ut ur en tidning, där det står hur många steg per dag man ska ha gått för att räknas som "mycket inaktiv", "inaktiv", "ganska aktiv" och "mycket aktiv". Någon som har de siffrorna?

Vad härligt att du blev så nöjd med dagen, Mikabella. Jättefina kort!

• Cantaton

Äsch, idag kom jag bara upp i 6500 steg. Hade lite för mycket att göra för att hinna ut och ta en extra promenad. Har ju tre vigslar imorrn, och jag vill vara väl förberedd för dem - så de var ena priot. Mitt andra prio var att gå med farmor till prästen och planera begravningen. Det tog ett bra tag av min dag, och stackars farmor bara grät och grät och grät... Men jag tror att det blir en fin begravning.

• Maliinka

Är du präst, Cantaton? Vad härligt att få medhjälpa till fina bröllop Jag beklagar sorgen, antar att det är din farfar som gått bort?

Jag hittade själv de siffror som jag efterfrågade i inlägg #1514. Skriver upp dem här, ifall det finns någon mer som liksom jag tycker att det är bra att ha något riktmärke att utgå ifrån (fast det kanske ni har redan)... Källan är kanske tvivelaktig, nämligen en gammal I Form-tidning, men jag kör på det Där står det så här:

0-5000: Mycket inaktiv.
    5000-7500: Låg aktivitetsnivå.
    7500-10000: Du är någorlunda aktiv.
    10000-12500: Du är aktiv.
    12500 -->: Du är mycket aktiv.

• Maliinka
    ingenjörsbruden skrev 2008-09-04 13:13:03 följande:
    Ni som har stegräknare, var har ni köpt den o vad kostade den??
    Jag köpte min idag på Stadium för 199 kr.
  • Maliinka

Oj vad jag spammar *rodnar* Vill bara tacka er som svarade på mått-frågan!

• BrudSeptember2008

Wiiiiieeeeeeeeee!!!!!!!!!!!!!!:D

IDAG ska jag gifta mej!!!!!!
    Jag sitter här och varvar ner lite, det har varit full rulle idag. Försöker att vänja mej att skriva med mina "nya" naglar. Modell längre än vanligt... :)

Nyklippt är jag också, känns skönt!

Ikväll åt jag pizza till kvällsmat, undrar vad vågen säger om det imorgon? Men det var jag värd, efter allt slit idag!;)

Har nu skrivit en lista på allt som ska göras imorgon, och allt jag ska komma ihåg. Det är nog bra för mej som har så dåligt minne!;)

Nä, nu MÅSTE jag få lite skönhetssömn!;)

Kram på Er alla!

• Cantaton

Nix, inte präst, men sångerska

Och det var inte riktigt min farfar, utan min farmors man (min farmor och farfar var skilda.)

Jag tycker att stegtabellen låter riktig - ungefär som jag läst på andra ställen.

Maliinka skrev 2008-09-05 23:59:42 följande:
    Är du präst, Cantaton? Vad härligt att få medhjälpa till fina bröllop Jag beklagar sorgen, antar att det är din farfar som gått bort?Jag hittade själv de siffror som jag efterfrågade i inlägg #1514. Skriver upp dem här, ifall det finns någon mer som liksom jag tycker att det är bra att ha något riktmärke att utgå ifrån (fast det kanske ni har redan)... Källan är kanske tvivelaktig, nämligen en gammal I Form-tidning, men jag kör på det Där står det så här: 0-5000: Mycket inaktiv.5000-7500: Låg aktivitetsnivå.7500-10000: Du är någorlunda aktiv.10000-12500: Du är aktiv.12500 -->: Du är mycket aktiv.
Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...