Maliinka skrev 2008-09-12 14:45:55 följande:
ingenjörsbruden skrev 2008-09-12 08:40:32 följande:
Ja, det är drygt att komma in i det faktiskt. Och att hålla sig inom sin gräns! Det är mer "points" än vad man tror i saker och ting... Höll på med det där för några år sen också då min mamma gick med i viktväktarna. Då gav hon mig en liten bok med hur många points det är i olika livsmedel. Man behöver ju inte följa det slaviskt, men det kan ju vara intressant att se ungefär hur många points det är i olika livsmedel...
Problemet är när det kommer nya produkter som inte finns i den handboken.....då börjar det fallera... jag som kör efter GI kollar på innehållsförteckningarna efter hur mkt kcal det är i produkterna....blir lite lättare att få långsiktigt grepp o man blir mer kritisk när man köper bröd...för man kan se hur mkt socker som det är i stoppat.....
Alla sätt är bra utom de dåliga eller hur?!
O så ska man ju hitta sitt sätt/livsstil!
Jag är sockerholic...o återfallen är farliga....hamnar fort i sockersuget igen......men håller jag mig ifrån socker/snabba kolhydrater så går det bra!!
Usch..jag känner mig febrig o gnällig....hoppas det inte märks för mkt i mina inlägg!! Är ju så glad för att ha er!!!