• Mikabella

-5kg!!! Fortsätta här?...

Såg precis att vår tråd hade stängts Vill ju inte "förlora" er mina vänner. Ska vi fortsätta här?

Vi diskuterar vikt, träning, peppar, ojjoar oss, glädjs med varandra och ibland slinker det in lite andra ämnen än vikt och träning oxå!

Fler som vill hänga på?! Välkommna!!

• Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...
  • tobiasochlinda

jo då akupunkturen funkar den dagen jag fått det, sen är det samma visa igen, har fått medicin, men det hjälper inte...

• avil

jag väger under 53,nu. Känns bra!!
    gifter mig imorgon kl 12!! på flygplatsen. bara snabbt o "tråkigt"! sen nästa måndag har vi vigselcermoni i cypern.Håll tummar för oss!!

• Mikabella

Åh så härligt! Är ju extra roligt när man känner sig nöjd med sig själv! Önskar er MASSOR av lycka till och en underbar semester!! Stora kramar!!!!!!!!!!

avil skrev 2008-09-14 20:29:30 följande:
    jag väger under 53,nu. Känns bra!!gifter mig imorgon kl 12!! på flygplatsen. bara snabbt o "tråkigt"! sen nästa måndag har vi vigselcermoni i cypern.Håll tummar för oss!!
  • Mikabella

Det är ingen fara honey! NJUT! Du har all tid i världen att "fixa" bort eventuella kilon! Ha det nu riktigt bra sötnos och bry dig inte. Kramar på dig!

Ninnispinnis skrev 2008-09-14 03:23:23 följande:
    Kom på ett gammalt "talesätt" som jag tillägnar er duktiga, härliga tjejer:Det är inte det man äter mellan jul och nyår man går upp i vikt av, utan det man äter mellan nyår och jul... Kanske skulle leva lite mer som jag lär och sluta fjanta mig om två veckors honeymoonfrosseri
  • Cantaton

Nu har vi precis kommit hem från akuten... Sambon skar sig längst ner på tummen och det blödde jättemycket. Tack och lov har jag lånat mammas bil just ikväll och kunde köra honom till sjukhuset. Han fick sy tre stygn.

Men nu är vi äntligen hemma och kan gå och sova

• Ninnispinnis

Tack, vad söt du är! Kunde dock inte låta bli att smita ner och köra 30 min på crosstrainern i hotellets gym, följt av plankan, armhämningar och tricepsdip när mannen tog en whisky och satt och läste Åh, vad härligt det var att svettas

Imorgon är sista heldagen, på tisdag eftermiddag åker vi hem.

Kram så länge!

Mikabella skrev 2008-09-14 22:34:12 följande:
    Det är ingen fara honey! NJUT! Du har all tid i världen att "fixa" bort eventuella kilon! Ha det nu riktigt bra sötnos och bry dig inte. Kramar på dig!
  • ingenjörsbruden

*snörvel ööööööörk o pust o stön*

God morgon!
    Helgen har beståt av vila, vila, vatten, vila, honungsvatten, o vila. Har varit hos sömmerskan o diskuterat klänningen! Känns jättebra! Har börjat leta efter bilder på spetsbolero som jag tänkt ha till.....sömmerskan som kom med idén!
    O så har jag bokat dyktrippen...ska bo på en dykbåt i 4 dygn o dyka, slappa o äta gott!! Hoppas att jag inte blir sjösjuk!!

Har inte vägt mig...men kollat måtten!!
    Har minskat ytterligare 2 cm runt midjan o i övrigt 1 cm på andra ställen!!
    Behöver lite positivt i allt snörvlande!!!

Cantaton: Va bra att ni hunnit träna 3 ggr o va kul att du börja känna skillnad på armarna!!! Det var ngt som jag märkte först!! Känns SÅ härligt!!!
    ojojoj....dumt att jobba på egen hand... Bra med lånebilar ibland!! Hoppas att stygnen stör din sambos arbete för mkt!

Ninnis: Låter som en härlig honeymoon o synda på!!
    Träna kan du göra resten av livet!!
    Låter härligt med en svettig stund...antar att du haft några st på honeymoonen!!
    Vi åker till thailand o det blir kanon....kommer antagligen att gå ner ännu mer med tanke på att det inte finns så mkt godis där (choklad smälter foooort i thailand! ) o maten i sig är förhållande vis nyttig m wokat o cocosgrytor! O så kommer vi att ligga i spat hela tiden o simma, dyka o snorkla!!

Avil: Grattis o Lycka till!!

Nallis: Jag vill osså ut i skogen...får inte med mitt snörvel.... .....Vi ska köpa en halvproffskamera nu i veckan o sen ska jag ut o fota i skogen!!!

tobiasolinda: Åhh din stackare!!!! Vilken tur att ni inte ska ha bröllopet nu!!! Skickar styrkekramar till dig!!

Brudseptember: Jag ska osså göra plankan när jag är fri från förkylningen.... Låter avancerad men effektiv!!
    Frallor o O´Boy....synda bör man annars dör man eller hur!!
    Jag har sorterat ut allt syndigt hemma....har bara några bragokex till mannen....gillar inte de kakorna så det funkar kanon!! Men det måste vara svårt när man har barn som inte behöver äta (så mkt) fullkorn o gärna äter frallor o O´Boy....
    Men jag är ganska säker på att frallorna o O´boyen fick gå på plankan sen!!!

Ni är kanonduktiga!!! *hejahejaheja*

• BrudSeptember2008

Halloj i tråden!:)

Idag kan jag i alla fall skryta med 20 minuters cykling!;)
    Alltid nåt...

Ingenjöris; Jag tycker verkligen att du ska testa plankan när du frisknat till. Jag har träningsvärk lite här och där, och det är ju ett bra tecken!;) Vi brukar inte ha godis och sånt hemma heller, det skulle aldrig funka!;)
    Men bröd brukar vi ha 2 sorter ett till barnen och ett grovare till vuxna. Men jag har hembakt bröd som blev kvar från bröllopet, och jag KAN inte motstå det! Jag värmer det lite i micron och tar smör på då smakar det verkligen nybakat!*dreggel*

Hvidis; Hur går det för dej?

Mikis; VART är min pitbull, behöver ha ett nafs i kamelsvansen!
    För nu är det tungt!:S

Ninnis; Låter som en underbar honeymoooon!!!:D Klart att du är värd att njuta av den, vikten tar vi sen!;)

Cantaton; Härligt när man känner att kroppen blir fastare och får en bättre form! Tycker att du är kanonduktig som får in 3 pass i veckan! Trist med sambon, hoppas att han blir bra i handen snart!

Avil; Detta är väl för sent nu, men STORT lycka till!! Ha en underbar resa och bröllopsdag! Ska sända en varm tanke på måndag när ni ska ha vigselceremonin!:)

Tobiasochlinda; Inget roligt att höra att medicinen inte hjälper! Kan du jobba eller är du sjukskriven? Håller tummar och tår att det går över snart!

Nallis; Härligt med skogspromenad! Vill också ut och njuta av hösten, men tiden har inte räckt till det senaste.

• Nalle Puh 40

Nu sitter jag vid datorn och äter gröt (!?!) och ska snart iväg på vattenaerbics men idag finns inte riktigt energin men den kommer kanske när jag kommer i bassängen...

Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...