• Mikabella

-5kg!!! Fortsätta här?...

Såg precis att vår tråd hade stängts Vill ju inte "förlora" er mina vänner. Ska vi fortsätta här?

Vi diskuterar vikt, träning, peppar, ojjoar oss, glädjs med varandra och ibland slinker det in lite andra ämnen än vikt och träning oxå!

Fler som vill hänga på?! Välkommna!!

• Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...
  • Maliinka

ingenjörsbruden skrev 2008-09-12 08:40:32 följande:

Maliinka: Det är ett bra system men så himla tradigt innan man kommit in i det o lärt sig hur mkt p där är i allt......jag tappade orken fort med räknandet. Men maten är god!!
    Ja, det är drygt att komma in i det faktiskt. Och att hålla sig inom sin gräns! Det är mer "points" än vad man tror i saker och ting... Höll på med det där för några år sen också då min mamma gick med i viktväktarna. Då gav hon mig en liten bok med hur många points det är i olika livsmedel. Man behöver ju inte följa det slaviskt, men det kan ju vara intressant att se ungefär hur många points det är i olika livsmedel...
  • ingenjörsbruden
    Maliinka skrev 2008-09-12 14:45:55 följande:
    ingenjörsbruden skrev 2008-09-12 08:40:32 följande:
    Ja, det är drygt att komma in i det faktiskt. Och att hålla sig inom sin gräns! Det är mer "points" än vad man tror i saker och ting... Höll på med det där för några år sen också då min mamma gick med i viktväktarna. Då gav hon mig en liten bok med hur många points det är i olika livsmedel. Man behöver ju inte följa det slaviskt, men det kan ju vara intressant att se ungefär hur många points det är i olika livsmedel...
    Problemet är när det kommer nya produkter som inte finns i den handboken.....då börjar det fallera... jag som kör efter GI kollar på innehållsförteckningarna efter hur mkt kcal det är i produkterna....blir lite lättare att få långsiktigt grepp o man blir mer kritisk när man köper bröd...för man kan se hur mkt socker som det är i stoppat.....
    Alla sätt är bra utom de dåliga eller hur?!
    O så ska man ju hitta sitt sätt/livsstil!
    Jag är sockerholic...o återfallen är farliga....hamnar fort i sockersuget igen......men håller jag mig ifrån socker/snabba kolhydrater så går det bra!!

Usch..jag känner mig febrig o gnällig....hoppas det inte märks för mkt i mina inlägg!! Är ju så glad för att ha er!!!
  • Hope2008

Idag gick jag upp 05.00 och började jobba (hade så mycket att göra). Tror ni inte att jag glömde att väga mig innan jag åkte till jobbet?

Nåja, kommer med rapport imorgon istället!!

Ni är kanonduktiga... (själv saknar jag karaktär och sitter här på jobbet och är godissugen... )

• BrudSeptember2008

Här har det hänt grejer ser jag! Jag ägnat mej åt att läsa ikapp en stund, så kul att följa er alla!:)

Hvidbrud;
    Jag såg inte din utmaning igår!:S Men jag kör idag istället. Men plankan får du nog ta och förklara för mej för jag antar att det inte är dom tomma skinnsäckarna i fram du menar!;)
    Nu kör vi gärnet!!!!!

Mikis;
    Jaa... dumma dumma godis! Jag KAN inte stå emot... Blev alldeles för mycket onyttigt kvar från i lördags och det måste ju ätas upp eller hur!?;)

Idag har jag satt mej på motionscykeln för fösta gången på 2 veckor. Cyklade bara 15 minuter, men det är jag nöjd med!:D
    Maten har jag skött bra idag, hoppas att det vänder ner snart igen. För jag har nog gått upp 1½-2 kilo sen i söndags.

Men nu är kamelen på hugget igen!:)

• soosse

åå i natt vaknade jag och hadde såååå ont i bena.. ( min syster är reumatiker) jag har misstänkt att jag också har det men jag har inte "lidit" av symptonmen innan men nu har jag ont!! Blev helt slut av att bara rida lätt.. inte alls bra måste ringa till vårdcentralen på mon...såååå mitt dressyrpass blev det inte så mycket med till min hästs glädje :P jaja i morgion ska jag väga mig *urs*
    Min m2b är på firmafest så jag har nu tryckt i mig pizza.. ca 30% av den.. förr kunde jag äta en hel... sjukt.. men men sen har jag en flaska vitt popcorn och chips.. stavas det så?? jaja men om jag känner min m2b så kommer han motionera miog i sänghalmen när han kommer hem.. hehe jätte bra att han dricker jaja mums för att tröstäta.. det måste man ibland ocg jag känner at man blir lite äcklad efter man vill lixom inte ha nått över huvud taget sedan .. jjaja hoppas att ni haft lite kul åt min novell :P
    puss på er tjejer!!

• Cantaton

Nu har vi varit på gymmet - jihuu! Det kändes motigt att ta sig dit en fredagkväll när jag nu var så trött... men vi gick dit! och vi tränade! och vi promenerade hem!

Idag har jag fotograferats i studio - var jätteroligt

• Maliinka
    ingenjörsbruden skrev 2008-09-12 15:27:25 följande:
    jag som kör efter GI kollar på innehållsförteckningarna efter hur mkt kcal det är i produkterna....blir lite lättare att få långsiktigt grepp o man blir mer kritisk när man köper bröd...för man kan se hur mkt socker som det är i stoppat..... Alla sätt är bra utom de dåliga eller hur?! O så ska man ju hitta sitt sätt/livsstil! Jag är sockerholic...o återfallen är farliga....hamnar fort i sockersuget igen......men håller jag mig ifrån socker/snabba kolhydrater så går det bra!!
    Hur funkar GI-metoden? Jag är också sockerberoende!! Kan få helt abstinens efter godis, kakor, sött sött sött! Kan man bli kvitt det med GI så är jag beredd att prova!
  • Maliinka

Brudseptember och Cantaton - vad ni är duktiga!

Soosse: Klart man får tröstäta när man är ensam hemma (Fast en hel pizza har jag då inga problem att få i mig! Gott är det ) Hoppas att det inte är reumatism du har!

• BrudSeptember2008

God morgon tjejer!:)

Ingen vaken än?;)

Här blir det en sväng till stan med en kompis idag.
    Har tänkt en sväng på cykeln i eftermiddag också.

Till frukost blev det omelett med keso och skinka, och kaffe till det. Till lunch blir det en shake och middagen SKA bli nyttig idag. Nu känner jag att jag börjar komma ur min slappa period av för mycket gott och för lite motion.

• Cantaton

Jodå, jag är vaken och har så varit i 1½h ungefär. Vaknade av mig själv och tyckte att det var lika bra att gå upp. Har städat lite, sorterat lite papper, bloggat, laddat upp nya bilder på några sajter där jag har presentationer, förberett noterna till dagens vigsel, druckit lite te och så... Ska ta och fixa mig lite frukost nu

BrudSeptember2008 skrev 2008-09-13 09:25:11 följande:
    God morgon tjejer!:)Ingen vaken än?;) Här blir det en sväng till stan med en kompis idag. Har tänkt en sväng på cykeln i eftermiddag också. Till frukost blev det omelett med keso och skinka, och kaffe till det. Till lunch blir det en shake och middagen SKA bli nyttig idag. Nu känner jag att jag börjar komma ur min slappa period av för mycket gott och för lite motion.
Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...